PDA

View Full Version : Solo booster?!



SilverFoo
10 juni 2004, 17:34
Is er een goed pedaaltje waar je je solo`s wat mee kunt boosten? Zo ja, welke? :D

Robbert
10 juni 2004, 17:50
Er zijn er meer dan je kunt betalen!

Wat heb je in gedachten, een overdrive, fuzz. Clean of juist dirty?

SilverFoo
10 juni 2004, 17:53
Uhm, ja, ik weet eigenlijk niet, ik heb zelf al een overdrive/dist. maar als ik gewoon wat speel zeg maar en dan "kick in the solo" dan klinkt het gewoon niet overtuigend. Ik ben gewoon op zoek naar een lekker vol geluid, niet schel en een fuzz is ook niks voor mij. Wah heb ik al, vind ik ook niet echt overtuigend :-?

Mitch
10 juni 2004, 18:03
Wat voor versterker heb je nu en wat is je prijsklasse ?
En moet het in een Nederlandse winkel te koop zijn ? :D

The Thumb
10 juni 2004, 18:33
Binnen de landsgrenzen kom ik al snel bij de Fulltone Fatboost, deze laat in combinatie met een overdrive pedaal je geluid goed intact, voegt vetheid, gain en volume toe.

Buiten de landsgrenzen mogelijkheden te over...

SilverFoo
10 juni 2004, 19:42
Ehm... ik heb een marshall 8080 en het pedaal moet natuurlijk hier wel in NL te krijgen zijn :D

Mitch
10 juni 2004, 20:07
Je hoeft er niet naar toe te fietsen hoor: lang leve internet !
Maar goed, met een vlavestate heb je het meeste aan een gewone clean boost. Mijn advies: Carl Martin. Hetzij de Hydra boost (volledig neutraal van toon) of de Boost Kick (die heeft ook nog een toonregeling voor als je wat meer hoog of mid wil).
Beide bij Feedback te verkrijgen, zeer goed qua constructie en geluid.

Niet te vergelijken met de ruisende GE7 (equalizer van Boss) waar nog steeds veel mensen bij zweren.

dejohan
10 juni 2004, 20:51
Als je toevallig een goedkope Boss Hyperfuzz vindt: daar zit ook een hele goeie cleane boost op, met treb en bas regeling. Gebruik ik altijd. Gaat loeihard.

SilverFoo
10 juni 2004, 21:06
Niet te vergelijken met de ruisende GE7 (equalizer van Boss) waar nog steeds veel mensen bij zweren.

Ja precies, veel mensen zweren bij die GE7, ik ken em niet, maar er is toch wel meer onder de zon?! :razz:

Mitch
10 juni 2004, 21:35
Ik heb redelijk wat boosts over buizenversterkers gehoord maar ook met Valvestates gewerkt. Neem van mij aan dat de CM's erg goed zijn.
Op een Valvestate wil je geen extra ruis :D

Ché
15 juni 2004, 22:17
Xotic AC of RC booster

wanna1
17 juni 2004, 21:40
Niet te vergelijken met de ruisende GE7 (equalizer van Boss) waar nog steeds veel mensen bij zweren.

ruisen ???? :???:

Ik heb er 2 achterelkaar ik heb nog nooit geruisd.

GE-7 is the best

Ask SLASH :-D

combo
18 juni 2004, 05:30
:evil:

EMG heeft de PA-2 booster waar James Hetfield van Metallica ook gebruik van maakt. Het is een klein knopje (zie www.emginc.com) dat je in je gitaar moet bouwen. Het kan een versterking tot 20 dB uitsturen en zijn gain is regelbaar. In de beneden stand kan je scheuren, in de bovenstand zit je in je normale volume. Geschikt voor passieve en actieve elementen. En dus geen pedaaltja in dit geval.

combo
18 juni 2004, 05:30
:evil:

EMG heeft de PA-2 booster waar James Hetfield van Metallica ook gebruik van maakt. Het is een klein knopje (zie www.emginc.com) dat je in je gitaar moet bouwen. Het kan een versterking tot 20 dB uitsturen en zijn gain is regelbaar. In de beneden stand kan je scheuren, in de bovenstand zit je in je normale volume. Geschikt voor passieve en actieve elementen. En dus geen pedaaltja in dit geval.

BartL
18 juni 2004, 09:24
Uhm, ja, ik weet eigenlijk niet, ik heb zelf al een overdrive/dist. maar als ik gewoon wat speel zeg maar en dan "kick in the solo" dan klinkt het gewoon niet overtuigend.
Offtopic: Ook dynamiek in je spel poberen te gebruiken... :wink:

SilverFoo
18 juni 2004, 12:33
Offtopic: Ook dynamiek in je spel poberen te gebruiken... :wink:

Haha, daar heb je gelijk in :D


Tsjees hey, carl martin is f**kin duur!! Geen goedkopere oplossingen? Ben arm :-?

Thom TK
18 juni 2004, 12:51
Niet te vergelijken met de ruisende GE7 (equalizer van Boss) waar nog steeds veel mensen bij zweren.

ruisen ???? :???:

Ik heb er 2 achterelkaar ik heb nog nooit geruisd.

GE-7 is the best

Ask SLASH :-D

Jep Ge-7 Rules!!
Ik ben er erg tevreden mee :cool:

Antal
18 juni 2004, 13:00
Tsjees hey, carl martin is f**kin duur!! Geen goedkopere oplossingen? Ben arm :-?

DOD heeft een goedkope variant op die ge-7. Die is volgens mij maar 49 euro nieuw. De fx-40b heet dat ding.

SilverFoo
18 juni 2004, 13:03
DOD heeft een goedkope variant op die ge-7. Die is volgens mij maar 49 euro nieuw. De fx-40b heet dat ding.

Hmm ik zal mijn oogjes openhouden, een goed tweedehandsje van iets kan het mij ook wel doen natuurlijk :D

Antal
18 juni 2004, 13:14
Een 2dehands ge-7 moet ook voor 50 euro te vinden zijn als je een beetje geduld hebt.

Globetrotter
23 juni 2004, 23:26
Een Ibanez TS misschien? Komt naar 't schijnt goed tot zijn recht bij een lampenversterker, misschien ook bij een lampenvoorversterker (VS8080)? Zou ik wel kopen als ik lampen of hybride versterkertje zou hebben...