PDA

View Full Version : [PICTURES] Mijn pedalencollectie...



Phyrexian
9 juni 2004, 12:05
Eindelijk eens een foto genomen van mijn kleine collectie pedalen.

Staat niet op de foto: Boss NS-2 Noise Suppressor (wordt quasi nooit gebruikt, deze zat ooit in m'n gitaarrig, maar ik speel geen gitaar meer in een band en deze setup is bijne noiseless)

Binnenkort erbij: Ernie Ball Volume Pedal 6166



http://www.everlasting.be/bart/guitars/phyrexian/115-1544_IMG_lowres.jpg

Robbert
9 juni 2004, 13:12
Bass drive? Voor gitaar? Werkt dat? :D

skanky
9 juni 2004, 13:19
misschien speelt hij bas? :wink:

Antal
9 juni 2004, 13:34
Een gewone ge-7 voor bas? Werkt die dan niet in een verkeerd frequentie gebied? Lijkt me niet echt handig :???:

Bigfoot414
9 juni 2004, 13:44
Ik heb ook wel eens gehoord van een bassist die als pre-amp de V-Twin van Mesa Boogie gebruikte. Klonk heel goed, hij had alleen sterke speakers nodig.

Phyrexian
9 juni 2004, 14:43
Bass drive? Voor gitaar? Werkt dat? :D

Of course :wink:
Deze pedaal is in principe hetzelfde als een Fulldrive 2, maar dan beter gevoiced voor bass (meer behoud van lage tonen en dergelijke).

Phyrexian
9 juni 2004, 14:44
misschien speelt hij bas? :wink:

Inderdaad... check my signature :razz:
Maar al die pedalen klinken ook meer dan goed op gitaar :)

Phyrexian
9 juni 2004, 14:45
Een gewone ge-7 voor bas? Werkt die dan niet in een verkeerd frequentie gebied? Lijkt me niet echt handig :???:

Ja de GEB-7's frequentiegebied is beter ja. Met deze gitaarversie kan'k geen echt laag boosten of cutten. Ik heb 'm dan ook gekocht voor gitaar. Maar hij zit ook in m'n gitaarrig.
Maar in de band (waar ik bas) gebruik ik deze GE-7 alleen maar als signaal booster (enkel de level slider omhoog dus)...

niels_r
10 juni 2004, 13:49
Ziet er goed uit. Nog even een vraagje: Hoe heb je het nu precies gedaan met de voeding van de pedalen?

Op moment speel ik zonder pedalen, maar zeer binnenkort komen er wat bij:
- EBS MultiComp (komt morgen met de post mee als het goed is :))
- Boss TU-2 (probeer hem 2e hands te vinden)
- DOD Bass EQ (heb ik liggen, moet alleen nog gerepareerd worden)

Misschien ook nog een EBS MultiDrive (mijn Boss ODB-3 is net van de week eruit gegaan).

Van dat gedoe met batterijen wil ik af. Kan ik als ik een TU-2 heb de andere pedalen hiermee voeden? Waar moet ik op letten? Alvast bedankt!

gerjo1980
10 juni 2004, 14:55
Ziet er goed uit. Nog even een vraagje: Hoe heb je het nu precies gedaan met de voeding van de pedalen?

Op moment speel ik zonder pedalen, maar zeer binnenkort komen er wat bij:
- EBS MultiComp (komt morgen met de post mee als het goed is :))
- Boss TU-2 (probeer hem 2e hands te vinden)
- DOD Bass EQ (heb ik liggen, moet alleen nog gerepareerd worden)

Misschien ook nog een EBS MultiDrive (mijn Boss ODB-3 is net van de week eruit gegaan).

Van dat gedoe met batterijen wil ik af. Kan ik als ik een TU-2 heb de andere pedalen hiermee voeden? Waar moet ik op letten? Alvast bedankt!

Er bestaan van snoertje, die op een adapter aansluit met meerdere "stekkertjes" eraan waarmee je meerdere pedaaltjes kan voeden. Weet de naam niet, alleen.
Elke gitaarboer verkoopt ze wel.

Antal
10 juni 2004, 15:05
Er bestaan van snoertje, die op een adapter aansluit met meerdere "stekkertjes" eraan waarmee je meerdere pedaaltjes kan voeden. Weet de naam niet, alleen.
Elke gitaarboer verkoopt ze wel.

Een Daisy-chain

niels_r
10 juni 2004, 15:08
Okee, dan ga ik daar maar eens voor kijken.

Grt. Niels

Phyrexian
10 juni 2004, 16:02
Ziet er goed uit. Nog even een vraagje: Hoe heb je het nu precies gedaan met de voeding van de pedalen?

Op moment speel ik zonder pedalen, maar zeer binnenkort komen er wat bij:
- EBS MultiComp (komt morgen met de post mee als het goed is :))
- Boss TU-2 (probeer hem 2e hands te vinden)
- DOD Bass EQ (heb ik liggen, moet alleen nog gerepareerd worden)

Misschien ook nog een EBS MultiDrive (mijn Boss ODB-3 is net van de week eruit gegaan).

Van dat gedoe met batterijen wil ik af. Kan ik als ik een TU-2 heb de andere pedalen hiermee voeden? Waar moet ik op letten? Alvast bedankt!

Zoals gezegd, ik gebruik ook zo een Daisy Chain kabeltje. Overal verkrijgbaar. Meestal vrij duur voor wat het maar is (12 euro of zoiets?).
Van een TU-2 kan je een aantal andere pedalen voeden. Via een een NS-2 gaat dit ook (Noise Suppressor).

EBS Multicomp? Cool. Ik had die ook maar heb die aan iemand op't forum vekocht. Ik dacht De Teng (had die niet zo'n collectie van verschillende EBS'en?).
Soit het is een leuke pedaal, maar ik had geen nood aan compressie. Ben niet zo'n slapper en speel grotendeels met een plectrum.

niels_r
11 juni 2004, 12:13
EBS Multicomp? Cool. Ik had die ook maar heb die aan iemand op't forum vekocht. Ik dacht De Teng (had die niet zo'n collectie van verschillende EBS'en?).
Soit het is een leuke pedaal, maar ik had geen nood aan compressie. Ben niet zo'n slapper en speel grotendeels met een plectrum.

Ja, heb hem net binnengekregen met de post. Meteen al tevreden erover en vanmiddag maar eens goed checken wat ie allemaal kan. Misschien ooit nog eens een MultiDrive en/of OctaBass proberen.

Jouw MultiComp heb je toch verkocht aan Jeremy B. (ehehehe :wink:)? De Teng heeft inderdaad een leuke verzameling EBS'sen (3 geloof ik: UniChorus, OctaBass en BassIQ), maar geen MultiComp dacht ik.

Ze posten alleen de laatste tijd beide alleen niet zoveel meer hier, maar meer op een ander forum :D