PDA

View Full Version : nieuwe buizencombo ruikt "verbrand" ...



puvin
18 april 2002, 22:19
Hallo!
Na lang overwegen (zo ben ik :wink: ) heb ik de Nomad 45 gekocht in feedback en had hem gisteren uitgepakt...
Ik zet dat ding op, zaaalig :wink:, maar na een tijdje rook ik iets verbrands... Ik was natuurlijk de beschermkapjes van de buizen zelf vergeten te verwijderen grrrrr...
Bon, deze gingen er vrij gemakkelijk af maar nadat ze eraf waren rook ik nog altijjjjd iets verbrands...
De klank enzo is wel perfect, is dit normaal?
Moet ik gewoon even doorspelen?

JV
18 april 2002, 22:28
als ik me versterker een uurtje intensief op redelijk volume gebruik dan ruik je hem ook wel. is volgens mij niet echt ernstig, er zit gewoon behoorlijk wat warmte in zo'n ding

aadplagiaat
18 april 2002, 23:17
Als dit metalen (aluminium) beschermkapjes waren was het toch wel de bedoeling dat ze erop bleven zitten. Deze worden namelijk vaak geplaatst als men de buizen microfonisch wil afschermen. Ik zeg nu niet dat je ze er weer op moet zetten maar wel dat je het probleem daarmee dus niet hebt opgelost.
Als ik jou was zou ik in ieder geval de versterker even "op laten warmen", dan uitzetten, paar seconden wachten (lees de manual hoe lang voor de bleed-off tijd) en dan even voelen of als je daarbij kunt snuffelen aan de voedingstrafo. Als die heet is of abnormaal warm of als die specifiek "stinkt" zou ik direct teruggaan met het ding. Kans bestaat dat bijv de bias vrijwel is weggevallen met als gevolg dat er erg veel ruststroom door je eindbuizen loopt met weer als gevolg dat die overlijden of je voedingstrafo.
Met abnormaal warm bedoel ik zo richting vers bakkie koffie.

puvin
19 april 2002, 07:17
die beschermkampjes moeten er echt wel af

dat staat zo in een warning bericht héhé

ff vergeten

gewoon ff proberen dus...
en als het niet rapper verbetert naar winkel

puvin
19 april 2002, 07:18
ik ruik het wel al na drie minuten

maar is het niet omdat hij nog nieuw is

hij heeft nog geen uur warm gestaan in totaal!

puvin
19 april 2002, 07:19
sorry voor de waarschijnlijk domme vraag

maar vind ik voedingstrafo en wat is dat?

Andrewski
19 april 2002, 09:39
Ik heb het met m'n Engl ook in het begin gehad, als het een niet al te sterke lucht is, is het nieuwigheid. Het duurt een paar uur voor je er vanaf bent. De nieuwe onderdelen uit de fabriek zijn wat vettig of zo en dat ruik je als de buizen heet worden.
Ik heb er nu in ieder geval geen last meer van!

SchaapOpJeHoofd
19 april 2002, 14:32
De voedingstrafo is waarschijnlijk een groot metalen ding (evt met plastic eromheen).

puvin
19 april 2002, 19:04
andrewski
dat wou ik horen ze!
:wink:


bedankt

ga paar uur proberen en als het dan nog niet weg is ok...

naar winkel