PDA

View Full Version : amp keuze?



antihero
9 juni 2004, 20:19
Ok, weeraleens die vraag...
Kwil gewoon even heel goed geinformeerd zijn..
Enja, ik weet dat je ze moet horen om het verschil te kennen..
Dit is enkel voor alsik ze ga testen dat ik weet of ik ergens op moet letten... (testen zal voor na de examens zijn (24/06))

Maar even het verhaal..
Normaal zou ik op een Laney HCM120R moeten spelen, maar de kerel die hem ging verkopen aan mij, had nu pech met zijn oude versterker en heeft hij zijn laney nog nodig, en nu heeft hij zijn kapotte naar zijn maat gebracht en die vind het probleem niet, dus moet hij die eerst nog gaan ophalen en dan naar de winkel brengen om gemaakt te worden, maar al die tijd moet ik weer wachten, ik wacht al sinds januari...
Dusja, nu had ik "veel geld" gespaard en zit met ongeveer 400 euro om aan een amp uit te geven..
Moet daarom niet allemaal op..
En ik speel dus nog maar sinds januari, wel op intens niveau..
Dusja ik ga niet meer wachten en gewoon een versterker halen..
Maar de muziekwinkel bij ons in de buurt is zo ongelooflijk duur (360 euro voor een cube 30) dus keek ik eens bij Piens en heb daar een prijs aangevraagd voor de cube 30.. Blijkt dat die daar 260 staat..
Maar ze gaven bij piens nog andere suggesties.. n.a.
Line 6 Spider II (330€)
Zoom Fire 30

Ondertussen heb ik al wat forums, sites afgezocht naar meer info en heb een lijstje opgesteld..

Line 6 Spider II 112
Roland Cube 30
Zoom Fire 30
Behringer GMX 212 of de V-Ampire

Ik denk dat ik best voor een modeling ga want naast een kruising tussen punk en metal speel ik ook wel heel rustige liedjes en gewone rock..

Dus als iemand me nog wat meer kan vertellen, of nog opmerkingen, aanvullingen heeft, altijd welkom...
Grtjes

Chroxy
9 juni 2004, 22:34
ik heb niet heel veel ervaring met deze versterkers, alleen maar met de zoom.. Met deze ben ik ook begonnen. Zelf vind ik hem megahandig, hijs niet zwaar, komt genoeg geluid uit en je hebt genoeg keuze om aan je gewenst geluid te komen. Het enige wat ik zelf minder vond, was dat schakelen tussen effecten niet echt gaat. Je hebt dus patches en daar kun je tussen schakelen, maar als je bijv. 3 effecten ofzow in 1 nummer nodig hebt, gaat het wat moeilijk: je kan namelijk alleen met je footswitch kiezen tussen effect 1 en effect 2.

Wel is hij geschikt voor jouw stijlen, ik speel zelf van offspring tot metallica en dit haalde ik makkelijk met de zoom en ook clean haalde ik perfect alhoewel ik nu vind dat de clean het niet haalt bij een fender-transistor of een andere niet moddeling versterker..

Nu heb ik een marshall en ik moet zeggen dat ik vind dat de zoom nu toch minder klinkt dan eerst, ik vind hem zelf wat scherp klinken (dit is natuurlijk weg te werken door hem beter in te stellen, maar toen kon ik nog nie beter..)

mocht je interesse hebben in een zoom fire-30, ik verkoop hem.. dan moet je me even mailen: chroxy@hotmail.com

andoni
10 juni 2004, 09:04
de zoom is idd niet slecht, alleen vind ik de speaker die erin zit niet erg goed voor als je wat metal en zo speelt (palm muten klinkt niet erg lekker imo op zo'n zoom).
Heb zelf reeds 2 jaar een Spider I (ben ondertussen aan het uitkijken naar iets anders) en voor een 'gevoderderde beginner' vind ik dit een betere keuze, zeker als je ook wat metal speelt (er zitten 12" Celestions in de Spider II (wel niet de beste maar een pak beter dan in de Zoom)), en dat gaat een veel mooier laag geven. En 330 € is echt niet veel, ga maar na na hoeveel nieuwe Valvestate of zo kost.

Die Cube is ook een erg goed versterkertje, dat zullen veel mensen je zeggen. Die Behringer, mja ik weet het niet heb altijd iets tegen Behringer gehad maar miscchien ligt dat aan mij.

IndiepoprockJesse
10 juni 2004, 10:40
ik denk dat de stijl die jij wilt spelen wel gaat lukken op de spider 2, die is daar namelijk erg op gericht..

hier is te lezen waar het allemaal op gebaseerd is:

http://www.line6.com/spiderII/about.html

daar kan je dus zien dat je ook gewoon rustig kan spelen.. maar je kan best veel kanten op hoor, ook met de effecten die er in zitten enzo..

Jesse//

antihero
10 juni 2004, 12:25
Bedankt voor jullie reacties en ervaringen mee te delen!

Als ik dan toch voor de spider zouw gaan, stel nu even, is het nadeel wel dat ik er een floorboard moet bijkopen zeker? Nu zouw dit geheel men budget overstijgen, maar in Duitsland krijg je er een floorboard bij, dus kan ik het mss in duitskland bestellen..
Zouw dit een oplossing zijn?

Andere voorstellen zijn nog altijd welkom...
en info ook..

groeten

MightyMike
10 juni 2004, 12:34
Krijg je die floorboard er in Duitsland bij????? Dat zou me verbazen.

Bij de Spider 2 zit standaard wel een footswitch, waarmee je de eerste vier presets kan bereiken. Wil je meer dan 4 presets, dan moet je de floorboard kopen, anders kan je het redden met de footswitch.

antihero
10 juni 2004, 12:45
Krijg je die floorboard er in Duitsland bij????? Dat zou me verbazen.
Kijk even op de site van music store:
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm

Daar staat dat je de FBV2 erbij krijgt, of is dit geen floorboard? Is dit mss de footswitch?
Of...

MightyMike
10 juni 2004, 12:50
http://www.americanmusical.com/images/d/p24316d.jpg

Dit is dus de footswitch... Die krijg je er standaard bij, ook in Belgie of Nederland.

antihero
10 juni 2004, 12:51
foutje va mij dus...
Groot foutje, srry mensen...
:lol:

avalanche
10 juni 2004, 22:16
Als je voor de Line6 zou gaan...
Aarzel niet om eens te mailen naar één van de Duitse winkels om te vragen of je dat floorboard erbij krijgt of niet en dan kan je meteen ook eens vragen naar de verzendingskosten naar België. In de Key moest je nog apart de footswitch van 200 euro erbij kopen bij de Engl Powerball. Bij Beyers in Duitsland kreeg je die er gewoon gratis bij... en aangezien ik inclusief verzendingskosten nog altijd zo'n kleine 500 euro onder de prijs van de Key zat, was men keuze natuurlijk snel gemaakt :wink:

jw009
11 juni 2004, 12:08
misschien is de peavey bandit wel wat voor je, kan je ook heel veel stylen mee spelen

MightyMike
11 juni 2004, 12:14
Als je voor de Line6 zou gaan...
Aarzel niet om eens te mailen naar één van de Duitse winkels om te vragen of je dat floorboard erbij krijgt of niet en dan kan je meteen ook eens vragen naar de verzendingskosten naar België. In de Key moest je nog apart de footswitch van 200 euro erbij kopen bij de Engl Powerball. Bij Beyers in Duitsland kreeg je die er gewoon gratis bij... en aangezien ik inclusief verzendingskosten nog altijd zo'n kleine 500 euro onder de prijs van de Key zat, was men keuze natuurlijk snel gemaakt :wink:

Hmm... Ik sta zelf op het punt om een ENGL Powerball te kopen en ik twijfel nog tussen Key Music (BE) of Music Store (DE). Mijn grootste probleem met de versterker in duitsland te kopen is de garantie. Wat als er iets stukgaat? Naar St Niklaas rijden gaat nog net iets sneller dan naar Keulen he... Aan de andere kant : die footswitch moet ik toch hebben, dus dat scheelt een pak... Advies?

mayly
11 juni 2004, 12:41
koop hem hier: www.klundertmuziek.nl

goede prijzen voor Engl (zoals in duitsland) en helemaal niet ver van antwerpen!!

hadden 2maand geleden nog een een powerball staan..ik ging toen zelf kijken voor de ritchie blackmore

Mark S
11 juni 2004, 12:49
Klundert heeft in de tussentijd wel z'n prijzen verhoogd, ik had nl. belangstelling in een Screamer combo die een maand of 2 geleden €920 moest opbrengen, hij kost nu €1045 :-?

Ook de Powerball is een eurootje of 100 duurder geworden....

MightyMike
11 juni 2004, 12:51
De prijs van de powerball is +/- even hoog als bij Key Music.. :-(

Toch bedankt

Toaster
11 juni 2004, 13:04
Klundert heeft in de tussentijd wel z'n prijzen verhoogd, ik had nl. belangstelling in een Screamer combo die een maand of 2 geleden €920 moest opbrengen, hij kost nu €1045 :-?

Ook de Powerball is een eurootje of 100 duurder geworden....

Ja ze kregen daar problemen mee omdat ze de goedkoopste in Nederland waren. Zijn ze nu nog wel geloof ik.

Mark S
11 juni 2004, 13:11
problemen?....hoe bedoel je?

pint
11 juni 2004, 13:18
key's is een k.t zaak

MightyMike
11 juni 2004, 13:21
key's is een k.t zaak

Hoe bedoel je? Ik heb eigenlijk nog niet al te veel te klagen gehad over Keys. Ze hebben wel een beetje een overdreven verkopersmentaliteit als dat is wat je bedoelt. Maar van kwaliteit en garanties zijn ze toch ok, denkik. Of mis ik iets?

pint
11 juni 2004, 13:54
als een klant zegt dat z'n nieuwe versterker het niet goed doet
moet je die niet wijs maken dat ie te hard speelt en vervolgens een nieuwe duurdere aan te smeeren.
bovendien haden ze me daar verkeerde info verschaft


ojaa ze gingen m'n amp ook nog testen rara ze konden niks vinden
hebben ze het ook nog eens gedaan toen ik em ging ophalen zegt amp tech daar staaaaaaat wel erggg hard he zo moet ie kapot (stond nog niet op 5 , m'n drummer die er bij staat , kijkt eerst verbaasd om daaarna in lachen uit te barsten )
ik heb eerst naar line6 moeten bellen in engeland voor ze me serieus namen daar bij key's :evil:
daar bij line6 zelf haden ze het zo voor elkaar :???: niks aan geloof ik m'n ba......lle
en dan nog niet gesproken over alle benziene die ik heb verreden heen en weer en nog z'n 4 keer kan ik ook voor naar diutsland rijden

ach ja als jij er goede ervaring mee hebt hou ik je niet tegen
maar ik kom er niet meer ze zijn te duur om hun slechte service te rechtvaardigen

heb nu een engl sovereign kost bij key's 1670 ongeveer ik had em elders voor 1600 daar kan ik voor rijden

MightyMike
11 juni 2004, 14:55
Wow... Das inderdaad niet zo'n geweldig nieuws...

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit ter reparatie bij Key geweest ben... Alles wat ik daar gekocht heb (gitaar, cabinet en enkele effecten) heeft het tot nu toe zonder problemen volgehouden, dus.... Op papier zien die garanties er ook goed uit, maar als de service van die aard is, is dat inderdaad niet te verantwoorden...

Nog iemand anders ervaringen met Keys klantendienst?

avalanche
11 juni 2004, 16:51
@ MightyMike:
Als geld geen probleem is en je vertrouwt op de service van de Key dan mag je hem daar kopen natuurlijk. Anders is Beyers in Duitsland waar je hem koopt voor 1470 inclusief die dure footswitch een leuke optie. De verzendingskosten zijn een lachertje. Ik ga sowieso al nauwelijks naar de Key, laat staan voor mijn herstellingen. De manier hoe ze je daar behandelen en dingen proberen aansmeren die niet aan je criteria voldoen is hatelijk. Voor herstellingen of mods ga ik altijd naar een lokale, zelfstandige gitaar en amp tech. Supersnel, kwaliteit en je betaalt een eerlijke prijs...

MightyMike
11 juni 2004, 17:00
Ik ga meestal ook naar de lokale dealer, maar ENGL is nu niet direct een merk dat door iedereen verkocht wordt he... Ik weet in de omgeving van Antwerpen maar één zaak waar je een Powerball kan testen en dat is Key Music.

Ik geef je trouwens volledig gelijk ivm de verkoopstechnieken en de behandeling van (vooral jonge) klanten.


Aangezien ik binnenkort toch naar Keulen moet, zal het hoogstwaarschijnlijk Music Store worden... Toch eerst ffe naar Beyers surfen... Bedankt voor de reacties.

Baco
12 juni 2004, 00:02
Aangezien ik binnenkort toch naar Keulen moet, zal het hoogstwaarschijnlijk Music Store worden... Toch eerst ffe naar Beyers surfen... Bedankt voor de reacties.

Mail anders eens effe nr Beyers ook, misschien kan je nog wel een mooiere prijs krijgen. :wink:

LordRiffenstein
12 juni 2004, 00:45
Aangezien ik binnenkort toch naar Keulen moet, zal het hoogstwaarschijnlijk Music Store worden... Toch eerst ffe naar Beyers surfen... Bedankt voor de reacties.

Mail anders eens effe nr Beyers ook, misschien kan je nog wel een mooiere prijs krijgen. :wink:

Beyers heeft nu ook een winkel in Keulen, het adres staat normaal op hun site. Mocht je het niet vinden, mail me dan even dan snor ik het wel ff op. In Keulen staat minstens evenveel als in Bochum en de hele Engl-reeks staat er normaal gezien.

Baco
12 juni 2004, 00:56
Aangezien ik binnenkort toch naar Keulen moet, zal het hoogstwaarschijnlijk Music Store worden... Toch eerst ffe naar Beyers surfen... Bedankt voor de reacties.

Mail anders eens effe nr Beyers ook, misschien kan je nog wel een mooiere prijs krijgen. :wink:

Beyers heeft nu ook een winkel in Keulen, het adres staat normaal op hun site. Mocht je het niet vinden, mail me dan even dan snor ik het wel ff op. In Keulen staat minstens evenveel als in Bochum en de hele Engl-reeks staat er normaal gezien.

Ach zo :o Keulen is plots een stuk interessanter geworden :D

LordRiffenstein
12 juni 2004, 08:53
Ach zo :o Keulen is plots een stuk interessanter geworden :D

De winkel is niet super maar ze hebben er wel VEEL. Voor versterkers is de opzet hetzelfde als in Bochum, 1 grote ruimte met een PAK versterkers van Framus, Orange, Engl, Diezel, Mesa, VHT...

antihero
12 juni 2004, 10:07
Om even terug te komen op die spider II 112...
Op andere forums lees ik dat hij het niet aankan in een bandverband.. Dus als je met andere gitaristen samenspeelt.. Zou dit echt zoon probleem vormen.. Want voor de zwaardere 210/212 heb ik geen geld!
Zouw je dit ook niet gewoon kunnen oplossen, moest het probleem zich voordoen door een micro ervoor te plaatsen?

Groeten..

antihero
13 juni 2004, 14:31
Nog iemand voorstellen waar ik in belgië het goedkoopste afben?
grtjes

pint
13 juni 2004, 16:03
ja hoor nederland of duitsland :-D :D :-D

My Dying Bride
13 juni 2004, 16:40
ik heb een line 6 spider II 210 ( grooter als 112 ) te koop / ruil voor 350 euro , en woon ook in belgie , interesse ? fair_judgement@hotmail.com

antihero
14 juni 2004, 11:35
Wat als je moet optreden (mss in toekomst), want naar het schijnt is die 112 niet luid genoeg in een band...
Kan je dat dan niet gewoon oplossen door een mic te gebruike?

MightyMike
14 juni 2004, 11:48
Die 112 is 75watt, dus normaal gezien moet dat wel gaan in groepsverband en voor een optreden wordt de boel gewoonlijk versterkt met mics, dus daar zit ook al niet echt een probleem.

Mijn ervaring met de spiders is echter dat ze nogal moeilijk door de mix komen t.o.v. lampenversterkers. Dus als je enige gitarist bent of de andere gitarist speelt op een solid state, heb je geen probleem.

Als je echter een nieuwe spider gaat kopen, stel ik voor dat je voor de 212 gaat. 150watt is natuurlijk nog steviger dan 75 en je hebt stereogeluid. Daarnaast heb je ook nog eens de mogelijkheid een extern cabinet aan te sluiten. Het prijsverschil tussen de 112 en de 212 is belachelijk klein (+/- 100 euro), dus kan je even goed meteen "groot" denken :)

antihero
14 juni 2004, 12:13
Maar die 212 is die niet te hard, aja, ik bedoel, ik zal de eerste jaren toch vooral thuis spelen... Slaapkamerniveau.. :)
Enja, die 100 € extra zijn wel een beetje een probleem... Arme student, tenzij ik ze hier thuis ervan overtuigd krijg om me te sponseren... :-D

MightyMike
14 juni 2004, 13:13
@antihero

Als het de bedoeling is om de eerste jaren thuis te oefenen, is de 212 idd te hard. Een Spider 112 gaat echter ook al redelijk luid.

Misschien moet je dan eens die Roland Cube dingen uitproberen en binnen enkele jaren een andere versterker kopen voor de band. Tegen dan ben je misschien geen arme student meer en is die Matchless Chieftain betaalbaar :razz:

antihero
16 juni 2004, 11:21
Kheb vandaag die Spider II 112 effe uitgetest in winkel...
Moet ik zeggen dat ik gelijk verkocht ben...
:D

IndiepoprockJesse
16 juni 2004, 13:04
Maar die 212 is die niet te hard, aja, ik bedoel, ik zal de eerste jaren toch vooral thuis spelen... Slaapkamerniveau.. :)
Enja, die 100 € extra zijn wel een beetje een probleem... Arme student, tenzij ik ze hier thuis ervan overtuigd krijg om me te sponseren... :-D

je kan een koptelefoon aansluiten die precies hetzelfde geluid geeft als je speakers bijna, alleen neit je koptelefoon te hard zetten :) en je kan wel zachtjes oefenen hoor..

Jesse//