PDA

View Full Version : Beste 7 snaar



Soulflyhigh
11 juni 2004, 15:27
Hallo medeforummers,

Laatst had ik een topic geopend over metalgitaren. Ik had daarbij de 7 snaren over het hoofd gezien. Ik vind dit eigenlijk ook wel erg aantrekkelijk. Een lage B erbij voor het hele lage en voor de rest gewoon standaard gitaar. Wat adviseren jullie mij? Budget ruim 1000 euro, stijl metal. Ik heb laatst trouwens op een Ibanez K7 gespeeld en ik moet zeggen ik vond het een erg leuke gitaar. Het mahonie hout klonk erg vol en de elementen (Di Marzio PAF 7's don't shoot me if I'm wrong) klonken erg open en helder. Hij stond alleen wel in A gestemd maar dan stem ik hem gewoon terug in B. Hebben jullie ergvaring met de K7?

Alvast bedankt

ps nee ik zit niet zo met het K7 logo en nee ik ben ook geen Korn fan
:-D

EmgMaster
11 juni 2004, 16:00
Het is sNaar :-D :-D :-D

Anders Destium
11 juni 2004, 16:10
en het is ook al niet de beste :razz: Mahonie als hout is wel een aanrader bij een 7-snaar, basswood heeft veel te weinig laag!

Ik vind het van de Korn gitaren jammer dat er zo groot K-7 als inlay staat, voor de rest zijn het erg prettige gitaren :)

Stratman70
11 juni 2004, 16:31
en het is ook al niet de beste :razz: Mahonie als hout is wel een aanrader bij een 7-snaar, basswood heeft veel te weinig laag!

Ik vind het van de Korn gitaren jammer dat er zo groot K-7 als inlay staat, voor de rest zijn het erg prettige gitaren :)

Vind ik ook. persoonlijk had ik liever K3 zien staan. :D

Negative K3 fan
11 juni 2004, 17:14
wow, dat zou wel knetterlijp zijn!

Soulflyhigh
11 juni 2004, 18:25
Haha ok dan. Ach ik heb er zelf niet zo'n problemen mee dat er K7 staat. Ik weet zelf wel waar mijn muzikale voorkeuren liggen :-D

bewerkt: het is nu snaar :-D
@ Anders hoe zou een K7 zich in kwaliteit verhouden tot andere RG 7 snaren (mahonie)

Anders Destium
11 juni 2004, 18:43
Er zijn niet zoveel andere mahonie RG7-serie gitaren. De RG2027x is er bijvoorbeeld wel nog (en dat wil ik de K7 niet aandoen :D ), en verder de j-customs :)

Je kunt qua geluid veel beter een K7 hebben dan bijvoorbeeld een RG7620, het zijn erg vette gitaren en zeker nu Korn een beetje aan populariteit aan het inboeten is zijn ze 2ehands relatief goedkoop voor wat je krijgt!

Soulflyhigh
11 juni 2004, 19:09
Ah ok ik had idd ook een RG 7620 als alternatief in gedachten. Maar ik heb nu een heel leuk alternatief. Een mooie ESP Ltd 7 snaar die ik waarschijnlijk binnenkort ga halen tenzij iemand nog een ander mooi alternatief heeft :-D

MazeMouse
11 juni 2004, 19:50
BC Rich NJ 7 String Warlock

Misschien? (ze zijn iig een stuk goedkoper dan die K7 ;))

AllodoX
12 juni 2004, 00:18
Dean heeft ook een paar mooie 7-snaar gitaartjes.

De EVO-7 vind ik toch wel een stuk aantrekkerlijker dan de Ibanez K7, neemt u me niet kwalijk ;)

http://www.jrsmoots.com/deanevospecial7black.jpg

Soulflyhigh
12 juni 2004, 02:14
@ Mazemouse
BC Rich vind ik vaak crappy gitaren, de USA natuurlijk uitgesloten. Verder vind ik warlocks wel mooi maar ik zoek toch iets in de wat hogere prijs/kwaliteitsklasse

@ AllodX
Mmm ik heb de Evo nooit echt een mooi model gevonden. Ik vind het een soort van mislukt LP model.

Toch bedankt. Ik denk dat ik gewoon een soort van superstrat model zoek. Dan wel van mahoniehout dit omde reden die Anders hiervoor al aangaf. Ik zoek nog ff verder. Het stephen carpenter model vond ik op zich ook wel cool. ESP ltd SC 607B. Mahoniehout 7 snaar volgens mij ook nog bariton. Verkijgbaar in het zwart en naturel alleen vind ik de pickups een beetje dicht bij elkaar zitten ik weet niet of dit erg van invloed is op de toooooooone. Ik hou ook wel van leads. Ik kijk eens of ik die misschien ergens kan proberen maar ik ben bang dat ik hiervoor naar Duitsland moet.

MazeMouse
12 juni 2004, 09:50
@ Mazemouse
BC Rich vind ik vaak crappy gitaren, de USA natuurlijk uitgesloten. Verder vind ik warlocks wel mooi maar ik zoek toch iets in de wat hogere prijs/kwaliteitsklasse

@ AllodX
Mmm ik heb de Evo nooit echt een mooi model gevonden. Ik vind het een soort van mislukt LP model.

Toch bedankt. Ik denk dat ik gewoon een soort van superstrat model zoek. Dan wel van mahoniehout dit omde reden die Anders hiervoor al aangaf. Ik zoek nog ff verder. Het stephen carpenter model vond ik op zich ook wel cool. ESP ltd SC 607B. Mahoniehout 7 snaar volgens mij ook nog bariton. Verkijgbaar in het zwart en naturel alleen vind ik de pickups een beetje dicht bij elkaar zitten ik weet niet of dit erg van invloed is op de toooooooone. Ik hou ook wel van leads. Ik kijk eens of ik die misschien ergens kan proberen maar ik ben bang dat ik hiervoor naar Duitsland moet.

Ik had het dus over de NJ-series.

SPECIFICATIONS:
- Mahogany Body
- Veneer top on Trans models
- Maple Bolt-on Neck
- Paint-to-Match Neck & Headstock
- Ebony Fingerboard
- Floyd Rose SpeedLoader® Trem
- FASTBACK™ Heel
- 25.5" Scale Length
- 24 Jumbo Frets
- Diamond Inlays
- 2 BDSM Pickups
- Black Hardware

No offence maar zo heel erg veel slechter dan die K7 die jij noemde klinkt het allemaal niet ;) (om het HEEL zacht uit te drukken :p)
Maar het is wel een dikke 600-700 euro goedkoper dan een K7 :P

Soulflyhigh
12 juni 2004, 11:14
Mm speedloader ben ik niet zo wild van aangezien je dan speciale snaren moet kopen. Trouwens tuurlijk betaal je bij zo'n K7 voor de naam maar je gaat mij niet vertellen dat bij een gitaar die 600-700 euro goedkoper is de kwaliteit zo hoog is dat ie aan die andere gitaar kan tippen. Ps gezien de geweldige verkoopcijfers kan ik die K7 een stuk goedkoper krijgen dus maakt het zeer de moeite waard.

ps heb je op die K7 gespeeld en zo ja wat vond je er van?

MazeMouse
12 juni 2004, 11:54
Mm speedloader ben ik niet zo wild van aangezien je dan speciale snaren moet kopen. Trouwens tuurlijk betaal je bij zo'n K7 voor de naam maar je gaat mij niet vertellen dat bij een gitaar die 600-700 euro goedkoper is de kwaliteit zo hoog is dat ie aan die andere gitaar kan tippen. Ps gezien de geweldige verkoopcijfers kan ik die K7 een stuk goedkoper krijgen dus maakt het zeer de moeite waard.

ps heb je op die K7 gespeeld en zo ja wat vond je er van?
Speedloader is wel kut. Maar je kunt natuurlijk ook voor hardtail gaan.
En als je 1500 euro aan een gitaar wilt uitgeven terwijl je weet dat je voor de naam betaald kun je ook wel bij de dure BC Rich (of andere willekeurige merken) modellen gaan kijken.

Laat ik over de K7 zelf kort zijn....
Ik zou er het geld niet aan uitgeven. (de lelijke inlay even niet meegeteld ;))
Je krijgt een erg beperkte gitaar. Geen tone knop(pen)
Slechts 1 volume knop (voor 2 elementen :???: ) Persoonlijk wil ik voor beide elementen een volumeknop. Zeker voor dat geld
Alles aan die hele gitaar kwam op mij over als je draait je volume open, gooit je Boss Metal Zone pedaaltje stevig open en dan GAAN MET DIE BANAAN!
En 1500 euro voor een punkrock gitaar met een gruwelijk lelijke inlay vind ik overdone ;)

Overigens... Korn zelf speelt niet met regelmaat op hun K7 sig ;)
Vaak gebruiken ze toch nog hun andere aangepaste ibanez 7snaar gitaren (welke precies weet ik niet. Iig zie je ze zelden met die K7 inlay spelen ;))

Gitarist van Species Inc heeft zelf een RG7 (precies welk typenummer weet ik niet. Kzal het eens vragen) waar ik wel eens op het zitten spelen.
Ook niet geweldig maar voor de 1000 GULDEN die hij er toen nog aan uit had gegeven vond ik het prijs/kwaliteit verschil al ENORM en kwalitatief zou ik ze ook wel naast elkaar willen zetten. (maar goed, dat is persoonlijk omdat iedere gitaar toch anders speelt)

Soulflyhigh
12 juni 2004, 16:34
Ja met hardtail is die misschien nog wel te doen ja maar ik ben toch wel gehecht aan een Floyd. Die volume knop dat intresseert me niet zo. Ik vind het wel jammer dat er geen toneknop op zit. Ik zal die Warlock nog wel meenemen in mijn eindoordeel. Qua RG ja als het maar mahoniehout is dan vind ik het wel ok maar er zijn er zoals Anders al zei niet zo veel meer. De K7 die kan ik trouwens voor veel minder dan 1500 euri halen dus dat is niet zo'n probleem maar nog bedankt voor je hulp

Josdevos
12 juni 2004, 18:46
Die M307 en MH307 zijn echt wel vette 7 strings.
Wel best pickups upgraden naar aktieve en eventueel een OFR 7 insteken.

Soulflyhigh
12 juni 2004, 18:50
@ josdevos
Precies wat ik van plan was :-D

Iceman
13 juni 2004, 00:28
Ik had gisteren een optreden. Hadden we een jong bandje meegenomen (leeftijd 15/16 jaar) waarvan de gitarist zelf een 30 watt Marshall had. Ze mochten over onze backline spelen (Mesa Triple Rectifier, Mesa Mark IV, Peavey 5150). Heb de gitarist (ze spelen deathmetal) met zijn goedkope maar goede ESP LTD M107 rechtstreeks ingeplugd in de 5150.

Ongelofelijk wat een gaaf geluid. Een mooie strakke palmmute hak, een volvette maar toch transparante scheur en ook nog eens stil, wat ik nooit verwacht had.

Ook uitversterkt via een Shure Beta SM57 klonk het geweldig, je kon alles met het geluid doen. Wij, met onze dure versterkers, Gibsons en verschillende USA BCrichen stonden echt te kijken hoe dat kon.

Oftewel, check die ESP's ff uit.

Patrick M.
13 juni 2004, 09:19
Je zou ook een Carvin kunnen overwegen, die kun je ook van mahonie krijgen (en allerlei andere soorten hout). De kwaliteit van Carvin is erg goed.



http://www.carvin.com/images/guitar-detail/full/DC727.jpg

Reel Big Fish
13 juni 2004, 11:38
Wat is eigenlijk het voordeel/nadeel aan een 7snaar? :S :???:

skabouter
13 juni 2004, 11:46
voordeel: er zit een 7e snaar op
nadeel: er zit een 7e snaar op

Josdevos
13 juni 2004, 11:47
Dat je er alles kan op spelen zonder je gitaar in een andere stemming te moeten zetten.

Fatal Fairytale
13 juni 2004, 14:28
Ik had gisteren een optreden. Hadden we een jong bandje meegenomen (leeftijd 15/16 jaar) waarvan de gitarist zelf een 30 watt Marshall had. Ze mochten over onze backline spelen (Mesa Triple Rectifier, Mesa Mark IV, Peavey 5150). Heb de gitarist (ze spelen deathmetal) met zijn goedkope maar goede ESP LTD M107 rechtstreeks ingeplugd in de 5150.

Ongelofelijk wat een gaaf geluid. Een mooie strakke palmmute hak, een volvette maar toch transparante scheur en ook nog eens stil, wat ik nooit verwacht had.

Ook uitversterkt via een Shure Beta SM57 klonk het geweldig, je kon alles met het geluid doen. Wij, met onze dure versterkers, Gibsons en verschillende USA BCrichen stonden echt te kijken hoe dat kon.

Oftewel, check die ESP's ff uit.

dat gitaargeluid was zeker prima te pruimen, mocht van mij iets minder scherp klinken, maar de combinatie ltd m107 en peavey 5150 staat als een huis :dance:

Soulflyhigh
13 juni 2004, 14:45
@ Fatal Fairytale
speelde jij en zo ja hoe vond je die M 107, ik heb ook nog een M 207 en een M 307 op het

@ Iceman
Erg cool om te horen. Ik hou zowieso wel van die 5150 sound. Weet je misschien of er standaard EMH HZ's inzaten of Actieve EMG's?

@ Patrick M.
Bedankt voor de tip. Zijn die Carvin's een beetje makkelijk verkrijgbaar?

@ Reel Big Fish
Precies wat Josdevos zei. Je kan er zowel erg laag als in standaard tuning op spelen. Die maakt het dus erg veelzijdig. Ja die 7e snaar moet je ff aan wennen maar dat is zo gebeurd.

Josdevos
13 juni 2004, 15:02
In de 107 zitten geen EMG-HZs, denk dat daar standaard koreaanse ltd elementjes inzitten...
Hmmz die MH307/M307 zijn wel vet met die necktrough.... heb wel een gelijkaardie 7 string, de Schecter 007 Elite maar wil er ook 707s insteken maar wil liever niet routen. Bovendien geil ik de laatste tijd op alles waar ESP opstaat...

Soulflyhigh
13 juni 2004, 15:05
Ik ook haha ik ben toch een leuke opvolger voor mijn Ibbie aan het zoeken. Ik ga bijna zeker voor de MH 307. Eerst nog even wat tentamens nog even testen en halen denk ik. Tenzij iemand me kan overtuigen :-D

Josdevos
13 juni 2004, 15:07
:razz:

Fatal Fairytale
13 juni 2004, 15:19
nee, ik speelde niet, stond in het publiek

Ronald
13 juni 2004, 15:26
Je zou ook een Carvin kunnen overwegen, die kun je ook van mahonie krijgen (en allerlei andere soorten hout). De kwaliteit van Carvin is erg goed.



http://www.carvin.com/images/guitar-detail/full/DC727.jpg

wow schitterende gitaar :o heilig gewoon

vis
13 juni 2004, 17:21
ik heb nog wel een ibanez grx720 te koop :lol:

Soulflyhigh
13 juni 2004, 22:30
:razz:

SymphonY-X
14 juni 2004, 00:01
Ik heb een beetje zitten neuzen, waar heb je die Mh-307 dan gezien?? Is dat het een tweedehands gitaar? Zover ik weet wordt hij toch niet meer gemaakt..

Josdevos
14 juni 2004, 00:32
Soulflighigh, heb je nog niet aan een Stephen Carpenter model gedacht? Heeft wel geen floyd maar wel 2 aktieve EMG's. Zijn iets van een €1000. Hebt ze nu in barition en en longscale...

Rubenios
14 juni 2004, 07:04
Mm speedloader ben ik niet zo wild van aangezien je dan speciale snaren moet kopen. Trouwens tuurlijk betaal je bij zo'n K7 voor de naam maar je gaat mij niet vertellen dat bij een gitaar die 600-700 euro goedkoper is de kwaliteit zo hoog is dat ie aan die andere gitaar kan tippen. Ps gezien de geweldige verkoopcijfers kan ik die K7 een stuk goedkoper krijgen dus maakt het zeer de moeite waard.

ps heb je op die K7 gespeeld en zo ja wat vond je er van?
Speedloader is wel kut. Maar je kunt natuurlijk ook voor hardtail gaan.
En als je 1500 euro aan een gitaar wilt uitgeven terwijl je weet dat je voor de naam betaald kun je ook wel bij de dure BC Rich (of andere willekeurige merken) modellen gaan kijken.

Laat ik over de K7 zelf kort zijn....
Ik zou er het geld niet aan uitgeven. (de lelijke inlay even niet meegeteld ;))
Je krijgt een erg beperkte gitaar. Geen tone knop(pen)
Slechts 1 volume knop (voor 2 elementen :???: ) Persoonlijk wil ik voor beide elementen een volumeknop. Zeker voor dat geld
Alles aan die hele gitaar kwam op mij over als je draait je volume open, gooit je Boss Metal Zone pedaaltje stevig open en dan GAAN MET DIE BANAAN!
En 1500 euro voor een punkrock gitaar met een gruwelijk lelijke inlay vind ik overdone ;)

Overigens... Korn zelf speelt niet met regelmaat op hun K7 sig ;)
Vaak gebruiken ze toch nog hun andere aangepaste ibanez 7snaar gitaren (welke precies weet ik niet. Iig zie je ze zelden met die K7 inlay spelen ;))

Gitarist van Species Inc heeft zelf een RG7 (precies welk typenummer weet ik niet. Kzal het eens vragen) waar ik wel eens op het zitten spelen.
Ook niet geweldig maar voor de 1000 GULDEN die hij er toen nog aan uit had gegeven vond ik het prijs/kwaliteit verschil al ENORM en kwalitatief zou ik ze ook wel naast elkaar willen zetten. (maar goed, dat is persoonlijk omdat iedere gitaar toch anders speelt)

sinds wanneer gebruikt iemand toneknoppen :S en 1 volume is meer dan zat...

Soulflyhigh
14 juni 2004, 09:11
Ik heb een beetje zitten neuzen, waar heb je die Mh-307 dan gezien?? Is dat het een tweedehands gitaar? Zover ik weet wordt hij toch niet meer gemaakt..
Is idd een al wat oudere gitaar. Hij wordt idd tegenwoordig niet meer gemaakt. ESP ltd nameijk nu helemaal overgestapt op de bariton gitaren. Ik heb hem bij in winkel in buurt gezien.

@ Josdevos
Ik heb idd ook aan die SC 607B gedacht. Het jammer dat ie geen Floyd heeft maar het ook een schitterende gitaar. Het is alleen een bariton gitaar. Ik weet niet hoe laag die lage B dan wordt maar ik wil de gitaar gewoon standaard in B zetten. Ik heb gehoord dat de Deftones (yugh) op hun nieuwe album zelfs een nummer in G hebben staan :o

Raffel
14 juni 2004, 09:35
Ik zou persoonlijk eens gaan kijken naar de Conklin GT-7

DAT is pas een gitaar! Ik zou eigenlijk willen dat ze die hadden met locking nut, floyd rose (o.i.d.) en piezo. Maar ja bij gebrek daaraan heb ik nu een RG2127x. Misschien in de toekomst nog eens eens GT-7 halen. Ze zijn niet eens zo duur geloof ik.

Patrick M.
14 juni 2004, 09:42
@ Fatal Fairytale
@ Patrick M.
Bedankt voor de tip. Zijn die Carvin's een beetje makkelijk verkrijgbaar?


Ja hoor, kun je gewoon bestellen bij http://www.offthewallsound.nl
Je kunt ze niet direct in de USA bestellen via http://www.carvin.com, je moet ze perse bij de Nederlandse distributeur bestellen (die de Amerikaanse prijzen ongeveer met 40% verhoogd).

SymphonY-X
14 juni 2004, 09:58
Ik heb een beetje zitten neuzen, waar heb je die Mh-307 dan gezien?? Is dat het een tweedehands gitaar? Zover ik weet wordt hij toch niet meer gemaakt..
Is idd een al wat oudere gitaar. Hij wordt idd tegenwoordig niet meer gemaakt. ESP ltd nameijk nu helemaal overgestapt op de bariton gitaren. Ik heb hem bij in winkel in buurt gezien.


Zou je me kunnen zeggen wat ze ervoor vragen bij die winkel? Ik heb hem namelijk ergens in het buitenland nog zien staan, maar die vroeg er naar mijn idee veels te veel voor..

idno
14 juni 2004, 11:06
Je zou ook kunnen zoeken naar een 7 snarige Ibanez S-serie. Misschien niet erg bekent, maar ze bestaan wel (bij ebay zal je er vast wel een vinden). Deze heeft ook een mahagony body

MazeMouse
14 juni 2004, 17:35
Mm speedloader ben ik niet zo wild van aangezien je dan speciale snaren moet kopen. Trouwens tuurlijk betaal je bij zo'n K7 voor de naam maar je gaat mij niet vertellen dat bij een gitaar die 600-700 euro goedkoper is de kwaliteit zo hoog is dat ie aan die andere gitaar kan tippen. Ps gezien de geweldige verkoopcijfers kan ik die K7 een stuk goedkoper krijgen dus maakt het zeer de moeite waard.

ps heb je op die K7 gespeeld en zo ja wat vond je er van?
Speedloader is wel kut. Maar je kunt natuurlijk ook voor hardtail gaan.
En als je 1500 euro aan een gitaar wilt uitgeven terwijl je weet dat je voor de naam betaald kun je ook wel bij de dure BC Rich (of andere willekeurige merken) modellen gaan kijken.

Laat ik over de K7 zelf kort zijn....
Ik zou er het geld niet aan uitgeven. (de lelijke inlay even niet meegeteld ;))
Je krijgt een erg beperkte gitaar. Geen tone knop(pen)
Slechts 1 volume knop (voor 2 elementen :???: ) Persoonlijk wil ik voor beide elementen een volumeknop. Zeker voor dat geld
Alles aan die hele gitaar kwam op mij over als je draait je volume open, gooit je Boss Metal Zone pedaaltje stevig open en dan GAAN MET DIE BANAAN!
En 1500 euro voor een punkrock gitaar met een gruwelijk lelijke inlay vind ik overdone ;)

Overigens... Korn zelf speelt niet met regelmaat op hun K7 sig ;)
Vaak gebruiken ze toch nog hun andere aangepaste ibanez 7snaar gitaren (welke precies weet ik niet. Iig zie je ze zelden met die K7 inlay spelen ;))

Gitarist van Species Inc heeft zelf een RG7 (precies welk typenummer weet ik niet. Kzal het eens vragen) waar ik wel eens op het zitten spelen.
Ook niet geweldig maar voor de 1000 GULDEN die hij er toen nog aan uit had gegeven vond ik het prijs/kwaliteit verschil al ENORM en kwalitatief zou ik ze ook wel naast elkaar willen zetten. (maar goed, dat is persoonlijk omdat iedere gitaar toch anders speelt)

sinds wanneer gebruikt iemand toneknoppen :S en 1 volume is meer dan zat...
Niet iedereen staat maar blind te hakken op zijn gitaar er zijn ook mensen die er serieus MUZIEK mee proberen te maken :P

Ronald
14 juni 2004, 22:27
maar ook die hebben maar 1 volume knop nodig hoor :roll:

Soulflyhigh
14 juni 2004, 23:03
Ik ben een beetje in verwarring. Die SC 607B is een 7 snaar baritongitaar. Je zou dus denken dat hij nog lager is gestemd dan gebruikelijk in B bij standaard 7 snaren. Op diverse fora staat echter dat hij gewoon in B gestemd staat en dat het verlengde mensuur van de gitaar voor extra spanning op de (laag gestemde) snaren zorgt. :???: ik weet nu niet zo goed of hij nou in B staat of niet[/list][/google][/i]

idno
15 juni 2004, 11:08
Dat met die verlengde mensuur snapte ik eerst ook niet. Toen Ibanez een 7-snaar uitbracht met een 27'' hals dacht ik eerst ook van "waar slaat dat op" maar het schijnt dus dat de lage tonen dan beter uitkomen, opzich ook wel weer logisch denk ik, want een basgitaar heeft ook een lange mensuur.
maar toch, het blijft vaag...

Josdevos
15 juni 2004, 13:18
In B gaan je snaren veel strakker staan op een Bariton wat een iets betere sound opleverd...

Ronald
15 juni 2004, 13:21
nou zo vreemd is het nie. de 27 scale is bedoeld om je gitaar nog makkelijker lager te stemmen naar A# A of drop A. want je hebt dan niet al te dikke snaren nodig. op een normale scale heb je voor de lage A snaar dan eigenlijk meer nodig dan een .56 wat de dikste gitaar snaar is en je moet dan dus een bassnaar gebruiken

maar je ken um natuurlijk ook gewoon in B laten staan. er zijn ook zat 6 snarige gitaristen die een bariton gitaar hebben in B , dus voor B zal het ook wel nie verkeerd zijn

vandaar


ik zelf heb een 7 snaar met een normale scale en ik heb dus een .56 voor de lage A snaar en ik merk dat da eigenlijk nie voldoende is. want als je achter op de snaar duwt dan komt ie tegen het element aan wat dus een tik geluid geeft wa soms wel irritant is. ik heb dus eigenlijk een .60 ofzoiets nodig

Alain
15 juni 2004, 14:09
De Universe vind ik persoonlijk nog altijd de beste 7-snarige :wink:

jorrit
15 juni 2004, 14:38
sinds wanneer gebruikt iemand toneknoppen :S en 1 volume is meer dan zat...[/quote]
Niet iedereen staat maar blind te hakken op zijn gitaar er zijn ook mensen die er serieus MUZIEK mee proberen te maken :P[/quote]

er was ooit een gitarist die zei: volume is tone, maar ach die gozer stond ook maar blind te hakken op zn gitaar, uhm van halen volgens mij...

Baco
15 juni 2004, 16:09
De Universe vind ik persoonlijk nog altijd de beste 7-snarige :wink:
Amen brother :D

idno
15 juni 2004, 17:08
ik zelf heb een 7 snaar met een normale scale en ik heb dus een .56 voor de lage A snaar en ik merk dat da eigenlijk nie voldoende is. want als je achter op de snaar duwt dan komt ie tegen het element aan wat dus een tik geluid geeft wa soms wel irritant is. ik heb dus eigenlijk een .60 ofzoiets nodig

Hé, ik zit ook te denken om een setje dikkere snaren op mn 7 snaar te zetten, want er zitten nu nog de standaard .009 snaren op. Zal t veel uitmaken in mn sound (en dan vooral die van de lage B) om dikkere snaren te nemen :???:

Ik ga 'maar' tot B en niet tot A :P

MazeMouse
15 juni 2004, 17:20
maar ook die hebben maar 1 volume knop nodig hoor :roll:
Ik gebruik ze wel, dus voor mij is het zeker wel nodig.

Soulflyhigh
16 juni 2004, 11:17
De Universe vind ik persoonlijk nog altijd de beste 7-snarige :wink:
Jammer dat die allemaal van basswood zijn en zo duur :cry:

coal
16 juni 2004, 15:59
Een Jackson DR7T is de beste. Kheb alles geprobeerd: Washburn, Ibanez, LTD (ESP), maar dit vond ik echt de beste. Met licensed Floyd, Duncan Designed Humbuckers en matte hardware, dus ziet er ook nog eens vet cool uit... :-D

Soulflyhigh
16 juni 2004, 19:03
Plaatjes, reviews, links :???: :D

coal
17 juni 2004, 01:04
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Jackson/DR7T-01.html
http://www.epinions.com/inst-Guitars-All-Jackson_DR7T_7_String_Electric_Guitar_DR7T :)

Moonchild
17 juni 2004, 01:30
De Universe vind ik persoonlijk nog altijd de beste 7-snarige :wink:
Jammer dat die allemaal van basswood zijn en zo duur :cry:

Heb je wel eens op een Uni gespeeld? :roll:

Soulflyhigh
17 juni 2004, 09:11
ja eentje van basswood. Was wel klasse 8-) maar ook vrij prijzig

Raffel
17 juni 2004, 09:32
ik vind basswood eigenlijk wel beter klinken bij de meeste 7-snaren, geluid blijft iets strakker. Dat mis je toch al gauw bij 7-snaren vind ik, door relatief kort mensuur.

Alain
17 juni 2004, 13:24
De Universe vind ik persoonlijk nog altijd de beste 7-snarige :wink:
Jammer dat die allemaal van basswood zijn en zo duur :cry:

Heb je wel eens op een Uni gespeeld? :roll:

Ik heb er eentje dus ja. Zowel op de UV777BK als PWH gespeeld. Persoonlijk vind ik de PWH (oude) beter.

Soulflyhigh
17 juni 2004, 15:43
ik vind basswood eigenlijk wel beter klinken bij de meeste 7-snaren, geluid blijft iets strakker. Dat mis je toch al gauw bij 7-snaren vind ik, door relatief kort mensuur.
Persoonlijk vind ik mahonie lekkerder klinken maar ik kan me voorstellen dat men het te bassy vindt. Maar pickups kunnen daar in compenseren

the_arod
10 oktober 2008, 21:15
deze:

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewPicture&friendID=10349122&albumId=1068454

de Custom van Chris Broderick, wat specs:

mahogany body w. flamed maple top
mahogany neck (weet ik niet helemaal zeker)
rosewood fingerboard
bareknuckle nailbomd (B) & cold sweat (N)
planet waves locking tuners
graphite nut (is mogelijk doordat ie subtiel gebruik maakt van z'n floyd, i.c.m. locking tuners)
edge pro (?) trem

als ik het geld en iets meer skills had, kwam een custom die ik wilde zeer dicht in de buurt

Mr.Fingers
10 oktober 2008, 21:15
dit topic is muf, duf & 4 jaar oud :stop:

Bram+
10 oktober 2008, 21:19
Zeven snaren zijn zooo 2004...
http://www.guitarfacts.nl/Images/guitarfacts/rg2228.jpg

the_arod
10 oktober 2008, 21:50
dqat krijg je als de search geen dingen vindt die je zoekt, en er geen slotjes op oude topics zitten (ben ik gewend van andere fora)

excuses, maar ach, nooit reden te weinig om een mooie gitaar te posten :satisfie:

Bram+
10 oktober 2008, 21:54
En hij is ook superchic. Er mag wel weer eens een stijlvolle 7-string uitgebracht worden door Ibanez, en iets zoals die custom die je postte is een goede kandidaat.

Anders Destium
10 oktober 2008, 23:57
Zelf vind ik al jaren mijn eigen 7-snarige Ibanez best chic :) Helaas is deze RG2027x (inclusief piezo element) al een hele tijd uit productie:

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Ibanez%20RG2027x%20in%20Vintage%20Violin/rg2027bed.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Ibanez%20RG2027x%20in%20Vintage%20Violin/RG2027x20carpet201.jpg

Alain
11 oktober 2008, 00:08
deze:

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewPicture&friendID=10349122&albumId=1068454

de Custom van Chris Broderick, wat specs:

mahogany body w. flamed maple top
mahogany neck (weet ik niet helemaal zeker)
rosewood fingerboard
bareknuckle nailbomd (B) & cold sweat (N)
planet waves locking tuners
graphite nut (is mogelijk doordat ie subtiel gebruik maakt van z'n floyd, i.c.m. locking tuners)
edge pro (?) trem

als ik het geld en iets meer skills had, kwam een custom die ik wilde zeer dicht in de buurt


Dat is overduidelijk geen mahonie neck... Maar maple

en ik durf er redelijk wat geld op zetten dat het dit een ebony fingerboard is ipv rosewood

the_arod
11 oktober 2008, 00:47
Dat is overduidelijk geen mahonie neck... Maar maple

en ik durf er redelijk wat geld op zetten dat het dit een ebony fingerboard is ipv rosewood
de neck wist ik niet zeker, heb ik erbij gezet
over het fingerboard ben ik 100% zeker. Chris schreef zelf op een forum dat het een verdonkerde rosewood is. Hij vindt rosewood fijner aanvoelen en is van mening dat het beter bestand is tegen klimaatwisselingen waar je als tourend muzikant mee te maken hebt

Bram+
11 oktober 2008, 11:04
Zelf vind ik al jaren mijn eigen 7-snarige Ibanez best chic :) Helaas is deze RG2027x (inclusief piezo element) al een hele tijd uit productie:

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Ibanez%20RG2027x%20in%20Vintage%20Violin/rg2027bed.jpg

Die is ook chic en inderdaad dus niet in productie op dit moment. Ik vind alleen de rode rand van de burst niet zo mooi, maar voor de rest een topgitaar. Als ze volgend jaar weer zoiets gaan uitbrengen (zeven snaren en piezo) in een iets ander kleurtje, zou dat wel eens mijn eerste RG kunnen worden.

minoin
11 oktober 2008, 12:03
de neck wist ik niet zeker, heb ik erbij gezet
over het fingerboard ben ik 100% zeker. Chris schreef zelf op een forum dat het een verdonkerde rosewood is. Hij vindt rosewood fijner aanvoelen en is van mening dat het beter bestand is tegen klimaatwisselingen waar je als tourend muzikant mee te maken hebt

Wauw, Broderick heeft wel echt een juweeltje ontworpen. Terecht dat hij zijn eigen custom-made krijgt, die gast is ongelooflijk.

Bram+
11 oktober 2008, 12:42
graphite nut (is mogelijk doordat ie subtiel gebruik maakt van z'n floyd, i.c.m. locking tuners)
edge pro (?) trem
Het is overigens wel zeker een Edge Pro, of Edge Pro 7 in dit geval. Het viel me ook nu pas op dat ie inderdaad geen locking nut heeft, iets waar ik niet voor zou kiezen en wel een ontzettende afknapper zou zijn als dit een productiemodel zou worden.