PDA

View Full Version : Barber Direct Drive



Bouke
10 juni 2004, 16:44
Hey peddalaars,

Ik heb mijzelf bij ene E. vd H. IJ. een Barber Direct Drive gekocht en ik dacht, kom laat ik 'm eens een reviewtje geven.

Ik zeg er van te voren bij dat ik er sinds gisteren pas op speel :D

Ik kreeg 'm binnen per post en schrock van de omvang van het pakket. Man, wat een doos :o Hoe groot zou die bak wel zijn! Uiteraard was het een aangenaam formaatje (1,5 keer een TS-breedte ongeveer), maar ik moest wel lachen om de ooooovvverrrdoos. Ik sloot het ding aan thuis op m'n Twinneke en speelde. Hmmm.... hij lijkt wel erg veel op m'n tot TS808 gemodde TS-9. Totdat ik de door mij zogeliefde 'net crunchen' instellingen verliet. Man, wat een bak gain zit er in dat ding. Een gemodde TS9 ook wel, maar de DD is, en dan nu de reden waarom ik een kocht, wel ietsje transparanter dan de TS, zeker in de low gain settings. Niet veel, wel hoorbaar. Maar goed het was thuis, laag volume, powersoak er tussen, dus ik zag vol verlangen uit naar de repetitie van gisteravond.

Nu kon ik de TS9 en DD op een lekker volume met een Super Reverb A-B'en. Het is echt grappig, maar ik kan ze beiden precies hetzelfde laten klinken en ook ook mega anders (duh... je draait op de een gewoon aan een ander knopje dan op de andere :D). Mij favogebied, net oversturen en de amp pushen, klonk het lekkerst op de DD. Samen zijn ze ook erg lekker (DD > TS) en met de OD250 erbij (DD > OD250) had het geheel wat meer laag, beetje overgainde bassman ofzo. Erg lekker allemaal. De TS9 had sowiezo al een setje grotere ballen gekregen na de mod, maar ik vond het wel komisch dat ze beiden meteen dezelfde tooooonnnneeee hoek in doken.

Op de DD zit een pull-switch (tone knop) die je 'Fat Harmonics' geeft. Duidelijk verschil, ding naar beneden, minder vette drive, ietsje dunner, mooi voor subtiel en dynamisch solowerk en opgepomte slagjes. Pull-switch omhoog levert meteen een extra boost op en duw nog veel harden naar je amp. Op mijn SR en Twin werkt het iig erg lekker.

Nadat ik de eerste gedachte "nu heb ik twee dezelfde pedalen" de deur uit had gewerkt, denk ik nu dat ik ga voor beide met iets andere settings en het gebruik in combinatie.

O ja, ik gebruik 'm met een adapter en het signaal loopt als volgt: Strat met 42 Fralins, wireless, CryBaby, TU2 (gaat uit de chain), Coron Compressor (gaat volgende keer tussen de TS9 en de OD250), DD, TS9, OD250, GE7 (gave cleanbooster, die duw de SR echt over de rand) > Fender Super Reverb Sf (geblekfeest).

Dus...

Bouke

PS

De DD is nog niet te horen in onze soundfiles, komt later.