PDA

View Full Version : Nieuwe Strat! (JA, ALWEER JA!)



sash
11 juni 2004, 23:48
En zo heb je er weer een Strat bij :)

Dit is er eentje met een verhaal. De body komt van m'n oude backup Strat, een Sixties MIM Classic. De hals was crap, dus die heb ik verkocht, maar de body... WOW! Erg veel geluk mee gehad blijkbaar want dat ding resoneert als een gek. Als je er tegen klopt is het net een hollowbody.

Overal wordt tegenwoordig beweerd dat de best klinkende Strat body's 4 kilo wegen. Voor de gein even gewogen dus en deze body is exact 4.02 kilo. Denk genoeg bevestiging dat die geruchten waar zijn, want dit stukje hout is fenomenaal.

De bedoeling was om deze gitaar een ge-upgrade backupje te laten worden. Maple halsje, Callaham brug, Gotoh tuners, je kent dat wel, de standaard upgrades. Maandje terug een Callaham brug gekocht bij v/d Haar.

Twee geleden heb ik een 1 piece maple neck van een vriend van me gekregen die qua resonantie behoorlijk bij de body past. Wederom WOW! Deze hals is echt verschrikkelijk dik (dikker dan m'n USA Ri), bijna Les Paul like, maar met een behoorlijk scherp V-profiel. Echt my kind of neck. Hij had em laten refretten met jumbo frets en dat is werkelijk een gigantische vooruitgang op die mini frets die op m'n andere Strat zitten. Gigantische speedbumps. Lekker :)

Ook over de Callaham brug niets anders dan lof. Zadels zijn niet veel anders dan andere vintage bruggen, maar het staalblok eronder kan tenminste de naam STAALblok maken en niet dat gietijzer wat in vrijwel alle Fenders zit.

Het eindresultaat was verbluffend. Akoestisch klinkt ie echt 5 keer luider dan m'n USA reissue en zelfs met de crappy Mex pickups klonk ie versterkt al beter dan de USA Ri met van Zandts. Volgens stap was dus duidelijk: Van Zandts uit de USA en in de Mex/Jap combi.
Damn, wat een gitaar! Werkelijk een van de beste Strats die ik ooit bespeeld heb en zeker de beste die ik ooit heb gehad!



Tijd voor foto's!

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/001.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/002.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/003.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/004.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/005.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/006.JPG

En omdat ik zo'n enorme gearwanker ben:
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/007.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/008.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/009.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/010.JPG

thijsov
11 juni 2004, 23:53
geile strat sash, past mooi bij je gear.
normaal zou ik deze kleur ontzettend lelijk vinden maar is toch wel geil bij deze strat...dusse keep the soul alive! ohnee keep on bluesin met die strat :wink:

edit: wat een afschuwelijke waterpomp :o

Blijepanda
11 juni 2004, 23:58
normaal zou ik deze kleur ontzettend lelijk vinden

Ik vind die kleur juist wel vet zo.

SiNiSTRaL
12 juni 2004, 00:09
leuk gedaan hoor, die pickguardkleur zou ik er zelf nooit aangehangen hebben, maar whatever turns you on :), good luck ermee (gaat wel lukken denk ik zo ;) )

JV
12 juni 2004, 00:15
cool ding geworden.

wat is alleen die shit aan het einde van je hals?

sash
12 juni 2004, 00:17
wat is alleen die shit aan het einde van je hals?

Stukken lak die erafgeslagen zijn met plectrum door flink raggen. Heb ik niet alleen gedaan in die 2 weken, die vriend van me kon er ook wat van :D

Fuhgawz
12 juni 2004, 00:26
Mooi man!! 8-) Ik vind de kleuren op dit ding juist wel erg mooi!

soup
12 juni 2004, 00:36
erg mooi kleur , 1 van mijn lievelingskleuren dus zo wit met rood , ook zoals bij de fender mustang
http://www.smallclone.com/mustang/vintage/olympicwhite/images/HH10.jpg

FonZZo
12 juni 2004, 00:41
Dit lijkt me iets overdreven:

"en zelfs met de crappy Mex pickups klonk ie versterkt al beter dan de USA Ri met van Zandts"

Maar fijn dat je er blij mee bent.

dejohan
12 juni 2004, 00:42
Mooie strat, echt waar.

RS-Rik
12 juni 2004, 02:21
en iedereen mar zeggen dat die gast zo dik is... nou dat valt reuze mee

mweh-he-he-he

X-Pensive Wino
12 juni 2004, 02:55
dat ziet er errug mooi uit 8-) 8-)

Nemesis
12 juni 2004, 08:57
woooow, je bent m'n nieuwe held....wat een mooie gitaar, lijkt wel wat op mijn blondjehttp://community.webshots.com/photo/151807733/151808147aHcGil
een beetje dan :D

BLOK182
12 juni 2004, 09:03
COngrats sash, ziet der goed uit, al is het niet ehhh...helemaal mijn kleur :wink:

Maiden Michiel
12 juni 2004, 09:30
Vette strat!!
Maple fretboard is mooi bij stratjes zeg

Negative K3 fan
12 juni 2004, 10:59
wat zijn die stukken tape op je cab?

en hoe kan zon body nou zo goed klinken als er een ommeunig dikke laag polyeteraan op zit??? tsss dat is toch juist super erg.

en waar haal je in godsnaam het geld vandaag om even een callaham brugje te kopen, een nieuwe 1 piece nek en die ook nog fftjes te laten refretten enzo :S

THW
12 juni 2004, 11:08
mooie gitaar hoor
kleuren combinatie is gewoon mooi van lelijkheid, dat heeft gewoon een aparte uitstraling

Anders Destium
12 juni 2004, 11:11
Ik vind de combinatie van kleuren erg cool, felici :)

SiNiSTRaL
12 juni 2004, 11:12
wat zijn die stukken tape op je cab?

en hoe kan zon body nou zo goed klinken als er een ommeunig dikke laag polyeteraan op zit??? tsss dat is toch juist super erg.

en waar haal je in godsnaam het geld vandaag om even een callaham brugje te kopen, een nieuwe 1 piece nek en die ook nog fftjes te laten refretten enzo :S

die hals was al ge herfret geloof ik en hij zegt dat ie m heeft gehad in de eerste post...

gerrekat
12 juni 2004, 11:15
Cool man, al moet ikeggen dat vooral de Marshall stack het voor mij doet!

sash
12 juni 2004, 12:13
wat zijn die stukken tape op je cab?

en hoe kan zon body nou zo goed klinken als er een ommeunig dikke laag polyeteraan op zit??? tsss dat is toch juist super erg.

en waar haal je in godsnaam het geld vandaag om even een callaham brugje te kopen, een nieuwe 1 piece nek en die ook nog fftjes te laten refretten enzo :S

Die stukken tape zijn om het schelle hoog uit de speakers te halen als je direct voor de conussen staat. Scheelt een boel, vooral voor het publiek.

De hals heb ik met deze frets gekregen van een vriend van me. Die Strat heeft me in totaal maar zo'n 500 Euro gekost

Negative K3 fan
12 juni 2004, 12:26
erg netjes 500 euro voor zo'n ding, is dat in of excl die van zandts?

sash
12 juni 2004, 12:32
erg netjes 500 euro voor zo'n ding, is dat in of excl die van zandts?

Dat is als ik ze betaald zou moeten hebben, voor deze Strat, maar kheb ze uit m'n andere Strat gehaald. In feite dus maar 320 :)

sash
12 juni 2004, 12:33
Ik vind de combinatie van kleuren erg cool, felici :)


Ben je ziek ofzo :???:

Moet het niet zijn "Ik vind de combinatie van kleuren erg cool, ook al is het een strat" ? :D

abbys
12 juni 2004, 12:51
wew, keep on rocking man :strat:
prachtig gitaartje, al die nozems die strats haten hebben gewoon een les paul op hun kop gekregen :-D

Shaggy
12 juni 2004, 13:04
Mooie strat,

Die hals ziet er goed uit. Jumbo-frets spelen idd erg lekker, ik heb ze ook op mijn strat. :)

Anders Destium
12 juni 2004, 13:06
Ik vind de combinatie van kleuren erg cool, felici :)


Ben je ziek ofzo :???:

Moet het niet zijn "Ik vind de combinatie van kleuren erg cool, ook al is het een strat" ? :D


Ik heb laatst een tactiek bedacht die ik misschien maar eens ga uitvoeren: Als ik een les paul en een strat heb en er wordt ingebroken nemen ze die twee mee en laten ze mijn mooie gitaren hangen :D

SiNiSTRaL
12 juni 2004, 13:11
uh.....dat was inderdaad mijn taktiek...als je die les paul hebt bij je inbreken en die les paul meenemen :P

wietse
12 juni 2004, 13:20
leuke plank , en hoelang duurt het voordat je deze gaat relicen? :D

Diedo
12 juni 2004, 13:31
ziet er erg goed uit! toffe kleurstelling ja!

Mitch
12 juni 2004, 15:44
Fijn dat -ie zo goed klinkt, gefeliciteerd !

schaap
12 juni 2004, 16:57
Slagplaat op dat wit is cool :)
En tja over strats pas ik maar even censuur toe :P

Robs
12 juni 2004, 17:08
Jaloers.... :evil:

Mijn strat blijkt waarschijnlijk getordeerd, zie andere topic. Ben alleen niet zo'n fan van dikke halzen (die mijn 50s strat overigens ook heeft!)... Anyway, congrats!

V!N
12 juni 2004, 18:12
Verhip, inderdaad nog een onderwerp hierover.

En het is inderdaad een Pro Reverb, mijn fout .. sorry ! :)
Dat is in een oogopslag ook zo moeilijk te zien bij die Fender comboos.


Duct Tape is Rock n' Roll ! Het houdt snoeren, vellen tolex en speakerdoek bij elkaar, elementen in je gitaar, setlists op de vloer en de optimistische muzikant laat zich met een rol duct tape ook niet tegenhouden door een gespleten plank aan zijn speakerkast. :-D

Het blokt ook biem, maar ik ga (op termijn) toch maar voor de biem blokkers van Ted Weber. (http://www.webervst.com/blocker.htm) Die blokken waarschijnlijk nog beter biem.

Bins
12 juni 2004, 18:27
Die stukken tape zijn om het schelle hoog uit de speakers te halen als je direct voor de conussen staat. Scheelt een boel, vooral voor het publiek.


Hey, leg eens uit...
Ik heb pas bij een optreden over zo'n soort bak gespeeld (jmp, 100 watt + loadbox, op 40 watt geloof ik. Er zat ook zon patch kabeltje tussen de inputs.) , met een OD pedaaltje ervoor, en ik vond het echt helemaal geweldig... Alleen wel wat "schelheid" die ik er niet uit kon draaien. Wel onwijs "ballen" in de sound.
Wat is de theorie achter die tape?

sash
12 juni 2004, 19:35
Als je direct voor de conussen staat klinkt een speaker meestal kut, zeker op vrij hoog volume. Op sommige podia heb je daar behoorlijk veel last van omdat je speakers dan precies in je oor staan te tetteren. 80% van het publiek wat net voor je amp staat heeft daar in vrijwel elke gelegenheid last van.

Door een stukje tape precies over het midden van je speaker op het speakerdoek te plakken wordt het geluid uit het midden wat meer afgekapt en naar de zijkant gespreid. Simpel truukje, heel effectief. Ergens gelezen in een interview met Cesar Diaz (SRV's amptech)

Die dingen van Weber schijnen daar nog beter voor te zijn, maar voor mij heeft dit al werking genoeg. Kheb er zelf geen last meer van en ook geen klachten uit het publiek.

Ik heb hier trouwens alleen bij m'n Marshall last van, bij m'n Fender niet. Denk dat dat ligt aan de closed back kast van de marshall. Bij de Fender gaat ook een gedeelte naar achteren. Volgens dat interview had SRV er ook last van bij z'n Fenders. Mooi voorbeeld is de El Mocambo DVD. Z'n amps worden daar aan de achter gemiked, omdat het gewoon te schel was aan de voorkant en dat trok de opnameapparatuur niet.

RadiuS
12 juni 2004, 19:44
wow, erg vette kleuren hoor :o mooie strat!

Bins
12 juni 2004, 20:12
Als je direct voor de conussen staat klinkt een speaker meestal kut, zeker op vrij hoog volume. Op sommige podia heb je daar behoorlijk veel last van omdat je speakers dan precies in je oor staan te tetteren. 80% van het publiek wat net voor je amp staat heeft daar in vrijwel elke gelegenheid last van.

Door een stukje tape precies over het midden van je speaker op het speakerdoek te plakken wordt het geluid uit het midden wat meer afgekapt en naar de zijkant gespreid. Simpel truukje, heel effectief. Ergens gelezen in een interview met Cesar Diaz (SRV's amptech)

Die dingen van Weber schijnen daar nog beter voor te zijn, maar voor mij heeft dit al werking genoeg. Kheb er zelf geen last meer van en ook geen klachten uit het publiek.

Ik heb hier trouwens alleen bij m'n Marshall last van, bij m'n Fender niet. Denk dat dat ligt aan de closed back kast van de marshall. Bij de Fender gaat ook een gedeelte naar achteren. Volgens dat interview had SRV er ook last van bij z'n Fenders. Mooi voorbeeld is de El Mocambo DVD. Z'n amps worden daar aan de achter gemiked, omdat het gewoon te schel was aan de voorkant en dat trok de opnameapparatuur niet.

Cool man, had ik nog nooit van gehoord. Ga ik zeker in mn achterhoofd houden.

Negative K3 fan
12 juni 2004, 20:55
ik ahd er ook nog nooit van gehoord, maar toen ik de fotot dacht dat het of aanduiding was voor de mic placement of voor de schelheid, maar het werkt dus echt goed?

bert k
12 juni 2004, 20:56
Yes, mooie plank! Ook mooie slagplaat trouwens. Ben benieuwd hoe je setje klinkt. Ik kom wel eens naar een optreden binnenkort.

alhambra
12 juni 2004, 21:46
He Sash je weet het strats zijn niet aan mij maar als ik er 1 zou nemen dan in deze kleuren.



enne lennart er zijn ook mensen die hun zuur verdiende geld (of in jouw geval het bijelkaar gezeurde zakgeld) niet dom aan bier uitgeven dus daarom kan sash wel wat jij niet kan kwa kopen.

Robbert
12 juni 2004, 21:50
He Sash je weet het strats zijn niet aan mij maar als ik er 1 zou nemen dan in deze kleuren.



enne lennart er zijn ook mensen die hun zuur verdiende geld (of in jouw geval het bijelkaar gezeurde zakgeld) niet dom aan bier uitgeven dus daarom kan sash wel wat jij niet kan kwa kopen.

Bovendien, een en ander verkopen brengt ook weer geld op! ;)

Mooie strat Sash. Zowiezo mooi spul!

SiNiSTRaL
12 juni 2004, 22:18
btw....is dat niet diezelfde pickguard als je eerst aan die sunn mustang had gehangen?

sash
13 juni 2004, 10:47
btw....is dat niet diezelfde pickguard als je eerst aan die sunn mustang had gehangen?

Jah, heb ik ooit gerolen met the Thumb.

The Thumb
13 juni 2004, 11:49
btw....is dat niet diezelfde pickguard als je eerst aan die sunn mustang had gehangen?

Jah, heb ik ooit gerolen met the Thumb.

Zie je wel!! Ik zat al te twijfelen bij het zien van de pics.

Mooi ding, het verhaal van die 4 kilo is nieuw voor me, waar komt dat vandaan?

Javaca
13 juni 2004, 12:48
Ik zou hem zelf denk ik nooit kopen in die kleurstelling.

Maar hij is wel mooi.

BLUES 8-)

Ibanez
13 juni 2004, 13:39
Gefeliciteerd! Ziet er mooi uit! Misschien heb je misschien nu eindelijk de perfecte strat gevonden... ;)

sash
13 juni 2004, 14:54
btw....is dat niet diezelfde pickguard als je eerst aan die sunn mustang had gehangen?

Jah, heb ik ooit gerolen met the Thumb.

Zie je wel!! Ik zat al te twijfelen bij het zien van de pics.

Mooi ding, het verhaal van die 4 kilo is nieuw voor me, waar komt dat vandaan?

Ooit ergens gelezen op HC en Musictoyz, later nog een keer gehoord van Matt Schofield

Michael AE
13 juni 2004, 17:01
Wat is dat toch met gitaristen en kleuren? Als een gitaar goed klinkt en goed speelt en een goede constructie heeft, dan mag hij van mij pimpelpaars met bruine strepen zijn....














Als hij maar een mooi model heeft, dan kun je hem altijd nog overspuiten. :-D

alhambra
15 juni 2004, 10:46
btw....is dat niet diezelfde pickguard als je eerst aan die sunn mustang had gehangen?

Jah, heb ik ooit gerolen met the Thumb.

Zie je wel!! Ik zat al te twijfelen bij het zien van de pics.

Mooi ding, het verhaal van die 4 kilo is nieuw voor me, waar komt dat vandaan?

Jij bent vast nog nooit in het grote fender sprookjesbos geweest.

sash
15 juni 2004, 21:49
Foutje over de 4 kilo, had het over PONDEN, geen KILO's

My bad :)

SiNiSTRaL
15 juni 2004, 22:08
dan klopt je verhaal ngo niet, als er staat 4 pounds/lbs dan is t geen 2 kilo, want een amerikaanse pond is geen halve kilo maar 0.45 ofzo
dus is ie niet t ideale resonantietooooooooonegewicht hoor vrind :D

sash
15 juni 2004, 22:10
dan klopt je verhaal ngo niet, als er staat 4 pounds/lbs dan is t geen 2 kilo, want een amerikaanse pond is geen halve kilo maar 0.45 ofzo
dus is ie niet t ideale resonantietooooooooonegewicht hoor vrind :D


Hmmm dan moet ik maar snel een andere body kopen :D

SiNiSTRaL
15 juni 2004, 22:11
of relicen, zonder lak weegt ie minder :D