PDA

View Full Version : Oefencombo (klein) voor gevorderd gitarist?



Phyrexian
10 juni 2004, 17:00
Hey guys,

zoals de meeste hier wel weten, speel ik grotenbeels basgitaar. Ik ben er ook beter in dan in gitaarspelen. Ook in Ashville, de band waarin speel, doe ik de 'bass-duties'.
Ik ben echter begonnen als gitarist en speel thuis nog redelijk wat gitaar.
Momenteel heb'k serieus wat ongebruikte gear verkocht (Sansamp PSA-1, ...) en ben op zoek naar een kleine oefencombo voor thuis.

Wensen:
• niet te luid (ik woon in een klein appartement)
• aansluitmogelijkheid voor hoofdtelefoon (hoogstnoodzakelijk)
• beetje veelzijdig als't kan (van metal tot rock tot clean tot ...)
• goede klank uiteraard
• liefst één of andere recording uitgang (voor opname met pc).

Dingen die ik zelf vond en in aanmerking komen:
• Tech 21 Trademark 10 (goede klank, veelzijdig, wel slechts een single channel amp)
• Roland Cube 15
• Roland Cube 30
• Epiphone Galaxie 10 (buizen! wel compleet onvindbaar, zelfs online in europa)

Ik ben geen beginnend gitarist en kan me ook wel wat permitteren, financieel gezien dan. Buizen of solidstate maakt niet uit. Het moet vooral op laag volume nog goed klinken.

Ik heb een POD XT gehad en die klinkt meer dan goed, maar ik heb geen zin om enkel maar via hoofdtelefoon te kunnen spelen. Voorts iets TE veel opties op die POD XT.
Een Line 6 Spider II is ook nice, maar die zijn veel te krachtig denk'k?
Ik heb ook gedacht aan een Nano Head met een goeie 1x12 erbij, maar die is wat eenzijdig voor de prijs, alhoewel hij wel super klinkt.

Wat denken jullie van bovenstaande amps (ik weet dat er hier al veel verteld is over de kwaliteiten van de cubes...)? Wie kent er nog modellen of opties? Wie gebruikt wat?

Ik weet dat er veel halfstackkers zitten hier, die die ook thuis gebruiken op laag volume en ook goede klankjes krijgen.
zelf ben ik ben van plan m'n halfstack weer te verkopen (Framus Dragon + cab) want voor thuis is't overkill; ik blijf bij basgitaar in bands...