PDA

View Full Version : Hulp gevraagd.



hans hiemstra
11 juni 2004, 18:17
Ik ben van plan om een buizen versterker aan te schaffen voor thuisgebruik. Ik heb op dit moment een 30 watt combo transistor versterker. Ik heb alleen geen enkel idee waar ik op moet letten tijdens de aanschaf, wat zijn eind buizen en pre-amp buizen, moeten deze eens in de zoveel tijd vervangen worden? en wat is een beetje een goed type cq. merk, ik speel voornamelijk rock en wat pop muziek, ik ben zelf geneigd om iets van Marshall of Fender uit te kiezen, maar ik weet niet wat een goed type is. Graag suggesties.

bvd,

hans

Bouke
11 juni 2004, 20:18
Hey Hans,

Klik eerst eens op deze link http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php en type dan 'buizenversterker AND thuis' in het bovenste vakje. Je krijgt dan een hele lijst met topics waarin je een hoop kunt vinden over buizenversterkers voor thuis. Heel handig om mee te beginnen. Als je die allemaal hebt gehad en je hebt nog vragen, schop dan dit topic nog eens omhoog :D

Even serieus nu, er is al heel veel over geschreven dus er staat vast tussen wat je zoekt. Probeer maar eens...

Succes,

Bouke

dejohan
12 juni 2004, 14:23
Ik denk dat als je thuis speelt er wel op moet letten dan de wattage laag is. Een buizenamp van 40 watt is al enorm luid hoor.