PDA

View Full Version : DOD Preampje



Rob74
9 juni 2004, 13:34
Hallo,

Heb pas in m'n Colorsound een DPDT ingebouwd en heb nu de smaak te pakken. Nu heb ik bij ebay Duitsland een DOD 410 studio bifet preamp gekocht (rechts op de foto) en wil ik een 3pdt en een LED inbouwen. Is alleen wat weinig ruimte voor de switch.
Wat te doen?
1) gewoon door het logo heen boren voor de switch
2) batterij eruit, daar het gat voor de switch boren en adapter gebruiken
3) de 3 aderige laag-impedantie uitgang eruit slopen (links) en daar de switch inbouwen

Ik voel zelf het meest voor optie 1 - of ga ik daar spijt van krijgen?
Nog twee vraagjes:
-maakt het uit wat voor LED ik gebruik
-de jackingang is niet met de aarde verbonden - volgens mij is die gewoon via de metalen kast met de aarde aan de andere kant verbonden - klopt dat?

Groet,

Rob

http://www.musictoyz.com/images/jpg/used014.jpg

Dirk_Hendrik
9 juni 2004, 13:59
Hoi Rob,

Welkom op dit forum.
Persoonlijk heb ik een verschrikkelijke hekel aan verrotgeboorde pedalen. Ik zou het geheel dan ook lekker heel laten en eens gaan kijken naar een boost pedaal wat al een switch heeft. Kijk eens in het cleanboost topic wat op dit moment bezig is. Tips genoeg.

En verder,
Led: Nee maakt niet uit maar een ifraroodled zal je niet bevallen :wink:
Massa: Weet niet. Doet het ding het?

Speeddemon
9 juni 2004, 14:15
Wat je ook zou kunnen doen, is een toggleswitch inbouwen aan de zijkant ofzo. die bestaan ook in 3PDT uitvoeringen. Led zou ik bij dit pedaal lekker blauw of geel houden.

Rob74
9 juni 2004, 14:28
Bedankt voor jullie snelle reacties. Tja, verrotboren was ik natuurlijk niet van plan, en een pedaal kopen wat alles al heeft kan altijd nog.
Alleen dat geeft geen knutselvoldoening.
Het pedaal doet het prima en klinkt trouwens ook erg transparant, geeft een mooie cleane boost. Die switch aan de zijkant is misschien wel een goed idee - maar lukt het om zo'n toggleswitch met de voet te bedienen?

Rob

Dirk_Hendrik
9 juni 2004, 15:54
Alleen dat geeft geen knutselvoldoening.


Speedy,
Wanneer komt de eerste MiGBoost in bouwpakketvorm? (afgezien van de mijne dan? :-D