PDA

View Full Version : naar bas switchen?



dvmutzy
11 juni 2004, 15:12
hai, ik heb nu 4 jaar gitaarles en wil eigenlijk ook basles. maar je mag maar een instrument. ik weet dus eigenlijk niet precies wat ik moet kiezen.
ik vind gitaar wel melodischer, maar ben op zich niet zo'n soleer type. eindeloze solo's vind ik eigenlijk nogal onzin.
bij bas vind ik het leuk dat je alleen noten speelt. alleen is mijn bas niet zo goed (zwaarder om in te drukken dan andere bassen waa ik wel eens op gespeeld heb) en moet ik dus weer vanaf een bepaald beginners niveau begeinnen.

dus, advies? welke vragen moet ik mezelf stellen? en hoe kan ik het gitaarspelen een beetje up to date houden als ik dan basles kies?

oja, ik zet dit ook op het basforum, gewoon om zowel de mening van gitaristen als bassisten te krijgen.

THW
12 juni 2004, 10:40
hoezo mag je maar 1 instrument spelen? :???:
Ik ben ook nog van plan om bas erbij te spelen maar ik twijfel nog geen eens om daarom te stoppen met gitaar spelen

Maarja ik kan niet voor je beslissen als ik jou was zou ik het gewoon allebij doen

hoofd
12 juni 2004, 18:43
Een goede slaggitarist worden is ook een kunst. Je kan ook afwisselen een jaar, dat je een jaar op basgitaarles gaat, en na dat jaar weer overstapt op gitaarles. Sowieso is een jaar pauze van les nemen erg goed om jezelf wat meer te ontwikkelen, heb ik gemerkt. Als je na dat jaar weer les neemt weet je meer wat je wilt leren en ben je ook gemotiveerder. Weet je dat niet en ben je niet gemotiveerd, waarom heb je uberhaupt dan gitaarles genomen ;).

En in dat jaar dat je geen gitaarles hebt kan je mooi basles nemen, best of both sides!

dvmutzy
14 juni 2004, 17:42
hoezo mag je maar 1 instrument spelen? :???:
Ik ben ook nog van plan om bas erbij te spelen maar ik twijfel nog geen eens om daarom te stoppen met gitaar spelen

Maarja ik kan niet voor je beslissen als ik jou was zou ik het gewoon allebij doen
ik mag maar in 1 instrument les (bij de muziekschool).

ik vind mezelf trouwens geen slaggitarist ofzo, maar ik zal wel weer een hele andere kijk op het gitaarspelen hebben dan de meeste mensen, iig op de laatste plaat van de guano apes speelt de gitarist geen enkele solo.

maar, iig het was debedoeling dat ik vandaag de hele dag bas en gitaar ging spelen. maar sinds ik thuis ben (3 uur) heb ik alleen nog maar achter de compu gezeten :o

hoofd
14 juni 2004, 20:14
MSN-slet

dvmutzy
14 juni 2004, 20:47
MSN-slet
ìk?!!!! :x

nouja de beginfase van het kabelhebben hè. ik denk dat ik je dan maar ff toevoeg.


maar open your eyes en big in japan van de gu a waren wel leuk op bas, maar niet super. nu nog ff op gitaar proberen. ik denk dat ik dan maar gewoon in een of ander verschrikkelijk amatauristisch bandje bas ga spelen, want dat lijkt me wel leuk. Het is tosch zo dat als je een beetje redelijk bas speelt zo een bandje vindt?

dvmutzy
14 juni 2004, 20:50
heeft ie geen msn....

maar ik zit dus niet de hele dag achter de computer. omdat mn ouders er niet zijn staat ie toevallig wel aan vanf dat ik thuis ben (3 uur) maar ik heb ondertussen ook nog andere dingen gedaan, bv pizza gegeten.

Nemesis
14 juni 2004, 21:38
zozo...ze heeft een pizza gegeten :wink: ..ik bas zelf ook als een soort bijinstrument....gitaar is mijn ding, bas is leuk om te doen

Bluesbreaker
14 juni 2004, 21:53
maar je mag maar een instrument.

neem ergens anders basles dan... vraag es wat rond in de buurt wie goed is en bel em op en vraag of je les kan krijgen.....

dvmutzy
14 juni 2004, 22:13
het idee van het moment is dat ik dan maar gewoon in een bandje ga als bassist (heb ik dat hierboven nou ook al gezegd?). ik vind namelijk componeren best belangrijk/daar wil ik nogal in groeien en daarvoor moet ik toch n stuk beter gitaar spelen dan ik nu doe.

hoofd
14 juni 2004, 22:47
heeft ie geen msn....

maar ik zit dus niet de hele dag achter de computer. omdat mn ouders er niet zijn staat ie toevallig wel aan vanf dat ik thuis ben (3 uur) maar ik heb ondertussen ook nog andere dingen gedaan, bv pizza gegeten.

i_yasser@hotmail.com, een betere MSN kan je niet hebben. Mij toevoegen is volledig op eigen risico, anything you say can and will be used against you.

Antal
15 juni 2004, 18:14
Je moet gewoon doen wat je zelf leuk vind. Ik ben ook bas er bij gaan spelen. Heb ook geen les, maar ben gewoon een 2de band gestart om in te bassen. Dan rol je er vanzelf wel een beetje in. Niet dat ik nu zo'n wereldbassist ben ofzo maar goed... Ben meer voor simpel en strak :wink: