PDA

View Full Version : Fender Yngwie Malmsteen Stratocaster



Cacophony
10 juni 2004, 13:14
Hallo
Ik ben al een tijdje van plan een Fender Yngwie Malmsteen Stratocaster te kopen (ik ben fan van YJM en ik speel graag op scalloped gitaren). Maar nou las ik op harmony central, en ik heb het ook al een paar keer via via gehoord, dat er veel problemen zijn met de nek en de afwerking.
Ik wil dus eerst op de gitaar spelen voor ik hem koop, als ik op internet bestel loop ik het risico me allerlei nek problemen etc op de hals te halen en daar heb ik niet veel zin in.
Mijn vragen zijn dus:
-Wat vinden jullie van de YJM strat? Goed/Slecht?
-Is er een winkel in Nederland (of in de/be) die een YJM strat op voorraad heeft?

Groeten,

Cacophony

Maiden Michiel
10 juni 2004, 15:39
Damn, hoe heet die Deep Purple coverband ook weer?
Die gitarist zou je eens moeten mailen, die had er ook een paar.

Edit: http://home.planet.nl/~roelofse/

Michael AE
10 juni 2004, 16:23
Ik heb er 1 en heb er nog nooit problemen me gehad. Ik heb hem gekocht omdat ik het 1 van de beste strats vond die ik geprobeerd had. Hij resoneerd als de ziekte en klinkt supervet. De scalloped frets zijn, mits je er aan gewend raakt, ideaal voor benden en controle. Ik stel de neck regelmatig, maar ik heb geen problemen ondervonden. Het enige dat afentoe lastig kan zijn, is de afronding van de frets onderaan. Hij is iets te rond gemaakt, waardoor de snaar er wel eens af kan glijden. Als je er echter nieuwe frets opzet is dat probleem de wereld uit. Ik geloof ook dat dit probleem exemplarisch is, want op de Malmsteen van een maat van mij was het niet zo.

Ik weet nog niet of ik hem ga houden. Ik vind het echt een supergitaar, maar de elementen zijn niet mijn ding en ik wil hem perse orgineel houden. (Dilemma!!!)

Ach, misschien zet ik er wel gewoon Suhr's op en dan wordt het mijn bluesbeest. Ik zie nog wel.

:D

Static-M
10 juni 2004, 16:27
oop ik het risico me allerlei nek problemen etc op de hals te halen en daar heb ik niet veel zin in.

Whehe express geintje?