PDA

View Full Version : contour reverb engl v5



andy
12 juni 2004, 00:58
Een vraag aan de Engl Powerball gebruikers met de V 5 footswitch.
Hoe gebruiken jullie de V 5 footswitch wat betreft de contour reverb knop. Ik was ff door de rest van de band vanavond in de steek gelaten en gebruikte de gelegenheid om ff de amp optimaal te checken. Ik dacht dat de Contour V een leuke boost was bij solo"s, maar dat knalt ineens veel te hard, terwijl het wel lekker klinkt op zich. Is er nog wat aan het volume te doen, wat zachter dus, versterkt het bepaalde delen van de eq op de amp??
Kortom hoe gaan jullie met dat knopje om??

maarten
12 juni 2004, 16:09
het geeft in feite een midboost..

het rare is, dat als ik een tijdje met de midboost aan speel.. dat ik t geluid echt lekker vet en dirty vind klinken, en als ik em uitzet, klinkt alles zo shit dun

en als ik dan een tijdje met de contour uit speel, dan klinkt ie lekker vet, en als ik em dan aanzet klinkt ie veel te ehm lomp ofzo

kwestie van smaak dus.. maar zeker als je niet lekker doorkomt in de band, bied deze knop zeker een uitkomst..

andy
12 juni 2004, 17:24
Ja, wat jij beschrijft had ik ook. Te iel en dan te lomp. :)

Maar stel ik draai de midden tonen omlaag en schop dan die contour reverb aan, wordt het volume verschil dan minder???

Ik zal het zelf nog wel ff checken, maar het duurt nog een paar dagen voordat ik naar de repetitieruimte ga.

maarten
13 juni 2004, 02:47
tsja wat je kunt doen is...

je hebt twee mastervolumes

twee mid-modes (dus open en focused)

die verschillen van geluidsniveau..


ok de rest is duidelijk lijkt me :P

andy
13 juni 2004, 03:08
Ja, hahaha, zo debiel ben ik dus ook weer niet. :-D
Maar iig bedankt. :wink: