PDA

View Full Version : Oefencombo voor gevorderde gitarist?



Phyrexian
10 juni 2004, 17:10
Hey guys,

jullie weten allemaal wel dat ik in eerste instantie bassist ben, maar ik speel, vooral thuis, ook veel gitaar. Onlangs heb'k naast de vaste band waarin ik bas speel (Ashville) ook een nieuw project opgericht waarin ik gitaar dacht te spelen. Gitaar spelen in een band bevalt me toch niet zo goed, dus die halfstack die ik kocht voor dat project gaat de deur uit. Ik vind het overkill om die Framus Dragon + cabinet enkel thuis te gaan gebruiken.

Kortom. Ik ben geen beginnend gitarist en ben dus op zoek naar een kleine oefencombo voor thuis.
M'n wensen:
• goede klank
• niet te luid (ik woon op een klein appartement)
• aansluiting voor hoofdtelefoon (noodzakelijk!)
• als't kan een beetje veelzijdig
• aansluitmogelijkheden voor recording via PC

Buizen of niet-buizen doet er niet toe. Het moet gewoon goed klinken.
Dit lijstje van keuzes maakte ik zelf al op:
• Tech 21 Trademark 10 (goeie klank, veelzijdig, maar wel slechts een single channel amp)
• Roland Cube 15
• Roland Cube 30
• Epiphone Galaxie 10 (buizen, niet veelzijdig, maar onvindbaar!)


Ik had een POD XT die ik goed vond klinken. Maar hij is me iets TE veelzijdig, te veel opties eigenlijk. Plus, ik hou niet van de mogelijkheid om enkel maar via hoofdtelefoon te kunnen oefenen.
Een Line 6 Spider 2 is misschien wat, maar volgens mij zijn ze te luid naar mijn doeleinden.
Ik dacht ook aan een Z.Vex Nano head + 1x12" cabinet. Maar deze is optie is niet echt veelzijdig en nogal duur voor wat het maar is misschien?

Dus: wat raden jullie aan naast de bovenstaande modellen en vooral wat gebruiken jullie zelf in een gelijkaardige situatie?
PS - ik weet dat er hier al voldoende gepraat is over de Cubes dus dat even terzijde...