PDA

View Full Version : Softwareversie G-Major



InternEd
9 juni 2004, 20:54
Hoi,

Ik wil een G-major gaan kopen, maar wel in de winkel checken of ie de nieuwste softwareversie (1.27 volgens mij) heeft. Zie je dat vanzelf bij 't aanzetten of is daar andere manier voor?

Groeten, Ed.

lennartengel
9 juni 2004, 21:02
yep, als je 'm aanzet verschijnt er in het display (althans, bij mijne) G- major vs 1.27 succes met kopen. Je zal er geen spijt van krijgen... (mijn bescheiden mening.

InternEd
9 juni 2004, 22:16
Je zal er geen spijt van krijgen... (mijn bescheiden mening.)Thanks!
Ik zal maar niet de discussie ontlokken met te vragen wat de beste footcontroller voor erbij is :-D

Groeten, Ed.

LordRiffenstein
9 juni 2004, 23:15
Ik zal maar niet de discussie ontlokken met te vragen wat de beste footcontroller voor erbij is :-D

Groeten, Ed.

Alles hangt er vanaf WAT je wil doen....

lennartengel
10 juni 2004, 08:26
Had jij niet zo'n handige kabouter in je rack gestopt? :wink:

Tsja als je niet te veel behoefte hebt aan cc's dan werkt een fcb 1010 aardig. Maar zelf heb ik er spijt van dat ik niet heb doorgespaard voor de roland controller, de exp. pedalen van de behringer werken maar erg matigjes...

LordRiffenstein
10 juni 2004, 09:29
Had jij niet zo'n handige kabouter in je rack gestopt? :wink:

Tsja als je niet te veel behoefte hebt aan cc's dan werkt een fcb 1010 aardig. Maar zelf heb ik er spijt van dat ik niet heb doorgespaard voor de roland controller, de exp. pedalen van de behringer werken maar erg matigjes...

Ja handig zo'n kabouter.

Je moet de exp. pedalen een keertje opnieuw calibreren dan zullen ze het wel goed doen. Hoe dat moet vind je hier ergens http://groups.yahoo.com/group/fcb1010/

InternEd
10 juni 2004, 10:00
Tsja als je niet te veel behoefte hebt aan cc's dan werkt een fcb 1010 aardig. Maar zelf heb ik er spijt van dat ik niet heb doorgespaard voor de roland controller, de exp. pedalen van de behringer werken maar erg matigjes...Hoi,
Ik neig naar de FC-200. Maar ook die kan volgens mij alleen pc's sturen OF cc's sturen en moet je dat schakelen met een knopje op de achterkant :-?
Ik kan de manual van de Roland nergens op 't net vinden, dus die info weet ik niet zeker.

Ik weet dat 'r controllers zijn met veel meer mogelijkheden en dat lijkt me ook handiger, maar ik ben momenteel niet in de markt voor een controller van rond de € 1K.
Tenzij iemand voor dat bedrag m'n GT-6 overneemt :-D

Groeten, Ed.

LordRiffenstein
10 juni 2004, 11:03
Ik weet dat 'r controllers zijn met veel meer mogelijkheden en dat lijkt me ook handiger, maar ik ben momenteel niet in de markt voor een controller van rond de € 1K.
Tenzij iemand voor dat bedrag m'n GT-6 overneemt :-D

Groeten, Ed.

Ed,

kijk eens nr de Ground Control Pro van DMC http://www.voodoolab.com

InternEd
10 juni 2004, 12:56
kijk eens nr de Ground Control Pro van DMC http://www.voodoolab.com
Donders, die is mooi! Ontvangt ook midi informatie zo te zien. Staat voor € 475,= bij Musikproduktiv. Hmmm. Het enige wat ik denk graag te willen hebben, maar wat 'r niet opzit, is een expressiepedaal. Nu kan ik die er waarschijnlijk wel aanprikken, maar komende van een GT6 heb ik graag maar 1 apparaat voor me op de grond...
Bedankt, de twijfel slaat toe :-D

Groeten, Ed.

vinni
11 juni 2004, 09:04
Heb net een dag de Ground Control binnen.
Wellicht wat minder uitgebreid als de All access of de SC-1 maar voldoet prima. Eenvoudig te programeren en een aangename prijs.

Overigens heb ik'm nieuw voor minder dan Eur 475....

Groet,
Vinni

InternEd
11 juni 2004, 09:37
Heb net een dag de Ground Control binnen.
Wellicht wat minder uitgebreid als de All access of de SC-1 maar voldoet prima. Eenvoudig te programeren en een aangename prijs.
Hoi,
Ik ben ook al bijna om. Ik heb toch nog een EV5 liggen die ik eventueel als expressiepedaal kan gebruiken.

Groeten, Ed.

Rob@tele
11 juni 2004, 12:00
Hoi,
Ik neig naar de FC-200. Maar ook die kan volgens mij alleen pc's sturen OF cc's sturen en moet je dat schakelen met een knopje op de achterkant :-?
Ik kan de manual van de Roland nergens op 't net vinden, dus die info weet ik niet zeker.
Groeten, Ed.
Je kan een extra momentary switch op de fc200 (boss ??) aansluiten waarmee je tussen PC en CC kan schakelen. Verder kan je nog 6 extra switches/expressie pedalen aansluiten waarmee je direct CC kan sturen en of continu kan wijzigen. Werkt perfect!

Grtz,

Rob

InternEd
11 juni 2004, 13:13
Je kan een extra momentary switch op de fc200 (boss ??) aansluiten waarmee je tussen PC en CC kan schakelen. Verder kan je nog 6 extra switches/expressie pedalen aansluiten waarmee je direct CC kan sturen en of continu kan wijzigen. Werkt perfect!

Vandaar dus de twijfel :)
Wat mooi is aan die DMC ben ik inmiddels achter, is dat je kan zorgen dat de leds van je 'cc-knoppen' bij het schakelen van een preset aan of uit gaan al naar gelang het effect in de preset staat. En dat is wel heeeel mooi...

Groeten, Ed.

vinni
11 juni 2004, 15:50
Jawel,
Maar dit moet je apart voor elke preset instellen. Geen Active Sensing wat bijvoorbeeld de All Acess wel heeft.
M.a.w. D AA merkt automarisch welke effecten er aanstaan op de FX-processor mits deze Active Sensing ondersteund en goed is ingesteld. (o.a. de G-major)

Groet,
Vincent

kokeleko
12 juni 2004, 17:09
Vinnie, dat Active Sensing, heeft dat nog een andere benaming?, is wel handig, op mijn Lexicon R1 heb ik wel PC/CC controle, maar dat Active Sensing kan ik niet zo 123 ontdekken.
Zal er dan ook wel niet op zitten he? :D , wel jammer anders zou ik mooi mijn GP3 kunnen CC'en.

InternEd
12 juni 2004, 21:00
Jawel,
Maar dit moet je apart voor elke preset instellen. Geen Active Sensing wat bijvoorbeeld de All Acess wel heeft.
M.a.w. D AA merkt automarisch welke effecten er aanstaan op de FX-processor mits deze Active Sensing ondersteund en goed is ingesteld. (o.a. de G-major)

Groet,
VincentJa, weet ik, :-)
Voor mij goed genoeg om er extra bij te programmeren, zonder een board met active sensing te hoeven kopen.

VANDAAG DE G-MAJOR GEKOCHT!! :-D

Nog geen losse midi controller erbij gekocht, dus ik doe het nog even met de bijgeleverde G-minor. Dus de RTFM vragen volgen nog :razz:

Groeten, Ed.

lennartengel
12 juni 2004, 21:01
Jawel, Maar dit moet je apart voor elke preset instellen. Geen Active Sensing wat bijvoorbeeld de All Acess wel heeft.


Oke, ik ben wat langzaam van begrip. Dat active sensing is dus dat je cc's ook aangaan als je schakelt naar een preset waarin ze aan staan en vice versa? Dat heeft bv. mijn g-minor? En dat kan dus niet met de ground control pro?
Jammer, dacht eindelijk een betaalbaar apparaat gevonden te hebben die mijn g-minor fcb1010 combi kon vervangen :-(

lennartengel
12 juni 2004, 21:02
Ehh, had wat moeite met de server...

lennartengel
12 juni 2004, 21:03
:oops:

InternEd
12 juni 2004, 21:09
Oke, ik ben wat langzaam van begrip. Dat active sensing is dus dat je cc's ook aangaan als je schakelt naar een preset waarin ze aan staan en vice versa? Dat heeft bv. mijn g-minor? En dat kan dus niet met de ground control pro?
Jammer, dacht eindelijk een betaalbaar apparaat gevonden te hebben die mijn g-minor fcb1010 combi kon vervangen :-(
Klopt. Je moet dus per preset op de G-major de preset op de GCP 'nabootsen' ofwel de betreffende knoppen waar je de cc's mee verstuurt ook aan of uitzetten en opslaan op de GCP. Dus als je een preset verandert qua effecten aan of uit, moet je dat op beide apparaten programmeren.

Groeten, Ed.