PDA

View Full Version : die vintage sprankelende sound



sander666
11 juni 2004, 21:04
ik zoek eigenlijk een amp met, die vintage sprankelende sound die bv. jimi heeft bij the wind cries mary

tips?

bvd

emeas
12 juni 2004, 09:32
Fender twin reverb misschien :lol:

sander666
12 juni 2004, 10:07
daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar omdat jimi zelf een plexi speelde wist ik niet welk daar het meest geschikt voor zou zijn.
ik heb ze namelijk beide nooit echt uitgebreid beluisterd.

Al
12 juni 2004, 14:07
daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar omdat jimi zelf een plexi speelde wist ik niet welk daar het meest geschikt voor zou zijn.
ik heb ze namelijk beide nooit echt uitgebreid beluisterd.

Jimi wordt misschien wel teveel geassocieerd met Marshall plexi. HIj gebruikte in de studio vaak Fender amps.

Al

PeeVee
13 juni 2004, 19:07
die vintage sprankelende sound die bv. jimi heeft bij the wind cries mary
Is Twin Reverb!!! (o.i.d.)

sander666
14 juni 2004, 15:43
Oke dus het wordt een twin reverb,
maar weten jullie of zo'n '65 reissue wat is (ervaringen)
of moet ik gewoon gaan voor een standaard blackfaced twin reverb.

en is deze ook geschikt voor thuis, want dat zou wel makkelijk zijn als ik hem zoal thuis als op de repetitie of optreden kan gebruiken?
of is ie toch iets te luid.

bvd

PeeVee
14 juni 2004, 21:38
Oke dus het wordt een twin reverb
Way the go! Er is voldoende "scheur uit blik" wat goed te pruimen is...


maar weten jullie of zo'n '65 reissue wat is (ervaringen)
Heb er eentje gehoord, die klonk niet verkeerd maar beetje flauwtjes / slapjes (Eminence speakers?). Verder begon ie 3 jaar na aankoop al te ruisen en brommen en storen, niet echt kwaliteits amp dus. Is allemaal met printplaten en kleine cheapo parts i.t.t. het origineel; point to point handwired, goed te services, degelijk en betrouwbaar (de 80W blackface of 100W silverfaces dan). Uitgebreide servicebeurt met wat nieuwe coupling caps moet je wel zo'n 200 voor reserveren maar dan ben je ook het heertje. Misschien ook wat budget voor speakers, de silverfaces hebben vaak CTS en dat vind ik niet geweldig, of je moet uitkijken naar eentje met alnico JBL's. Het schijnt dat Celestion Lead 80's het prima doen in een Twin.


of moet ik gewoon gaan voor een standaard blackfaced twin reverb.
Zou ik doen en zoek ook een goeie tech want mijn ervaring is dat het bij Twin wel erg nauw luistert om ze echt goed / mooi te krijgen voor een bepaalde gitaar. Met een stratje klinkt het overigens wel vaak OK, maar met humbuckers of P90's is het toch even een ander verhaal.


en is deze ook geschikt voor thuis
Heeeeeeel voorzichtig het volume knopje een millimeter verdraaien dan moet dat wel lukken maar zou me niet verbazen als dat al te hard is voor thuis. Een mastervolume met "true-bypass-op-tien" is vrij gemakkelijk te maken, voor optredens en repetities zet je die gewoon op 10 (= zonder MV), b.v. in 't gat van de loze aarde schakelaar, vraag je tech.

sander666
16 juni 2004, 13:14
juist hier kan ik wat mee,

Ik zal is gaan rond kijken of dat er ergens iets staat.

bedankt

sander666
20 juli 2004, 12:56
Ik heb een twin reverb gekocht,

namelijk een (oorspronkelijk silverline) gemodificeerd tot blackface
met jbl boxen
hij is terug gebracht naar +/- 40/50 watt
(hij is als het goed is gemodificeerd door AL uit Utrecht, teminste dat zij die man waarvan ik hem gekocht had)

Hij klinkt echt super, precies wat ik zocht -> (bedankt voor de tips dus)

alleen ik had hem meegenomen naar het repetitiehok en als ik dan een akkoord redelijk hard aansloeg dan overstuurde die een heel klein beetje
misschien is 40/50 watt net te weinig voor te repeteren?
zo ja is er dan een mogelijkheid om een 100/ 50 watt schakelaartje te maken (ipv die ground switch op de achterkant)
of is dit niet verstandig
of heb ik iets anders fout gedaan (waardoor die dus een klein beetje overstuurde)

groete

Mr.Jay
20 juli 2004, 19:23
Ik heb een twin reverb gekocht,

namelijk een (oorspronkelijk silverline) gemodificeerd tot blackface
met jbl boxen
hij is terug gebracht naar +/- 40/50 watt
(hij is als het goed is gemodificeerd door AL uit Utrecht, teminste dat zij die man waarvan ik hem gekocht had)

Hij klinkt echt super, precies wat ik zocht -> (bedankt voor de tips dus)

alleen ik had hem meegenomen naar het repetitiehok en als ik dan een akkoord redelijk hard aansloeg dan overstuurde die een heel klein beetje
misschien is 40/50 watt net te weinig voor te repeteren?
zo ja is er dan een mogelijkheid om een 100/ 50 watt schakelaartje te maken (ipv die ground switch op de achterkant)
of is dit niet verstandig
of heb ik iets anders fout gedaan (waardoor die dus een klein beetje overstuurde)

Stuur modarator AL even een mailtje, hij weet zich wellicht wat te herinneren over die Twin en kan je verder helpen.

JaY


groete

birt
20 juli 2004, 21:28
meteoro heeft naar het schijnt ook goede twin reverbs (alleen noemen ze die dan reverb twins :D ) maar die betaal je dan ook vlotjes meer dan 1000 euro

Negative K3 fan
20 juli 2004, 21:34
ik dacht dat the wind cries mary met een bassman was opgenomen!

sander666
21 juli 2004, 17:41
ik dacht dat the wind cries mary met een bassman was opgenomen!

dat zou goed kunnen, ik ben alleen een reverb freak dus dan houd dat al op
en de twin reverb komt ook heel dicht in de buurt hoor.

Groete

josh.vandenberg
21 juli 2004, 19:22
twin reverb klinkt ook heel aardig met G12H 100 speakers,bij mij dan.

Voor Marshalls zijn ze zozo ,maar voor fender
flink power en mooi hoog

Negative K3 fan
21 juli 2004, 20:44
ik dacht dat the wind cries mary met een bassman was opgenomen!

dat zou goed kunnen, ik ben alleen een reverb freak dus dan houd dat al op
en de twin reverb komt ook heel dicht in de buurt hoor.

Groete

oude bassmans klinken veel meer als marshalls enzo.

Mr.Jay
22 juli 2004, 09:23
[quote="sander666"][quote=Negative K3 fan]

oude bassmans klinken veel meer als marshalls enzo.

Mwahh...... :???:
circuit van 5F6 is bijna de 1e marshall, maar al snel evolueerde de laatste.
Daarbij hebben ze beiden totaal andere speakers(/cabs..), dus qua sound klinken ze echt anders.

JaY

Negative K3 fan
22 juli 2004, 20:09
en de latere marshalls (met meer dé marshall tone) hadden el34s. Maarja, je hebt wel gelijk niet echt een marshall maar ook geen twin.,