PDA

View Full Version : Aria Pro II



Lazy B.
11 juni 2004, 15:41
Iemand verstand van deze bas? Na de vele goede adviezen over de Ibanez ATK 300 probeer ik 't nog maar eens. :wink:

Aria zegt mij niet veel. Wat zijn jullie ervaringen? :???:

Thanks alvast!

MxPx_Jos
11 juni 2004, 17:36
Hey,

Je hebt goede en slechtere bassen. Ik heb een Aria Pro II uit 1981 ongeveer. Dat is in de goede tijd. Ze hadden toen een fabriek in Japan ofzo, Motsumoko dacht ik. Later zijn ze verhuisd en is het wat slechter geworden.

Maar dat heb ik ook maar gehoord. Die van mij speelt iniedergeval als een zonnetje, klinkt lekker. Geen problemen mee. Degelijk gebouwd. Maar zoiets moet je toch zelf beoordelen.

Gr.

John P
11 juni 2004, 22:27
Erg goede bassen uit de 80-er jaren; mocht je een goed onderhouden exemplaar voor een redelijk bedrag kunnen kopen, beslist doen. Er staat er een te koop op Marktplaats of op Gitaarmarkt. Bedoel je die?

John P
11 juni 2004, 22:31
Hij staat dus op gitaarmarkt. Deze vind ikzelf erg mooi, met dure elementen erop. Hij is het geld wel waard. Je kunt beter deze kopen, dan een nieuwe voor dat geld.

Lazy B.
12 juni 2004, 00:16
Hey John P, hij staat op Marktplaats. Het is een fretloze en de verkoper vraagt er 170 euro voor. Lijkt me een mooi bedragje. Punt is alleen dat ik er zo'n 150 km voor moet rijden. :-? :( :cry:

Maar als 'ie het waard is doe ik dat natuurlijk gewoon. :lol: :wink:

Lazy B.
12 juni 2004, 00:17
Hey John P, hij staat op Marktplaats. Het is een fretloze en de verkoper vraagt er 170 euro voor. Lijkt me een mooi bedragje. Punt is alleen dat ik er zo'n 150 km voor moet rijden. :-? :( :cry:

Maar als 'ie het waard is doe ik dat natuurlijk gewoon. :lol: :wink:

John P
12 juni 2004, 00:39
Er staan er drie op Marktplaats. De nieuwe Aria zou ik niet nemen; was een verkoper uit Den Haag. Die dingen zijn een stuk minder dan de Aria's uit de 80-er jaren. Degene, die ook op Gitaarmarkt staat is de beste van de overige twee, door zijn mooie elementen. Ziet er ook prima uit. Van die andere is ook geen foto; dan weet je dus niets over de staat van de bas.

Lazy B.
12 juni 2004, 09:27
Van die fretloze is ook een foto bijgesloten. Hij is op 10-6-2004 geplaatst en de verkoper komt uit Nijmegen. Ziet er vrij nieuw uit, dus volgens jouw theorie is dat niet zo'n beste?

MxPx_Jos
12 juni 2004, 10:06
Dan moet je vragen of hij het bouwjaar weet. En bij mij staat er op het chrome plaatje achterop de nek, waar de nek op de body geschroefd zit, de naam van de fabriek.

Bij een neckthru zal dat wel anders zijn. Maar die van mij kostte me maar 160 Euro en dat is geen geld. Zelfs een nieuwe voor dat geld is niet al te gek, en je kan altijd nog afdingen. Als hij tenminste goed speelt.

MxPx_Jos
12 juni 2004, 10:26
Op http://www.therathole.org kan je allerlei informatie vinden over Aria bassen en bij een aantal ook plaatjes. Ik heb net de bas op marktplaats gezien. Hij komt uit japan staat op het plaatje en het nummer begint met een 3. Dat zou betekenen dat hij of uit 1983 of uit 1993 komt. Volgens de site tenminste.

Lazy B.
12 juni 2004, 11:23
Ja, het serienummer is 3080807. Verder is de foto niet zo scherp dus het is lastig te beoordelen hoe oud 'ie is. Ik heb mailcontact gehad met de eigenaar, maar die lijkt er nog minder van af te weten dan ik. :razz:

Moet er nog maar even over nadenken...

ToolRulez
12 juni 2004, 12:57
Hee,

Ik heb een "moderne" Aria Pro II uit 1997 als ik me niet vergis. Het is hun huidige topmodel en ik vind dat de bas zonder meer veel kwaliteit biedt. Het model doet ook een beetje denken aan een ATK vanwege het musicman-element en actieve electronica.
Mijn bas is trouwens eventueel te koop, ondanks dat de kwaliteit me bevalt vind ik de bas te fel, ik ben denk ik meer iemand voor een wat meer "mellow" geluid (mocht je geïnteresseerd zijn PM me dan even).
Voor een paar (slechte) foto's: http://home.wanadoo.nl/mkolmeijer/Basgitaar%20foto's/ (let niet op de "Slayer-poster", die is al oud :wink: )

Lazy B.
12 juni 2004, 18:54
Thanks voor het aanbod ToolRulez, maar ik zoek een fretloze. Succes met de verkoop anyway! :P

ToolRulez
13 juni 2004, 12:34
Hee, geen probleem en dankje! Ik zoek eigenlijk ook naar een fretloze, een paar keer op gespeeld en ik ben helemaal verliefd :). Maar goed, jij ook succes met je zoektocht.

De Teng
15 juni 2004, 16:08
He dudes and dudesses ;)

Die Aria die te koop staat met die dure elementen is van mij. Toevallig dat hij nu ter sprake komt. Live klinkt ie ook erg goed, nogal belangrijk voor een bassist te weten, je gaat jezelf hier echt geen buil aan vallen. Niet om via het net te verkopen of zo, maar ik zag de berichten hier toevallig staan en je hebt er echt wat aan als je een betere bas koopt. Inmiddels kan ik het weten. :D

Mocht je nog wat willen weten, stuur me ff een pm of email, dan weet ik zeker dat ik het niet vergeet. Ik ben bijna chronisch verhuist naar het basgitaarforum, waar overigens een prima beschrijving van de bas an sich staat bij het 'te koop aangeboden'-gedeelte.

Lazy B.
15 oktober 2004, 22:15
Hey ToolRulez, hier kende ik je nickname dus van! Grappig hoe de dingen kunnen lopen.

Voor de mensen die denken, 'waar heeft die gast het over': vanmorgen heb ik mijn ATK geruild tegen de Aria van ToolRulez.

Ik ben erg content met de deal (maar ik had dan ook 3 ATK's), wat jij ToolRulez?

ToolRulez
16 oktober 2004, 17:51
Heej! Ik ben ook zeer tevreden, dit is toch meer mijn sound is gebleken.

Gisteren bandrepetitie gehad (met oordoppen ivm. oorontsteking) en de ATK ligt echt lekker in de mix, hoef ik jou weinig meer over te vertellen, maar toch :). Zelfs de zanger complimenteerde me met het geluid :wink:.

Maar goed, prettige deal!

John P
16 oktober 2004, 18:21
Nou, als de zanger je al complimenten geeft!! Vaak horen zangers nog niet eens dat je versterker nog niet ingeschakeld staat! Trouwens een leuk nieuw topic: zangers. En dan zangers, die zelf geen instrument spelen. Ook redelijk veilig hier op gitaarnet. :razz:

Lazy B.
16 oktober 2004, 20:35
Heej! Ik ben ook zeer tevreden, dit is toch meer mijn sound is gebleken.

Gisteren bandrepetitie gehad (met oordoppen ivm. oorontsteking) en de ATK ligt echt lekker in de mix, hoef ik jou weinig meer over te vertellen, maar toch :). Zelfs de zanger complimenteerde me met het geluid :wink:.

Maar goed, prettige deal!

Goed om te horen. Succes d'rmee!

Wouter J
17 oktober 2004, 03:32
Voor als je wilt weten wat voor een geluid je krijgt als je een Jaren tachtiger Aria bas kunt kopen. Luister dan naar oude albums van Doe Maar. Hennie Vrienten gebruikte een Aria SB 400 longscale bas als zijn studio bas. Rond 1983/1984 schakelde hij over van Kustom naar Ampeg versterking en is hij die bas ook live gaan gebruiken. (Je herkent dat ding makkelijk, hij was namelijk helemaal zwart.) Het geluid wat hij uit die bas kreeg was zwaar en diep heel erg precision achtig maar wel met een veel mooiere ronde sustain.

Een andere bassist uit die tijd die zweerde bij Aria bassen was John Taylor van Duran Duran. Hij maakte goed gebruik van de actieve electronica van het toen malige topmodel van Aria de SB 1000. Zijn geluid is heel anders dan dat van Vrienten, Taylor speelt veel funkier en heeft meer hoog in zijn geluid.