PDA

View Full Version : Les Paul Sudio



Prolific Frog
3 september 2001, 20:56
ik kan via via een lespaul studio van 2 jaar oud aanschaffen voor Hfl. 1150,- kan hem direct gaan afhalen als ik dat wil. de verkoper speelt zelf geen gitaar, er zit dus een luchtje aan..... zijn er valse gibsons ? wellicht een gejatte gitaar ? wie het weet, of mij opweg kan helpen mag het zeggen. Op zich ben ik geneigd om hem gewoon te gaan halen, het is immers geen geld toch ?

quinton
4 september 2001, 01:38
tja, ik ga waarschijnlijk morgen zelf langs een officiële gibson winkel om me te informeren naar de gibson studio, aangezien ik die zelf ook wou aanschaffen. Als ik er morgen langs zou gaan laat ik je zeker de prijs van een nieuwe weten... Ik heb nog niet gehoord van namaak gibsons, maar alles kan, als je hem test zal je het wel snel genoeg doorhebben...

quinton
5 september 2001, 10:22
hij kost hier ong 3000 piek, maar het is wel de beste les paules die ik heb getest, ze verwoord gewoon wat je wilt zeggen, natuurlijk is het ieder zijn sound en gitaar, maar ik ben helemaal weg van deze...
Het kan wel zijn dat het bij jou draait om een studio special, dat is de lichtere uitvoering, de slagplaat is gewoon op de gitaar geplakt en de gitaar is vanvoor plat... deze kost nieuw 1750 piek, is ook een goede gitaar, maar eens je op de echte studio gespeeld hebt, voldoet ze niet meer...

taylor
5 september 2001, 13:16
fake gibsons bestaan zeker maar meestal gaat dit over oudere modelen.

in de jaaren 60/70 is elk model door en ander merk wel eens nagemaakt daar zaten ook hele goeie replica's bij.

ik heb zelf en keer en fake gehad dat bleek later van het merk hofner ofzo te zijn.

maar voor het oog was er geen verschil.

anoniem
18 september 2001, 14:27
Hofner is een Duits merk wat inderdaad Gibson kopieerd, denk je dat ze zelf de vioolbas bedacht hebben?

Altijd oppassen met tweede handjes, controleer serie nummer enzo...kén je de eigenaar persoonlijk? dan is het al íets veiliger.