PDA

View Full Version : [edit] mijn Line6 POD Pro is overleden --> hersteld



FNaRK
9 juni 2004, 22:06
gloeiende teringzooi
ik sta met de band in een radio-studio, optreden wordt live uitgezonden...
na 3 nummers begint mijn POD te haperen, en vervolgens gaan alle lampjes uit (en dat zijn er veel !)
Tijdens de uitzending komt de geluidstechnicus naar binnen rennen met zijn koffertje, we rukken de POD uit zijn case, schroeven het ding open op zoek naar een zekering (waarom zitten die dingen zo godvergeten ver weggestopt :???: )
Zekering is goed, maar een tikje op de trafo geeft weer wat leven: mijn lampjes schieten aan. Snel alle soldeerpunten opnieuw gemaakt en verdomd: ik heb weer geluid !!!!



Om precies te zijn: een half nummer, en wederom einde oefening.
De band heeft zich vervolgens krampachtig door wat nummer heengewerkt, entoen zijn we heel hard weggerent en hebben de meegekregen opnames ritueel verbrand :D

Maar mijn vraag: klinkt dit iemand bekend in de oren, zijn het de soldeerpunten / slecht contact of is de trafo gewoon kapot ?
IK heb er net nog effe een tikje tegenaan gegeven en toen had ik weer heel even stroom....
Kun je een trafo uberhaupt doormeten


en is er iemand die het leuk lijkt om dat eens uit te proberen :D


Anyway, ik ben flink verkankerd, moet ik nu maar mijn ouwe Digitech RP6 uit de kast halen voor backup

BramVersteeg
9 juni 2004, 23:01
Ik heb er geen ervaring mee maar het is behoorlijk kut voor je! :o Misschien ff een mailtje naar line 6?

LordRiffenstein
9 juni 2004, 23:12
Ik denk dat het tijd is voor nieuwe power tubes, oh ja, FOUTJE :razz: :-D

Ik zou contact opnemen met het Line6 service center voor de Benelux:

Fuzz It - Line6 service center
Hugo Van Der Goesstraat 17A
9000 Gent
Benelux (Belgium)
TEL: +32 938 30580

Super coole kerels!!

doncker
9 juni 2004, 23:39
Je kunt een transfo doormeten . Gewoon geen spanning opzetten en kun je de weerstand van de wikkelingen meten , is die abnormaal hoog dan zit je met een los contact.
Voor de primaire wikkeling lag het bij mij verleden week in de grootorde van de kiloohm. De secundaire wikkelingen lagen in de grootorde van de ohm.

greets

Maiden Michiel
10 juni 2004, 09:23
Of ga effe naar het dichtsbijzijnde electronicawinkeltje, die kunnen alles doormeten.

Nocki
10 juni 2004, 21:54
Roadkill ik vind het vervelend voor je.waarschijnlijk heb heb je nu hetzelfde probleem als ik met mn g-major en de boogie amps. geen geluid...........


NOcki

FNaRK
12 juni 2004, 17:15
ik heb net maar effe een mailtje naar Line6 verstuurd....

hopelijk hebben ze een nieuwe trafo op voorraad :cry:

kokeleko
12 juni 2004, 19:18
En nu,... heb je een backup???

FNaRK
12 juni 2004, 21:48
hmm
nee ... niet echt :(
Ik heb nog een Digitech RP6 liggen, daar ben ik nu druk mee bezig om wat presets te maken,
gelukkig hebben we momenteel geen optredens meer (gepland), maar ik mot wel op termijn de studio weer in om een CD-opname af te maken.
Hopelijk valt e.e.a te repareren, ik kan ik mijn opborrelend GAS nu al nauwelijks onderdrukken :wink:

andy
12 juni 2004, 22:16
Damn man, tijdens een live opname nog wel, erg shit.

Maar ff over je gas, ik weet nog wel iets dat mooi op je Marshall cabs staat. :wink:

kokeleko
12 juni 2004, 22:19
Lees..........Wat op een Marshall cab hoort te staan :D :D

FNaRK
13 juni 2004, 11:06
duh
ik heb nog een JCM900 top staan

maar daar komen verder erg weing FX uit, en ik wil eigenlijk wel 19" blijven spelen...

kokeleko
13 juni 2004, 11:08
RP6 ervoor en klaar ben je :D

wimmeltje
15 juni 2004, 12:04
Of nog een PODje als backup. Schijnt dat je die wel nodig hebt :wink:

amon
15 juni 2004, 18:31
tja, nou kan die foto met dat rack mooi als voorbeeld functioneren waarin 4 pod's zaten en ook nog eens zo'n klein schelpvormige pod... :D


(ik kan de foto nergens vinden)

wanna1
21 juni 2004, 14:31
gloeiende teringzooi
ik sta met de band in een radio-studio, optreden wordt live uitgezonden...
na 3 nummers begint mijn POD te haperen, en vervolgens gaan alle lampjes uit (en dat zijn er veel !)
Tijdens de uitzending komt de geluidstechnicus naar binnen rennen met zijn koffertje, we rukken de POD uit zijn case, schroeven het ding open op zoek naar een zekering (waarom zitten die dingen zo godvergeten ver weggestopt :???: )
Zekering is goed, maar een tikje op de trafo geeft weer wat leven: mijn lampjes schieten aan. Snel alle soldeerpunten opnieuw gemaakt en verdomd: ik heb weer geluid !!!!



Om precies te zijn: een half nummer, en wederom einde oefening.
De band heeft zich vervolgens krampachtig door wat nummer heengewerkt, entoen zijn we heel hard weggerent en hebben de meegekregen opnames ritueel verbrand :D

Maar mijn vraag: klinkt dit iemand bekend in de oren, zijn het de soldeerpunten / slecht contact of is de trafo gewoon kapot ?
IK heb er net nog effe een tikje tegenaan gegeven en toen had ik weer heel even stroom....
Kun je een trafo uberhaupt doormeten


en is er iemand die het leuk lijkt om dat eens uit te proberen :D


Anyway, ik ben flink verkankerd, moet ik nu maar mijn ouwe Digitech RP6 uit de kast halen voor backup

Hey roadkill, ik had het toch gezegd "line 6 is nix" ga nou maar snel terug naar de jcm 900 dat klinkt veel beter.
Ik heb nog geen mp3 tjes van je line 6 gehoord, dat zou wel.

de garoeten

wanna1
21 juni 2004, 14:34
gloeiende teringzooi
ik sta met de band in een radio-studio, optreden wordt live uitgezonden...
na 3 nummers begint mijn POD te haperen, en vervolgens gaan alle lampjes uit (en dat zijn er veel !)
Tijdens de uitzending komt de geluidstechnicus naar binnen rennen met zijn koffertje, we rukken de POD uit zijn case, schroeven het ding open op zoek naar een zekering (waarom zitten die dingen zo godvergeten ver weggestopt :???: )
Zekering is goed, maar een tikje op de trafo geeft weer wat leven: mijn lampjes schieten aan. Snel alle soldeerpunten opnieuw gemaakt en verdomd: ik heb weer geluid !!!!



Om precies te zijn: een half nummer, en wederom einde oefening.
De band heeft zich vervolgens krampachtig door wat nummer heengewerkt, entoen zijn we heel hard weggerent en hebben de meegekregen opnames ritueel verbrand :D

Maar mijn vraag: klinkt dit iemand bekend in de oren, zijn het de soldeerpunten / slecht contact of is de trafo gewoon kapot ?
IK heb er net nog effe een tikje tegenaan gegeven en toen had ik weer heel even stroom....
Kun je een trafo uberhaupt doormeten


en is er iemand die het leuk lijkt om dat eens uit te proberen :D


Anyway, ik ben flink verkankerd, moet ik nu maar mijn ouwe Digitech RP6 uit de kast halen voor backup

Hey roadkill, ik had het toch gezegd "line 6 is nix" ga nou maar snel terug naar de jcm 900 dat klinkt veel beter.
Ik heb nog geen mp3 tjes van je line 6 gehoord, dat zou wel.

de garoeten

wanna1
21 juni 2004, 14:51
gloeiende teringzooi
ik sta met de band in een radio-studio, optreden wordt live uitgezonden...
na 3 nummers begint mijn POD te haperen, en vervolgens gaan alle lampjes uit (en dat zijn er veel !)
Tijdens de uitzending komt de geluidstechnicus naar binnen rennen met zijn koffertje, we rukken de POD uit zijn case, schroeven het ding open op zoek naar een zekering (waarom zitten die dingen zo godvergeten ver weggestopt :???: )
Zekering is goed, maar een tikje op de trafo geeft weer wat leven: mijn lampjes schieten aan. Snel alle soldeerpunten opnieuw gemaakt en verdomd: ik heb weer geluid !!!!



Om precies te zijn: een half nummer, en wederom einde oefening.
De band heeft zich vervolgens krampachtig door wat nummer heengewerkt, entoen zijn we heel hard weggerent en hebben de meegekregen opnames ritueel verbrand :D

Maar mijn vraag: klinkt dit iemand bekend in de oren, zijn het de soldeerpunten / slecht contact of is de trafo gewoon kapot ?
IK heb er net nog effe een tikje tegenaan gegeven en toen had ik weer heel even stroom....
Kun je een trafo uberhaupt doormeten


en is er iemand die het leuk lijkt om dat eens uit te proberen :D


Anyway, ik ben flink verkankerd, moet ik nu maar mijn ouwe Digitech RP6 uit de kast halen voor backup

Hey Roadkill, ik zei het toch "line 6 is nix" nu maar weer snel terug naar de JCM 900, daar zit tenminste echt geluid in !!
Heb je ook nog MP3-tjes van de band met je RIP line 6?? (rest in pain)
daar was ik de vorige keer ook benieuwd naar remember.

de garoeten

FNaRK
22 juli 2004, 23:38
hoera halleluhja
mijn POD geeft weer licht ....
nieuwe trafo erin en de beuk erin.

Met dank aan de goede service van Line6 Benelux (en de soldeerkunsten van een maat van me :D )

LordRiffenstein
23 juli 2004, 08:10
hoera halleluhja
mijn POD geeft weer licht ....
nieuwe trafo erin en de beuk erin.

Met dank aan de goede service van Line6 Benelux (en de soldeerkunsten van een maat van me :D )

Cool man!!! Kan je weer aan de slag! :-D

vinni
26 juli 2004, 14:35
Goeie aanleiding om niet alleen de opnames ritueel te verbranden maar ook je POD!!!!

Nee....ff serieus......Natuurlijk rot voor je....dat gun je niemand.


Aan de andere kant....
Hoorde zaterdagavond ook een bandje waarvan de gitarist over zo'n rack-pod speelde......wat een ongeloofelijk iel transistor baggergeluid.
Echt...wat een bagger.....als ik zo klonk kapte ik meteen met spelen.\

Neem dan een klein buizenbakie.....bijvoorbeeld een Mesa F-30. Wat leuke dingen dr voor.....(lees pedalen).......VEEL BETER!!!

Groet,
Vinni