PDA

View Full Version : Escrow?



Punt
9 juni 2004, 23:33
Heeft iemand ervaring met escrow-europe.co.uk?
Iemand wil mijn gitaar kopen via die borg instelling en ik vetrouw het niet helemaal....

P****Fred
10 juni 2004, 09:29
ik weet dat un escroc (eskroo uitgesproken) in het frans "schurk, crimineel" betekent...... :D

gerrekat
10 juni 2004, 10:06
da's gewoon een regeling dat iemand (onafhankelijke partij) hde betaling vasthoud totdat hetgeen gekocht is binnen is bij de kopende partij.

Ik ben er zelf niet happig op....de organisatie die je noemt ken ik niet heb dus geen ide eof het betrouwbaar is of niet.

P****Fred
10 juni 2004, 10:40
misschien staat er hier iets tussen dat je wat meer duidelijkheid kan geven...

http://groups.google.be/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&q=escrow.com

Punt
10 juni 2004, 21:02
Ik vertrouw het niet omdat ebay wel escrow-europe.com aanbeveelt.
Deze club heet achter escrow-europe.co.uk en is een andere site.

Ik heb een koper in engeland voor mijn classic en die stelt deze escrow organisatie voor. Straks stuur ik de gitaar op en krijg ik mijn geld nooit omdat hij zelf een nep organisatie heeft.

Ik heb de koper gemaild dat ik een andere escrow organisatie voorstel. Eens zien wat hij doet.

P****Fred
10 juni 2004, 21:17
oh ik dacht dat escrow europe een afdeling was van escrow.com...

Punt
10 juni 2004, 21:21
Tja dat dacht ik ook, maar via escrow-europe kun je niet naar een uk afdeling.... Vandaar, mogelijk een luchtje.

Svenson
2 juli 2005, 16:41
Hmm, ik heb nu interesse getoond in een hele leuke versterker, en die kerel zegt nu het volgende:


Hi,
do you know what escrow is or how they work? I am in United Kingdom with business for 2-3 weeks and the escrow company will give me and you the safety will need to do this transaction and you can have it for 4 days of testing before you will buy it.
I will wait your reply.


Ik geloof daar dus geen zak van. Jullie?

wietse
2 juli 2005, 16:55
klinkt verdacht veel naar oplichting, om de één of andere reden zijn die lui altijd toevallig in engeland op zakenreis.
daar wemelt het zeker van mensen die er voor zaken zijn en een dure versterker/gitaar meeslepen.
niet intrappen dus.

schwalbe
2 juli 2005, 17:18
Niet doen!
Zekers te weten een oplichter.

Jeroenvanhulsteijn
2 juli 2005, 17:19
Op het ebay forum staat wel het 1 en ander over escrow services.

Tips for Avoiding the Fraudulent Escrow Service Scams (http://forums.ebay.com/db2/thread.jspa?forumID=23&threadID=400041639)

Ik hoor er iig weinig goede verhalen over.

butters
2 juli 2005, 17:26
gegarandeerd een oplichter. toevallig op zakenreis, zogezegd via "escrow" enz.