PDA

View Full Version : Iemand zin in oneindig veel fenders?



Wilson
9 juni 2004, 20:01
http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?merkkeuze=FENDER&modelkeuze=DE+HELE+FABRIEK&pagina=1

iemand interesse?

Ronald
9 juni 2004, 20:04
lol ik ben momenteel wa krap bij kas dus ik sla maar een keertje over :-D

Anders Destium
9 juni 2004, 20:13
Het wordt een veiling, ze verwachten dat de fabriek ongeveer 500 miljoen dollar oplevert.

Het zal me benieuwen of ze worden overgenomen door een andere gitaarbouwer!

niels_r
9 juni 2004, 20:13
Mooi dat daarboven: "tip een liefhebber" :wink:

Ronald
9 juni 2004, 20:15
eh.. tja hoeveeldirecteurs met voldoende geld en intresse in zo'n fabriek ken ik nu eigenlijk :roll:

Paultje-k
9 juni 2004, 20:18
Het wordt een veiling, ze verwachten dat de fabriek ongeveer 500 miljoen dollar oplevert.


500 Miljoen voor Fender? :evil:

robzilla
9 juni 2004, 20:25
Het wordt een veiling, ze verwachten dat de fabriek ongeveer 500 miljoen dollar oplevert.


500 Miljoen voor Fender? :evil:

Das vrij weinig..

Paultje-k
9 juni 2004, 20:27
Het wordt een veiling, ze verwachten dat de fabriek ongeveer 500 miljoen dollar oplevert.


500 Miljoen voor Fender? :evil:

Das vrij weinig..

Teveel!!!!!! :evil:

Anders Destium
9 juni 2004, 20:33
Het schijnt dat Line 6 een bod heeft gedaan van $350 miljoen. Kijken hoe dat afloopt, het zou wel een beetje maffe toestand worden :lol:

Shaggy
9 juni 2004, 20:41
kan ik ook pinnen :D

soup
9 juni 2004, 20:43
is dit nu echt?? :???: :???: :-? :-? :oops:
ik denk eerlijk gezegd van niet :) :-?

AART
9 juni 2004, 20:44
Spaart u ook zegeltjes?
Wilt u er nog een tasje bij of gaat het zo mee? :-D :lol:

abbys
9 juni 2004, 20:51
sommigen hebben precies nog niet door dat het over een fabriek gaat, zoals die paultje-k, opletten mensen ( en ik haat dat :evil: :P )

Paultje-k
9 juni 2004, 20:54
sommigen hebben precies nog niet door dat het over een fabriek gaat, zoals die paultje-k, opletten mensen ( en ik haat dat :evil: :P )

Ik heb t door :evil:

soup
9 juni 2004, 20:54
is dit nu echt?? :???: :???: :-? :-? :oops:
ik denk eerlijk gezegd van niet :) :-?
het is dus wel waar :(
maar als line 6 het mss koopt komt hun naam dan ook op hun gitaren of een bepaald logo van hun , ik hoop het niet zou ik echt klote vinden of is het zoals fender nu jackson etc heeft maar toch hun naam er niet opzet.
En de koper neemt die dan eigenlijk jackson , gretsch enz ook over??

bat
9 juni 2004, 21:02
http://news.ft.com/servlet/ContentServer?pagename=FT.com/StoryFT/FullStory&c=StoryFT&cid=1086445515433&p=1012571727304

Bluesbreaker
9 juni 2004, 21:25
dit kan natuurlijk een reden zijn om nu een fender te kopen, of juist nog even te wachten

soup
9 juni 2004, 21:32
dit kan natuurlijk een reden zijn om nu een fender te kopen, of juist nog even te wachten
ik krijg erg de drang om een fender te kopen voordat de fabriek is overgenomen , kan ik nog zeggen ik heb 1van de echte maar dan moet ik eerst nog zeker 600euro hebben om er één te kopen maarja het zal nog wel ff duren voordat dit allemaal gebeurt is

Anders Destium
9 juni 2004, 21:39
Straks nemen mensen met smaak de fabriek over en stoppen de produktie als ultieme padvindersdaad :D

Maar even serieus: er zijn nog meer dan genoeg Fenders, zelfs als ze nu een productiestop hebben zijn er genoeg op de markt hoor :wink:

soup
9 juni 2004, 21:49
Maar even serieus: er zijn nog meer dan genoeg Fenders, zelfs als ze nu een productiestop hebben zijn er genoeg op de markt hoor :wink:
ik denk niet dat men 1van de bekendste en beste gitaarmerken ter wereld gaan sluiten , en dan worden er ook veel te veel mensen ontslagen dus fender sluit niet :)

lennartengel
9 juni 2004, 21:58
fender by Ibanez! Hahahahahahaha :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Misschien dat ze dan op een strat ook eens een all acces neck joint plaatsen :razz: Of een tele met een floyd 8-)

bat
9 juni 2004, 21:59
fender by Ibanez! Hahahahahahaha (...) Of een tele met een floyd 8-)

die heeft een Ibanez niet eens.

SiNiSTRaL
9 juni 2004, 22:03
fender by Ibanez! Hahahahahahaha :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Misschien dat ze dan op een strat ook eens een all acces neck joint plaatsen :razz: Of een tele met een floyd 8-)
dan wordt t Jackson by fender by ibanez :D

Mark S
9 juni 2004, 22:08
hmm, eerst minimaal €500 miljoen uitgeven en vervolgens de fabriek opdoeken idd een slimme zet :-?

Als Fender van eigenaar wisselt zullen we er niet veel van merken, Fender is als Coca-Cola of Harley Davidson: een monument met 100% naamsbekendheid in de doelgroep, je zou wel gek zijn als je daar aan gaat zitten klooien!

lennartengel
9 juni 2004, 22:17
fender by Ibanez! Hahahahahahaha (...) Of een tele met een floyd 8-)

die heeft een Ibanez niet eens.

Mwah, als je goed zoekt zie je soms wel eens een ibanez met een locking trem... :roll:

amon
9 juni 2004, 22:20
waarom, denk ik dan...?
zou geld de enigste reden zijn?


maargoed, hij is al een keer overgenmomen in de jaren 60 dacht ik, dus ach... :D

Bluesbreaker
9 juni 2004, 22:32
dus ach?

volgens mij heb ik wel eens (op dit forum) gelezen dat de fenders van vlak na die overname (door CBS in 1965) nou niet bepaald goed waren

amon
9 juni 2004, 22:36
goed, das waar, maja, die zijn ook wel onbetaalbaar (zeker voor mij en velen anderen denk ik).

maargoed, neemt niet weg dat ik uiteraard liever niet heb dat ie overgenomen wordt. daarom wil ik ook wel eens een andere reden buiten het geld horen.
en wie weet, misschien gaat het er allemaal wel op vooruit :-? :roll:

Bluesbreaker
9 juni 2004, 22:39
goed, das waar, maja, die zijn ook wel onbetaalbaar (zeker voor mij en velen anderen denk ik).


hehe, wat heb je aan een onbetaalbare gitaar die niet goed is.... :)

maar ik kan ook geen andere reden bedenken dan geld

soup
9 juni 2004, 22:55
het beste wat er kan gebeuren is dat bill gates de fabrieken koopt en het gewoon laat zoals het is en alleen financiert , PERFECT :)

Bluesbreaker
9 juni 2004, 23:01
bill gates kennende gebeurt dat niet, maarja, misschien gaat hij kijken of gitaren het ook op windows doen, en komt er dan tot zijn stomme verbazing achter dat het helemaal geen soort computers zijn maar dat het echt mensen zijn die die muziek maken en laat hij dan fender toch maar zoals het is

ok, ok, mischien iets overdreven complottheorie

Wouter J
10 juni 2004, 01:43
fender by Ibanez! Hahahahahahaha :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Misschien dat ze dan op een strat ook eens een all acces neck joint plaatsen :razz: Of een tele met een floyd 8-)

Die hadden ze al...

http://www.superiormusic.net/images/Fender_HM_03.jpg

http://www.strat-central.com/pics/other/guitar8.jpg

en Ja, dit zijn wel degelijk fenders.

Neals
10 juni 2004, 01:54
bill gates kennende gebeurt dat niet, maarja, misschien gaat hij kijken of gitaren het ook op windows doen, en komt er dan tot zijn stomme verbazing achter dat het helemaal geen soort computers zijn maar dat het echt mensen zijn die die muziek maken en laat hij dan fender toch maar zoals het is

ok, ok, mischien iets overdreven complottheorie

Gelukkig zijn er natuurlijk amps die hij kan laten lopen op windows

ReinoutV
10 juni 2004, 08:50
Line 7 :D

IndiepoprockJesse
10 juni 2004, 11:27
500 miljoen is wel een beetje weinig lijkt me?!

die gasten hebben toch ook gretsch enzo?

P****Fred
10 juni 2004, 11:45
volgens mij verkopen ze enkel de fabriek en niet het merk...


of is 500.000.000 $ dan wat veel?? :-D

birt
10 juni 2004, 11:47
volgens mij verkopen ze enkel de fabriek en niet het merk...


of is 500.000.000 $ dan wat veel?? :-D

denk ik ook wel

bill gates zie ik er niet toe in staat maar die kerel van virgin zou het nog wel doen denk ik. Fender, by Virgin met een rode headstock op elke gitaar :D

Dirk_Hendrik
10 juni 2004, 14:31
http://news.harmony-central.com/News/2004/Fender-Not-for-Sale.html

Antal
10 juni 2004, 16:01
Fender Squashes Rumors About Possible Sale of Company

June 9, 2004

Fender Musical Instruments Corporation (FMIC) announced today that, contrary to recent reports, the musical instrument manufacturer is not for sale.

"As you may be aware, an article has recently appeared in a number of financial publications in which there is reference made to the potential sale of Fender Musical Instruments Corporation," said Bill Schultz, chairman and chief executive officer of FMIC. "I want to make sure that you hear this straight from me; this article is completely erroneous, and FMIC is not for sale."

Stond vanmorgen zelfs in het AD dat Fender te koop was :???:

Javaca
10 juni 2004, 16:06
Met Fendermodellen uit dit jaar moet je uitkijken dat ze niet krimpen. :razz:

http://home.planet.nl/~cappe104/Esquire3.jpg

jaywalker
10 juni 2004, 16:34
Ik had meegekregen in de krant dat alleen de naam "fender"werd verkocht en de voorraad. De gebouwen en de machines niet.

Maar als het wel waar is. Ik vind het echt zaad als fender overgekocht wordt. Fender is toch wel een groot voorbeeld voor vele gitaar merken. Veel andere legendarische gitaarmerken zijn gebaseerd op Fender....jsut face it.

P****Fred
10 juni 2004, 16:34
eum...

http://news.harmony-central.com/News/2004/Fender-Not-for-Sale.html

Bluesbreaker
10 juni 2004, 18:52
eum... in mijn krant stond toch echt van wel

SmartyMarti
10 juni 2004, 19:37
eum... in mijn krant stond toch echt van wel

En jij denkt dat alles waar is wat in de krant staat.

alhambra
10 juni 2004, 19:58
Ik had meegekregen in de krant dat alleen de naam "fender"werd verkocht en de voorraad. De gebouwen en de machines niet.

Maar als het wel waar is. Ik vind het echt zaad als fender overgekocht wordt. Fender is toch wel een groot voorbeeld voor vele gitaar merken. Veel andere legendarische gitaarmerken zijn gebaseerd op Fender....jsut face it.

Ach ze zijn al 2 keer over genomen dus dat zegt niks en trouwens tis fender maar die worden alleen verkocht omdat het een hype (okee een beetje lange hype ik geef het toe) dus iedereen kan die shit verkopen.

Heee Roadkill zullen we het samen kopen, man dat zal pas een groot fender vuur zijn :D .

bat
10 juni 2004, 20:10
Ik had meegekregen in de krant dat alleen de naam "fender"werd verkocht en de voorraad. De gebouwen en de machines niet.

dat was toen in de jaren tachtig er een management buy-out was en de boel weer werd losgekoppeld van CBS (thank god)

Bluesbreaker
10 juni 2004, 20:45
eum... in mijn krant stond toch echt van wel

En jij denkt dat alles waar is wat in de krant staat.

nee, maar ook niet dat alles waar is wat op het internet staat

Anders Destium
11 juni 2004, 10:48
Ik zou eerder de krant geloven dan harmony central, waar het bericht staat dat Fender niet te koop staat...