PDA

View Full Version : Running To A Forrest (hij doet het voortaan!)



Stratman70
9 juni 2004, 18:15
Hier voorlopig even een laatste mp3-tje van mij. Het is verre van netjes, qua spel en knip en plakwerk. Maar misschien is het ondanks enkele rare overgangen etc. wel leuk om te luisteren. Ik ga 'm t.z.t. opnieuw opnemen (netjes) en misschien kan ik dan wel wat tips gebruiken, vandaar dat ik hem toch even plaats.

het is gespeeld op mijn Fender strat, door de POD 2.0 naar de pc. Er zitten trouwens wat Blackmore-achtige dingetjes in, maar het is wel een eigen compositie. Soms ontbreekt de bas, want ik had geen zin meer om sampletjes te knippen en te plakken, vandaardat het dus niet helemaal compleet is. Wel alles zelf gedaan met midi enzo.

Dank voor het luisteren: klik hier (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000018534.mp3)

strattie
9 juni 2004, 18:27
jah het is wel knap gedaan en mooi maar ik vind het persoonlijk toch een van je mindere liedjes, als ik lijsteje zou moeten maken van wat je tot nu toe hebt gepost zou ik deze echt onderaan zetten. ik vind het eigenlijk een klein beetje saai tegenover bijvoorbeeld 'Apache' of 'highway to hell' waar ik helemaal weg van ben. :razz: maar goed, voor de rest heel netjes gedaan :-D .

Bouke
9 juni 2004, 19:22
Hey Strat,

Leuk dat je allemaal verschillende stijlen speelt. De een gaat wat beter dan de ander, maar je bent iig een stuk gevarieerder dan ik :D

Ik vond Apache ook beter, maar dit is best 'kewl' om naar te luisteren. Goed gespeeld, in het begin even moeite om in 'de groove' te komen na de intro, maar verder gaaf hoor! Slide blijft mij wel boeien en je doet er leuke dingen mee!

Bouke

Stratman70
10 juni 2004, 11:01
Dank voor jullie reacties.

@ strattie: tja, het kan helaas niet allemaal even goed zijn natuurlijk. Alleen wil ik wel opmerken dat dit natuurlijk een eigen compositie is en die andere nummers niet. Maar wie weet, komt er een tijd dat ik ooit tegen die andere nummers kan opboxen met mijn eigen nummertjes.
wat vond je er precies saai aan? Dan kan ik daar wat lering uit trekken misschien. In ieder geval bedankt voor het luisteren en je kritiek. dat stel ik namelijk altijd wel zeer op prijs! Thanx dude!

@ Bouke: dank je! Misschien als het nummer helemaal was afgemaakt, met complete bas- en evt. keyboardpartijen (zoals ik deze in mijn hoofd had), dat het geheel wat beter overkwam misschien. Gaaf dat je mijn slide zo waardeert. Helaas is ie ietsje valsig. Ik had m eigenlijk nog eens over moeten doen.
Enniewee: bedankt voor het luisteren en je commentaar!

Luc-O
10 juni 2004, 11:22
Hey Stratman!!

Mooie compositie, netjes gespeeld! Het begin doet me een beetje denken aan 'Calling Elvis'van Dire Straits, beetje diezelfde groove. 8-) Wel lekker! Harmonisch zit het ook allemaal goed in elkaar, ik vind het erg apart. Het is wel duidelijk dat jij gitaar kan spelen. Ik vind alleen het overgangetje rond 2:18 iets vreemd overkomen, hoewel dat rustige stukje wel weer heel mooi is. 8-)
Maar hoezo is dit voorlopig je laatste???

Stratman70
10 juni 2004, 22:58
dank je voor het lusiteren en je feedback. Ik heb nog enige veranderingen ten goede van het nummer aangebracht en hij is nog een stukje opgeknapt zo.

Voorlopig mijn laatste soundfile, omdat ik de komende tijd minder tijd heb en mezelf ook moet aanleren om met meer aandacht en geduld te werk te gaan en niet alles afraffelen. :)

Nieuwe link, doet het beter dan de oude:
klik hier (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000018534.mp3)

Barret Wallace
11 juni 2004, 00:33
Idd wat slordig, maar damn die melodie bij approx 47 secs is echt COOL 8-) 8-) 8-)

Keep it up!

slayurrr
11 juni 2004, 00:59
Ik vind het cool klinken hoor stratje :razz: , opbouw van het introotje vind ik al cool en zoals barret al typt: stukkie rond 0:47 is vette shit! 8-)

Voor de rest een apart stukje, opeens slaat het helemaal over naar iets geheel anders, wat ik persoonlijk dan wel weer leuk vind.

Maiden Michiel
11 juni 2004, 10:26
Idd wat slordig, maar damn die melodie bij approx 47 secs is echt COOL 8-) 8-) 8-)

Keep it up!

+1!

Stratman70
11 juni 2004, 19:02
Dank voor de aardige en nuttige reacties!

Hempo
11 juni 2004, 19:26
Leuk:) die meerstemmige zooi .
Hier en daar wat slordig ja misschien, maar leuk gedaan. Weer andere stijl, je bent wel allround.

gerrekat
11 juni 2004, 19:37
Cool :-D zoiets zou ik nooit spelen maar het klinkt wel goed...HAHHA het begint country achtig en dan zelfs nog een paar maidenachtige harmonietjes.....gaaf!

hoor ook een beetje surf en classic 70's rock....

spanky_franky
11 juni 2004, 19:43
oh dat klinkt best leuk idd erg gevarieerd, de compositie heeft wel iets klassiekerigs..
maar ik vind het een nogal schel klinken allemaal.. of hoort dat zo...

Stratman70
11 juni 2004, 19:51
Het is op strat gespeeld, vandaar dat geluid misschien?

In ieder geval bedankt voor jullie reacties! Country en surf? zo heb ik het zelf nog niet eens bekeken! :D
Maar mij best hoor!
En 70's rock: ja, dat zit er inderdaad diep in bij mij. Idd, toen ik die riedeltjes aan het opnemen was, vond ik het ook wat Maiden-achtig aandoen. Was niet zo gepland, maar het kwam zo uit en zag dat het goed was. :wink: