PDA

View Full Version : Solo - mp3 : Robbert Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
10 juni 2004, 20:03
He jongens,

Heb even 'n fragment gepost van 'n stuk wat ik 2 wkn terug heb opgenomen.

Hier is de link:http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000007231_proj.mp3

Groeten,

Robbert

Bosch
10 juni 2004, 20:08
Vai

Sex & Religion backing?!

Luc-O
10 juni 2004, 20:10
Heee te gek man!!! Alleen: héééééél erg Vai (ja vinjetgek, het is Vai's nr. 'Still my bleeding heart' :D :D ) Maar hij doet je die tap-arpeggio's niet na... :razz:

Robbert v.d. Hanenberg
10 juni 2004, 20:12
Ja!...vette drums!! Mike Mangini..

slayurrr
10 juni 2004, 20:58
Vette shitttttttttttttttttttt, echt super vind ik dit 8-)

schaap
10 juni 2004, 20:59
Vreemd genoeg vind ik het relaxed 8-)

Predator
10 juni 2004, 21:02
Je mag ons wel eens een online les geven of documenten posten waarin je die tap-arpeggios en vreemde sweeps uitlegt man!! Jij bent echt een aanwist voor dit forum! Goed gespeeld!

lennartengel
10 juni 2004, 21:15
absoluut goed, mooi geluid ook! Vertel ons meer...

Robbert v.d. Hanenberg
10 juni 2004, 22:05
Thanx jongens!!!

Predator: Ik zal proberen 'n aantal leuke tabs te posten...ben bezig met 'n website waar ook 'n aantal lessen op komen te staan. Duurt nog even.

Lennartengel: De track is opgenomen met 'n Tonelab. Echt 'n te gek apparaat!

Negative K3 fan
10 juni 2004, 22:09
echt knetterlijp robert! heb je al eens meegedaan aan de Sena of iets dergelijks?

JE speelt denk ik marcel coenen er wel uit :), ik luister liever naar jouw opnames dan die van hem. Waar blijven trouwens filmpjes?

tonelab klinkt heel erg goed, op je crossroads ding vond ik ook al dat je toon erg organisch en 'woody' was! echt lijp.

slayurrr
10 juni 2004, 23:09
Ik wil idd filmpjes zien!!!!!!!!!!!!!!!!! Opnemen die hap! :-D

Stratman70
10 juni 2004, 23:17
Dit klinkt echt super. Je geluid is erg strak en inderdaad relaxed op één of andere manier. Het klinkt echt alsof je het allemaal met het allergrootsdte gemak speelt en dat is erg aangenaam om te luisteren.

Je bent echt een topgitarist jij!

Barret Wallace
11 juni 2004, 00:23
Hey Robbert zéér vet gespeeld ( as usual ;) ) !

BartL
11 juni 2004, 01:06
...hehe, trek je onder het spelen ook zo een "Ik moet poepen" gezicht zoals Vai? :-D 8-)




Erg goed trouwens!! :soul:

Maiden Michiel
11 juni 2004, 10:25
Heerlijke shit wederom!

Robbert v.d. Hanenberg
11 juni 2004, 12:58
Wederom bedankt voor jullie gave reaktie's!!
Misschien dat ik binnenkort 'n filmpje post. Even kijken hoe ik dat aan ga pakken...

slayurrr
11 juni 2004, 13:06
Wederom bedankt voor jullie gave reaktie's!!
Misschien dat ik binnenkort 'n filmpje post. Even kijken hoe ik dat aan ga pakken...

Jaaaaaaaa, wij willen filmpjes zien 8-) !

BartL
11 juni 2004, 13:09
...juist, kunnen we meteen checken of je zo kijkt als Vai 8-)

Robbert v.d. Hanenberg
11 juni 2004, 13:18
...mits ik m'n kop in beeld zet. :D

slayurrr
11 juni 2004, 13:32
Kop of geen kop, als we je gitaarspel maar kunnen zien! Ik wil die sweeps/arpeggios wel eens zien van je :-D

Stratman70
11 juni 2004, 13:41
Ik niet, ik zal het toch nooit kunnen. Wel zou ik graag Robbert's mening over mijn nummertje willen horen. (uiteraard met wel met dien verstande dat ik zo'n 173 niveautjes lager zit qua gitaarspel natuurlijk. :wink:

Robbert v.d. Hanenberg
11 juni 2004, 14:38
Stratman, ik heb je laatste nummer even beluisterd.
Het eerste wat me opvalt is dat het intro heel sterk is...pakkende melodie en mooie slide-techniek! Heb ook 'n reaktie gegeven op je vorige "slide-song"... heel sfeervol!
Ik weet niet hoelang je gitaar speelt, hoe oud je bent, maar ik hoor dat je 'n goed gevoel voor melodie hebt. Ik heb 't idee dat je muzikaal gezien al behoorlijk gerijpt bent, tal van ideen hebt, maar soms moeite hebt om ze technisch correct uit te voeren.
Ik heb t dan nog eens niet over snelheid maar vooral over toon/vibrato en "accuraat" spelen.
Probeer hieraan te werken.
Een ervaren gitarist hoort na 5 sec. of dat 'n gitarist wel of niet kan spelen. Hij baseert dat puur op toon/vibrato.
Als je hier meer aan werkt, dan zul je merken dat je spel meer karakter krijgt en meer gaat "leven".
Dus... werk hieraan want het talent is er zeker! :)

slayurrr
11 juni 2004, 14:42
Stratman, ik heb je laatste nummer even beluisterd.
Het eerste wat me opvalt is dat het intro heel sterk is...pakkende melodie en mooie slide-techniek! Heb ook 'n reaktie gegeven op je vorige "slide-song"... heel sfeervol!
Ik weet niet hoelang je gitaar speelt, hoe oud je bent, maar ik hoor dat je 'n goed gevoel voor melodie hebt. Ik heb 't idee dat je muzikaal gezien al behoorlijk gerijpt bent, tal van ideen hebt, maar soms moeite hebt om ze technisch correct uit te voeren.
Ik heb t dan nog eens niet over snelheid maar vooral over toon/vibrato en "accuraat" spelen.
Probeer hieraan te werken.
Een ervaren gitarist hoort na 5 sec. of dat 'n gitarist wel of niet kan spelen. Hij baseert dat puur op toon/vibrato.
Als je hier meer aan werkt, dan zul je merken dat je spel meer karakter krijgt en meer gaat "leven".
Dus... werk hieraan want het talent is er zeker! :)

Dat is pas een reactie :o 8-)

sunday violence
11 juni 2004, 15:13
:o gaaf! dit soort snelle shit kan ik dan wel weer waarderren, mooie melodielijnen. ik vind bijv. dat ene stukje van 33 tm 35 sec echt super vet.

Stratman70
11 juni 2004, 16:00
Hé Robbert,

Hartstikke bedankt voor je zeer nuttige, waardevolle reactie.
Ik denk dat je de spijker inderdaad precies op zijn kop slaat. Ik ga er mee aan de slag!

Bouke
11 juni 2004, 20:09
Hey Robbert,

Ik had ook al wat sounds van je gehoord op channel6, deze nog niet. Groots man! Heerlijk gespeeld. Jammer dat je niet de hele versie hebt volgejengeld, 't is een heerlijk nummer. De Vai-versie met zang vind ik ook echt te gek, die hele plaat eigenlijk. Super project van Vai.

Mooie tone, werelds gespeeld. Post eens eigen werk hier, da's nog leuker!

Groets,

Bouke

Harald
12 juni 2004, 10:43
Gaaf! Erg mooie toon, en goed afgewerkt spel. Ben weer even blij dat ik niet meer shred, :oops: die markt moet in Nederland toch echt vol zijn met talenten als jou en Marcel Coenen. 8-) Heb je opnames liggen van eigen composities die je wilt posten?

Robbert v.d. Hanenberg
12 juni 2004, 14:48
Thanxs! :)

Wat betreft eigen werk...heb 'n hoop eigen composities liggen. Echter, 't gros bevat nog geen drums.
Misschien dat ik wat samples "zonder drums" post.