PDA

View Full Version : _-_ * The_7th_Antiquarian * _-_



Bosch
10 juni 2004, 22:18
Aloha Green Goaths of Democrates!

_-_ * The_7th_Antiquarian * _-_

Save as:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/The_7th_Antiquarian.mp3

Regardz,

~Bosch~
http://www.msu.edu/course/lbs/144/f03/images/frog-outline.jpg

Negative K3 fan
10 juni 2004, 22:23
hoe heb je deze in elkaar geflanst?

klinkt echt goed, lekkere unieke gitaarsound voor je leads, toch wat minder geschikt voor iets meer zwaar powerchord achtig spul, maar dat doe je toch niet. Vet gespeeld, veel whammy gejengel. I like it.

misschien dat je een keer een solo in een leidje ofzo meot maken in plaats van 100% gitaargepiel, volgens mij komt het er dan een stuk beter uit, beetje het idee wat van halen deed bij beat it.

slayurrr
10 juni 2004, 22:40
Klinkt echt relaxt Bosch 8-) !

Vooral dat stukkie rond 1:15 vind ik relaxt, keep them comin'! :-D

rjong999
11 juni 2004, 00:06
Whow....loopje op 2:00 ...hoe TAB je dat ? Extravaganzasuperspecialecool! Lekker geluid ook trouwens...gearlist ?

meer ?

grtz/rob

Barret Wallace
11 juni 2004, 00:21
Een onconventionele gitarist met een eigen stijl die hij geevolueerd heeft in de loop der jaren.

Bosch de onbetwiste nr 1.

http://www.j.d.gifs.2itb.com/images/superfrog.gif

Luc-O
11 juni 2004, 08:56
Cool! 8-) Thema komt alleen wel iets te vaak terug vind ik.

Swan
11 juni 2004, 10:16
cool !
de sound is lekker, wat rauwer dan normaal :)
met zo'n terugkerend themaatje is er ook makkelijker naar te luisteren, ik denk dat de meeste hier maar n mp3tje 2 of 3 keer max luistere en dan is t wel makkelijk om zo'n houvast te hebben...
t einde is cool :-D

Stratman70
11 juni 2004, 10:31
Een onconventionele gitarist met een eigen stijl die hij geevolueerd heeft in de loop der jaren.

Bosch de onbetwiste nr 1.

Interessant: ik vind Bosh ook wel heel goed, maar beslist niet de nummer 1 hier op het forum. Ik vind Boudewijn, Robbert v.d. Hanenberg en "newbie" Luc-O en jou zelf zeer serieuze concurrenten, wat dat betreft. Ik zou het wel grappig vinden om eens een soort "top 40" van gitaristen hier op het forum te maken met zijn allen. Iedereen zou dan 1 stem mogen uitbrengen van een top 5 ofzo, ex of incl. zichzelf (whatever).

Maar ontopic; ik vind dit nummertje weer ietsje minder boeiend. Neemt niet weg dat het technisch weer dik voor mekaar is.

Negative K3 fan
11 juni 2004, 11:03
ik vind boudewijn nog wel meevallen, technisch is bosch eigenlijk niet eens zó goed, hij kan wel snel etc. Maar hij wordt er zeker uitgespeeld of bijgehouden door meerdere anderen op dit forum kwa techniek. Hij heeft alleen wel een hele aparte en herkenbare eigen stijl en kan in no time met een song op de proppen komen.

Wel een van de beteren op dit forum.

Mithrandir
11 juni 2004, 11:08
Ik wil dat wel even nuanceren tot 'een van de betere, in deze stijl', daarbij heeft ie ook nog eens behoorlijke unieke stijl.

Ik vondt dit een prettig stuk om naar te luisteren, het zit gewoon goed in elkaar. Alleen op een gegeven moment begint het wel te vervelen, maar dat ligt aan mij.

Bosch
11 juni 2004, 12:00
@ Negative K3 fan en Mithrandir 8)

Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik kan een aantal hele gave technische licks spelen maar dat is inderdaad niet datgene waar ik mij onderscheid van de genoemde gitaristen. Trots ben ik om te horen dat ik een herkenbare stijl heb. Dat vind ik zelf namelijk ook en dat is waarmee ik mij wil onderscheiden en techniek heeft een zekere toegevoegde waarde hierbij.

Mijn stijl is gericht op "openheid" je kan 'alles' horen. Pas sindskort gebruik vaker tweestemmige stukken. Die zijn wat wolliger, maar nog wel transparant. Verder heb ik dus 'nooit' anderen nagespeeld: ik heb altijd zelf naar licks en composities gezocht. Pas de laatste tijd is een "volwaardige" stijl ontwikkeld. Doordat mijn stijl expliciet is, gaat ie denk ik ook wel sneller vervelen omdat het oor dan wat anders wil.
De reden waarom ik in dit verband graag met Barret/Shakeel speel, is omdat hij ook een hele uitgesproken stijl heeft ontwikkeld en een ultra leergierige speler is. Uiteraard moet hij nog wel groeien in stijl e.d., maar ach, ik speel al tien jaar langer ...

Persoonlijk (en heel eerlijk) vind ik Boudewijn de allerbeste gitarist: wat Robbert, Marcel, e.d. kunnen, kan Boudewijn ook of zelfs in het kwadraat. Maar Boudewijn is ook echt een gitarist: hij is echt met zijn gitaar getrouwd. Wat jammer is dat niet iedereen op dit forum dat weet of ziet hoe begaan en getalenteerd hij is met de dingen die hij doet. Ook hij heeft een uitgesproken stijl en een nog meer uitgesproken extreme techniek: ik krijg wel eens de indruk dat hij daarmee sommigen tegen zich in het harnas jaagt. Een uitspraak van Nietzsche op dit punt:
"“I do not like it.”— Why?— “I am not up to it.”— Has anyone ever answered like that?"

2:00 is trouwens een drie-noten=per-snaar-ladder waarbij ik legato speel en de eerste noot tap op de twaalfde fret.

@ Barret Wallace en de rest: Big Thanx! 8-)

Groeten,

~Bosch~

http://thenietzschechannel.fws1.com/tn_1872bio.jpg

schaap
11 juni 2004, 12:29
Damn je blijft verbeteren gewoon :-?
Deze is best verfrissend eigenlijk, kan niet tegen Amor Fati of Frogs In Space op, maar qua compositie is deze toch beter eigenlijk, en hier heb je weer die funky shit, maar in een wat "openlijker" ritme. Ik begin/hoop een verband te zien :cool: Heb weer genoten 8-)

Bouke
11 juni 2004, 21:29
Hey Boschh,

Deze is weer lekker. Ik vind dat met het themaatje wel erg leuk, je geluid deze keer een beetje geknepen/schel ofzo, heb je volgens mij wel eens beter gehad. Dat van die eigen stijl ben ik het helemaal mee eens. Een Bosch liedje pik je er meteen uit. Duidelijk, open, melodieus en lekker gespeeld. Mooie lijnen altijd en een eigen vibrato, die is vrij herkenbaar. Ik ben nog altijd zeer benieuwd waar je mee op de proppen komt als je van voor tot achter zelf een complete song zou maken, evt. met band en vocals. In Bosch-stijl met een funkband en hele goeie zanger ofzo. Als je dat van de grond krijgt heb je iets heel aparts te pakken denk ik. Je ontgroeit de bestaande backings denk ik dus schrijf eens een (instrumentale-)song.

Groets,

Bouke

ReinoutV
12 juni 2004, 12:56
In tegenstelling tot enkele van je eerdere composities kan ik deze wel weer waarderen. Deze ligt makkelijk in het gehoor en het themaatje is lekker herkenbaar. Komt naar mijn smaak helemaal niet te vaak terug. Je geluid vind ik zelf wat minder, te schel, maar wel herkenbaar :). Je zou idd eens iets met een band moeten gaan doen, want die loopjes worden een beetje flauw.

Kjiratsiekoedel
12 juni 2004, 13:58
soory, dit is gewoo niet aan mij besteed

Gert-Jan
12 juni 2004, 17:20
Wat een zinloze discussies over wie de nummer 1 is. Ieder zal zijn favo's hebben. Voor mij is Bosch een control freak in zijn gitaarspel. Met name het door hem zelf genoemde 'open' spel kan ik zeer waarderen. Geen verborgen (lees rommelige) licks verbloemd met een hoop effecten (zucht; hier maak ik mijzelf dus regelmatig schuldig aan). De snelheid waarmee hij hoogwaardige stukken ophoest is voor mij een teken dat hij zeer gedreven is (het schijnt dat hij zelfs tijd over heeft om full-time te werken, een vriendin te amuseren en te racen).

En natuurlijk vind ik Robert, Shakeel en nieuwkomer Luc-O toppers. Laten we vooral naar elkaars shit blijven luisteren en lekker veel posten.

Oh ja, leuk stukkie Bosch :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

Bosch
12 juni 2004, 17:27
Hey schaap,

Tof dat je altijd ff luisterd en reageert. Tja, ik vond deze ook wel goed ja :D .

Hey Bouke,

Ik heb nog eens geluisterd en idd het geluid is wat minder geslaagd als in de voorgaande opnames. Heel, heel langzaam wil ik idd wel meer als backings; ik wordt iig steeds kritischer op samples: ze moeten echt goed/uniek zijn anders wordt ik niet geinspireerd. Erg bedankt voor je reactie!

Hey ReinoutV,

Loopjes worden idd flauw (net als die foto's die ik elke keer onder posts plak :razz: ) Thanx!

Hey Kjiratsiekoedel,

Het is en blijft muziek voor een heel klein publiek,... tis nie anders. Wel bednakt voor het luisteren!

Howdie

~Bosch~

Bosch
12 juni 2004, 17:34
Wat een zinloze discussies over wie de nummer 1 is. Ieder zal zijn favo's hebben. Voor mij is Bosch een control freak in zijn gitaarspel. Met name het door hem zelf genoemde 'open' spel kan ik zeer waarderen. Geen verborgen (lees rommelige) licks verbloemd met een hoop effecten (zucht; hier maak ik mijzelf dus regelmatig schuldig aan). De snelheid waarmee hij hoogwaardige stukken ophoest is voor mij een teken dat hij zeer gedreven is (het schijnt dat hij zelfs tijd over heeft om full-time te werken, een vriendin te amuseren en te racen).

En natuurlijk vind ik Robert, Shakeel en nieuwkomer Luc-O toppers. Laten we vooral naar elkaars shit blijven luisteren en lekker veel posten.

Oh ja, leuk stukkie Bosch :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:


Hey G-J 8-)

Ik ben het met je eens. Laten we idd vooral naar elkaars werk blijven luisteren en lekker veel posten!

Erg gave feedback trouwens! Een freak was ik zeker: ik wou de meest technische zijn, maar dat trek ik niet en sinds ik Cakewalk en samples heb, is het langzaam van improvisaties naar liedjes gegroeid. Althans de afgelopen anderhalf jaar. Daarvoor een paar jaar niet gespeeld en daarvoor uiteraard wel liedjes gemaakt voor o.a. de git.kamp.schappen.

Saluut!

Wouter