PDA

View Full Version : AAAAAAARGH (s.o.s.)



jeroenvanlankveld
19 april 2002, 21:01
Help me....

kan iemand mij misschien uitleggen waarom als ik mijn gitaar (ibanez RG met LO-TRS II tremolo) stem, mijn tremolo omhoog komt?

en kan iemand mij dan ook uitleggen hoe ik hem goed kan stemmen...

Dkong
19 april 2002, 21:04
Tremolo vasthouden?

The Dude
19 april 2002, 21:07
Gitaar uit raam gooien, en een nieuwe kopen. Deze keer met vaste brug....

Dkong
19 april 2002, 21:23
Kijk, hier schiet hij wat mee op :smile:.

jeroenvanlankveld
19 april 2002, 21:45
Precies... is er dan niemand die mij kan helpen...

dit is heel frustrerend

Dkong
19 april 2002, 21:47
Het spijt me maar ik weet het niet, dus poste ik zo'n onzinnige reactie. Het kan hier soms 2 tot 3 dagen duren voordat je een zinnige reactie hebt, maar er is vast wel iemand die je verder kan helpen, dus ik hoop dat je nog een beetje geduld hebt.

JV
19 april 2002, 21:48
dan ist waarschijnlijk gewoon dat je snaarspanning iets hoger is geworden. moet je ff het plaatje aan de achterkant van je gitaar openschroeven en de veren wat strakker zetten met de stelschroeven

Peter_1
19 april 2002, 21:51
Op 2002-04-19 20:01, schreef jeroenvanlankveld:
Help me....

kan iemand mij misschien uitleggen waarom als ik mijn gitaar (ibanez RG met LO-TRS II tremolo) stem, mijn tremolo omhoog komt?

en kan iemand mij dan ook uitleggen hoe ik hem goed kan stemmen...


Is dit van het begin dat je de gitaar gekocht hebt al het geval?
Of heb je recentelijk zwaardere snaren op je gitaar gezet?
Het lijkt mij dat je de veerspanning van je tremelo een beetje moet verhogen. Dit kun je doen door de bevestigingsschroeven van het van de veren iets verder in het hout van de body te draaien. Net zolang totdat de tremelo perfect floatend blijvend bij een gestemde gitaar.

Het beste advies blijft overigens, zoals reeds hierboven vermeld: Gitaar uit het raam pleuren en één met een vaste brug kopen :wink:

Peter_1
19 april 2002, 21:52
Op 2002-04-19 20:01, schreef jeroenvanlankveld:
Help me....

kan iemand mij misschien uitleggen waarom als ik mijn gitaar (ibanez RG met LO-TRS II tremolo) stem, mijn tremolo omhoog komt?

en kan iemand mij dan ook uitleggen hoe ik hem goed kan stemmen...


Is dit van het begin dat je de gitaar gekocht hebt al het geval?
Of heb je recentelijk zwaardere snaren op je gitaar gezet?
Het lijkt mij dat je de veerspanning van je tremelo een beetje moet verhogen. Dit kun je doen door de bevestigingsschroeven van het van de veren iets verder in het hout van de body te draaien. Net zolang totdat de tremelo perfect floatend blijvend bij een gestemde gitaar.

Het beste advies blijft overigens, zoals reeds hierboven vermeld: Gitaar uit het raam pleuren en één met een vaste brug kopen :wink:

JV
19 april 2002, 21:54
nog beter is trouwens dat ding aan mij te geven en een met vaste brug kopen

jeroenvanlankveld
19 april 2002, 22:15
sorrysorrysorry

ik hep info achtergehouden...

het probleem ontstond inderdaad toen ik er nieuwe (dikkere) snaren erop zette...

het ligt volgens mij aan het feit dat ik eerst al mijn snaren erop zette, en ze toen pas stemde...

ik hoop dat iemand mij nu beter kan helpen...

bedankt in ieder geval

JV
19 april 2002, 22:29
aha. dan is het inderdaad de spanning van de veren achterin. je moet dus net zoals ik al zei net de 2 schroeven achterin je gitaar vaster draaien tot hij weer rechtstaat. misschien dat je er nog een veer bij moet zetten

InVein
19 april 2002, 22:33
De burg is normaal altijd voorzien van genoeg veren zodat hij de snaren zoals die op je gitaar zaten toen je hem kocht op spanning te houden (meestal 0.09). Dikkere snaren hebben echter meer spanning nodig om gestemd te worden, daarom zal je dus een extra veer (of twee) aan je brug moeten bevestigen als je hem floating wilt houden.

Ibanez
20 april 2002, 10:52
Op http://www.jackson.com staat een hele uitleg over floyd-rose tremolo's, ook hoe je ze moet bijstellen enz. MOet je maar eens kijken.

sickpunk
20 april 2002, 11:27
heb k ook gehad(wel bij een strat maar ok.) dan zat er eerst een set dunnere snare op en heb je er dikkere op gezet. hoe je dit kan op lossen is........je snaren los draaien achterplaatje van je gitaar open schroeven en je (het plaatje waar ze op bevestigd zitten)vast draaien. en dat net zolang doen tot je brug nie meer omhoog komt

jeroenvanlankveld
20 april 2002, 14:35
Owkey... dan weet ik denk ik zat mensen...

Daar rij ik denk ik toch maar even voor naar de muziekhandel...

Bedankt..

Rubenios
20 april 2002, 22:09
Wat is Floyd Rose toch een pracht systeem :smile: BIERTJE? :smile:

ekkerman
22 april 2002, 20:43
toch vind ik wilkinson een minder alternatief .
zelf heb ik een shadow piezo brug die best solide is ook al maak ik er niet zo veel duik of nacht vluchten mee.

Casey
22 april 2002, 21:16
"--------------------------------------------------------------------------------
Help me....

kan iemand mij misschien uitleggen waarom als ik mijn gitaar (ibanez RG met LO-TRS II tremolo) stem, mijn tremolo omhoog komt?

en kan iemand mij dan ook uitleggen hoe ik hem goed kan stemmen...

"

Simpel .
Draai alle snaren terug (slappe waslijnen) .
Stem eerst de E dan EA dan EAD , dus telkens terug naar de dikke E na elke snaar gestemd te hebben .
Op deze manier ben je zo klaar staat ie op de laagste brug stand gestemd .
Als je maar wat gaat draaien komt ie alleen maar hoger en als je hem dan toevallig goed krijgt staat je brug omhoog en na elke stemming in een andere stand.
Staat in de laagste stand gestemd en nog te hoog door dikkere snaren of zo dan draai je de tremveren achter in je body iets strakker .
De TRS brug moet horizontaal t.o.v. de body liggen.
Als je snaren vervangt doe ze dan een voor een en stem ze voordat je aan de volgende begint.
Als ie eenmaal gestemd staat dan is er geen brug met trem die beter gestemd blijft en stemmen is een klusje van een paar minuten als het het een paar keer hebt gedaan.
Gewoon lekker zelf doen !
Toplock vastzetten , fijnstemmen en dive bomb away .

PS ,
Als je de tremveren aanspant draai je de snaar spanning eerst wat losser omdat er anders te veel druk op je knife edge komt .


Floyd Rose , machtig mooie bruggen .
Biertje ?





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-04-22 20:27 ]</font>