PDA

View Full Version : Fotoreportage van de PRS fabriek



Anders Destium
11 juni 2004, 12:08
Ik ben er vanochtend achtergekomen dat de PRS die ik deze zomer uit de VS wilde halen net is verkocht :-( Ik was van plan hem dit weekend te gaan reserveren, maar dat hoeft dus niet meer... Ik moet maar kijken wat de nieuwe plannen zijn, ik heb ook nog wat andere opties openstaan natuurlijk!

Anyway: Er zijn mensen op een PRS forum deze week naar de fabriek geweest. Het is best wel geinig om te zien hoe het er in zo'n fabriek aan toegaat:

http://community.webshots.com/album/151174739rdaEOj

Er staat ook een album van een eerdere keer dat hij de fabriek heeft bezocht.

schaap
11 juni 2004, 12:48
Klote voor je man, we willen wel je andere opties weten (en vooral zien :-D) Best grappig om te zien die pics, maar ik denk dat iedereen het toch liever zelf zou zien met uitleg en blablabla.

Javaca
11 juni 2004, 14:44
Jammer voor je Anders.
Ik hoop dat je toch een PRS gaat halen en geen Ibbi (je smaak gaat er op vooruit).

Gave foto's
Ik begin erg zin te krijgen zoiets na te doen.
(zelfbouwgas is erger dan normaal)
Misschien ooit een 55 cm PRS? :D

gerrekat
11 juni 2004, 14:58
Dit grenst aan reclame Anders :wink: :-D



Cool man...is echt gaaaf om eens in zo'n fabriek rond te lopen!

munkie
11 juni 2004, 15:02
Tip: ga naar plaatje 029 op pagina 2 van de rondleiding. Ga met je muisje op het plaatje. Zie je de volgende tekst: "Carve,carve,carve. Ed Roman wishes he could make them this good!".
PRS en gitaarboer Ed Roman hebben blijkbaar een persoonlijke vete. Op zijn site doet Ed Roman alles om PRS zwart te maken, zo van PRS is helemaal niet handgebouwd het is allemaal CNC frezen. Haat en nijd in gitaarland, leuk toch :D

Groetjes Freek.

Javaca
11 juni 2004, 15:03
Shit wat ben ik jaloers op die houtcollectie en gereedschappen. :o

Worden er daar nog vakantiewerkers gevraagd? :cool:

Anders Destium
11 juni 2004, 15:19
Tip: ga naar plaatje 029 op pagina 2 van de rondleiding. Ga met je muisje op het plaatje. Zie je de volgende tekst: "Carve,carve,carve. Ed Roman wishes he could make them this good!".
PRS en gitaarboer Ed Roman hebben blijkbaar een persoonlijke vete. Op zijn site doet Ed Roman alles om PRS zwart te maken, zo van PRS is helemaal niet handgebouwd het is allemaal CNC frezen. Haat en nijd in gitaarland, leuk toch :D

Groetjes Freek.

de verhouding tussen Ed Roman en de rest van gitarenland (niet alleen PRS) is niet optimaal om het maar met een understatement te zeggen :) Hij vertelt alleen wat hem uitkomt, het mooiste is dat hij bijvoorbeeld Ibanez helemaal afkraakt op zijn site maar wel gitaren van dat merk voor woekerprijzen probeert te verkopen. Een Jem Blue Floral voor $2500 bijvoorbeeld, wat gewoon oplichterij is (zo'n gitaar is ongeveer de helft daarvan waard).

>Gerrekat

Ik dacht dat mensen dit misschien wel leuk vonden, hoe vaak krijg je de kans om in een fabriek rond te neuzen :wink: Ik heb de PRS DVD van 2003 thuis, en daar wordt ook een rondleiding gegeven. Dát is wel reclame, dit zijn gewoon alleen foto's :wink:

gerrekat
11 juni 2004, 15:30
was maar een geintje joh!

Anders Destium
11 juni 2004, 16:08
Ik weet het :D

Het wordt pas reclame als ik het ook in mijn onderschrift ga zetten :razz: :wink:

Negative K3 fan
11 juni 2004, 17:18
wat hebben die lui toch met palissander? ebben is veel geiler :)

Anders Destium
11 juni 2004, 20:31
Dit is wat er zo gaaf is aan palissander (Oost Indisch Palissander welteverstaan, deze heeft een complete palissander nek :D :

Dit is mijn nieuwe streven voor deze zomer denk ik:

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/C22RN1_front.jpg

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/C22RN1_back.jpg

Mr.Bluesbreaker
11 juni 2004, 20:35
Mooi! denk ik dan als ik de voorkant zie. Dat meen je niet! Denk ik dan als ik de achterkant zie :o Echt geen porem die combinatie in kleur van hals en body.

Anders Destium
11 juni 2004, 20:47
Het is wel allemaal de natuurlijke kleur van het hout, dat vind ik er echt ontzettend cool aan :)

schaap
11 juni 2004, 20:48
Lelijk is het niet, is wel apart mzo :cool:

Sliver
11 juni 2004, 20:58
shit wat is die lelijk

birt
11 juni 2004, 21:19
coooole fotos :)

green_day
11 juni 2004, 21:29
wat moet hij dan? nog een blauwe?? :lol:

Mitch
11 juni 2004, 21:34
Ik moet er even aan wennen maar het is zeker niet lelijk. Vind wel de plaatsing van de knoppen en schakelaar nogal suf. Te meer omdat je dan echt een enorm gat aan de achterkant overhoudt waar weer erg veel plastic voor moet. Valt niet zo op natuurlijk, maar toch.

Trouwens, ik weet nog wel een ander zomerplan voor je :wink:

Javaca
11 juni 2004, 22:10
Eenvoud rules!!!

Erg mooi Anders.

De plaatsing van de elementswitch had van mij anders gemogen maar dit staat ook.

BLOK182
11 juni 2004, 23:00
Fuck you Anders die wil ik al :-D Mooi dingetje he? 8-)

gibls6
12 juni 2004, 07:33
Een ding is wat mij betreft nu wel duidelijk. Dit zijn fabrieksgitaren waar weinig handwerk aan te pas komt. Op zich niet zo veel mis mee als je het hebt over constante kwaliteit, maar dan passen die extreem hoge prijzen m.i. niet. Ze moeten daar snel rijk worden!

Anders Destium
12 juni 2004, 10:54
Je moet er wel rekening mee houden dat dit mensen zijn die vooral foto's maken van de gitaren en wat minder van de mensen die er werken. Als je de DVD ziet dan blijkt dat er nog heel veel volk rondloopt :) Een groot pluspunt van PRS is wel dat ze een uitstekende kwaliteitscontrole hebben, elke gitaar die de fabriek verlaat is tiptop in orde!

Ik wil als volgende gitaar het liefst een gitaar met een palissander nek, deze vind ik bijvoorbeeld ook erg mooi:

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/MCC34_front.jpg

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/MCC34_back.jpg

birt
12 juni 2004, 11:20
heb je geziebn dat bij de kleuren waar ze mee experimenteren de kleur van seymour zijn de gier zit :D

Frankiefrank2
13 juni 2004, 22:03
Ik dacht dat mensen dit misschien wel leuk vonden, hoe vaak krijg je de kans om in een fabriek rond te neuzen :wink: Ik heb de PRS DVD van 2003 thuis, en daar wordt ook een rondleiding gegeven. Dát is wel reclame, dit zijn gewoon alleen foto's :wink:


dude hoe kom je aan die dvd???[/quote]

Baco
13 juni 2004, 23:06
Gewoon vragen bij een PRS dealer. Heb de mijne daar ook gratis en voor niets gekregen. Erg leuk om zien, trouwens :wink:

Anders Destium
13 juni 2004, 23:46
Ik dacht dat mensen dit misschien wel leuk vonden, hoe vaak krijg je de kans om in een fabriek rond te neuzen :wink: Ik heb de PRS DVD van 2003 thuis, en daar wordt ook een rondleiding gegeven. Dát is wel reclame, dit zijn gewoon alleen foto's :wink:


dude hoe kom je aan die dvd???[/quote]

Toen ik van The Mule van dit forum zijn PRS overkocht kreeg ik de DVD er bij :) Hij had de PRS uit de VS geimporteerd en de DVD er bijgevraagd/gekregen!

Alain
14 juni 2004, 13:48
http://community.webshots.com/s/image9/8/3/41/151180341XBIbyO_ph.jpg

Horen jullie ook die stemmetjes van "pick me, pick me"?

soup
14 juni 2004, 13:58
http://community.webshots.com/s/image9/8/3/41/151180341XBIbyO_ph.jpg

Horen jullie ook die stemmetjes van "pick me, pick me"?
die hoor ik zeker , maar dan liefst met electronica erin, maar anders ben ik ook wel tevreden :-D