PDA

View Full Version : S.D. ALNICO PRO 2 BEZITTERS



Anthony
10 juni 2004, 00:08
Hallo gitaristen van het land die seymour duncan APH-1 humbuckers hebben (Alnico Pro 2).

Al een tijdje lees ik reviews op internet over deze humbuckers. Ik weet dat Slash ze ook gebruikt en ik ben er ook al achtergekomen dat ze een natuurlijke ronde, warme klank geven met veel sustain...

Maar, ze vertellen (bijna) allemaal dat ze de zware overdrive, van bv. een Mesa Boogie, niet aankunnen vanwege de lage output die deze pick-ups juist hun karakter geven.

Mijn vraag is: "Kunnen deze humbuckers zware oversturing nu wel aan of niet" ? Wat is jullie mening?

Negative K3 fan
10 juni 2004, 12:54
tja, hangt er vanaf hoe zwaar. Als je bijvoorbeeld metal ofzo wilt spelen kun je idd beter andere pickups nemen die zwaarder en strakker klinken.

Anthony
10 juni 2004, 21:29
ik hou wel van bluesy gitaarspel (althans probeer ik), maar wil ook wel eens heavy hardrock spelen al la Zakk Wylde bv.

Mijn vraag is eigenlijk of die elementen dan gaan piepen ofzo, wordt het dan een rommeltje?

Anthony
11 juni 2004, 11:49
Ik weet dat Eddie van Halen de P.A.F. 's gebruikte (op zijn smaak gemaakt dan wel) en die komen ong. overeen met de alnico pro 2, namelijk dat ze allebei een lage output hebben voor de vintagesound

Negative K3 fan
11 juni 2004, 17:25
die pickups van eddie zijn wat herwonden enzo, ze waren niet echt high output.

het gaat iig niet piepen want ze zijn gewaxpot, en een rommeltje, tja weet ik niet, ik denk alleen dat pinch harmonics niet zo lekker gaan en dat hij niet zo strak is, maar dat maakt hij weer goed met zn warme toon.

waarom ga je niet gewoon voor 59s, die zijn ook ERG lekker en goed 2e hands te vinden!

Anthony
11 juni 2004, 19:35
Beste K-3 fan als je er een bent,

Heb jij eigenlijk wel die humbuckers op 1 van jouw gitaren?

schaap
11 juni 2004, 20:41
:-D

PeArLjAm
14 juni 2004, 18:00
Beste K-3 fan als je er een bent,

Heb jij eigenlijk wel die humbuckers op 1 van jouw gitaren?


hahahaha :D

maargoed even mijn opinie. Ik heb verschillende lagere output elementen geprobeerd tegenover die met een hoge output en ik vind lage output elementen veel beter. Ze klinken juist wat transparanter vind ik, maargoed het is een beetje proberen wat je zelf het lekkerste vind. Hardrock kan prima met de alnicos dat zowieso, maar metal weet ik niet eigenlijk (ben daar niet zo in thuis). Pinchharmonics en dat soort truucjes zoals zakk wylde doet, ja dan kan je betere hogere output elementen gebruiken, daarom vervangt hij de pafs in zijn les pauls met emg81 elementen. Maar de alnico pro lijkt me een goede keuze gezien jouw smaak. Succes!

Negative K3 fan
14 juni 2004, 21:09
Beste K-3 fan als je er een bent,

Heb jij eigenlijk wel die humbuckers op 1 van jouw gitaren?

ja ik ben er trots op er 1 te zijn

ik heb die humbuckers helaas niet op 1 van mijn gitaren, maar ik heb wel eens een gitaar met zoeen in de nek gespeeld al is dat wel een tijdje geleden.