PDA

View Full Version : mp3 van mijn band Paramice



Pieuw
9 juni 2004, 13:35
OK, hier mijn bijdrage aan deze rubriek. Soundbites van eigen en coverrepertoire staat op http://www.paramice.nl ga naar Soundbites. De band heet inderdaad Paramice.

Isolation is een thuisstudio opname. De overige nummers zijn opnames uit de oefenruimte, direct naar MD. een volledige opname van Isolation staat op http://www.ongekendtalent.nl ga naar De laatst toegevoegden. en zoek Paramice. We staan inmiddels op pagina 2, want het staat daar ook niet stil. Als je de moeite wilt nemen, stem er ook even op. Alvast dank hiervoor en veel luisterplezier.

Bouke
9 juni 2004, 14:19
Hey,

Nou heb ik je soundfiles gedowned en beluisterd, dus moet ik ook maar even wat schrijven. Ik begon met je eigen nummers. Zal ik eerst het positieve commentaar maar even geven: eigen werk is sowiezo te waarderen, ook al is het niet helemaal iemands (lees: mijn) smaak. Strak gespeeld allemaal, zonder noemenswaardige fouten.

Maar... zonder je als nieuwkomer meteen te willen wegjagen had ik tijdens het beluisteren moeite met een paar dingen. Zang vond ik niet zo fijn. Geen mooie stem(men) die moeite heeft met het bereik, teveel keyboards en te dunne (geluid) gitaren. Zowel in de studioversie als in de repetitiehokopnames. Daarbij moest ik erg m'n best doen om de aandacht bij de liedjes te houden. Saai vind ik te ver gaan, maar ze sleepten me ook niet echt mee. Ik zeg het nogmaals, smaak bepaalt een stukje van de beoordeling, maar los daarvan vond ik het niet echt sterke nummers.

De covers hadden last van de zang en het klonk allemaal erg gladjes. Tuurlijk hoort dat een beetje bij de stijlen en als goede coverband probeer je de nummers zo goed mogelijk na te doen, ook van deze opnames kreeg ik het niet echt warm. Live zal het allemaal vast wel lekker klinken, dat geloof ik meteen, jullie spelen zoals gezegd goed en strak dus een feestje met goede muziek kun je vast maken. Nu de opnames nog...

Neem me niet kwalijk als mijn comments wat rauw op je dak vallen, maar ik schrijf wat ik hoor, zodoende. Niet om het beter te weten ofzo.

Groeten en succes,

Bouke

Ron4ld
30 juli 2004, 01:34
hallo,

afgezien van de opnames, vindt ik de liedjes als leek zijnde wel goed hoor :D

gr.

Ronald

Horus
30 juli 2004, 13:16
Wat comments over Isolation:
Netjes en strak gespeeld, maar valt haast buiten het bereik van de zanger, en dat valt echt op. Voor de rest vind ik de mix nogal goedkoop klinken. Een "studio" nummer is meer dan alleen een stel dure mic's en een mengpaneel. Het nummer zit continue hoogstens -8dB onder het maximum volume (het kan dus allemaal nog een stuk harder gezet worden). Verder kon ik nergens compressie ontdekken (heel belangrijk vind ik) en zit er totaal geen "punch" in het nummer. Het is netjes gespeeld, maar d'r zit nix extra's bij waarvan ik zeg, he ja, das nou leuk.

Pieuw
1 augustus 2004, 19:00
Al loop ik zo wat deuken in mijn ego op :roll: ,toch bedankt voor jullie commentaar.

Oh ja, en zo nieuw ben ik hier nu ook weer niet. Ik heb nu waarschijnlijk al in maanden niet meer gepost. Waarschijnlijk heb ik het te druk met gitaarspelen :-D