PDA

View Full Version : gitaar opnemen



ewoud
9 juni 2004, 01:33
hey
ik had even een vraagje, ik luister wel eens van die nummers bij sounds, ik vraag me dan altijd af hoe jullie de gitaar op nemen en hoe jullie er een drum bij doen, hier is zeker een programma voor?

(het gaat hier echter wel om een 'nep' drummer :wink: )

ik wil dus alleen mn gitaar opnemen en dan de rest bewerken op de computer

harrie-beton
9 juni 2004, 09:29
gezien de timing moet je eerst de drums hebben en dan pas de gitaar opnemen. of je moet heel heel strak kunnen spelen.

kan je geluidskaart opnemen en weergeven tegelijk?

ewoud
9 juni 2004, 11:39
dat kan ik :lol: :razz:

ik weet niet of mn geluidsakaart dat kan, hoe kom ikdaar achter?? mar gebruiken julie geen kastje tussen je gitaar en je comp???

skanky
9 juni 2004, 11:43
Er zijn al genoeg topics hierover, gebruik de zoekfunctie maar

ewoud
9 juni 2004, 11:45
oke

SilverFoo
9 juni 2004, 12:32
Er zijn al genoeg topics hierover, gebruik de zoekfunctie maar


Wat is dat voor baggerantwoord? Waarom zit iedereen hier toch altijd te zeuren over die zoekfunctie.. tjezzzzzz :evil:

skanky
9 juni 2004, 12:52
Er zijn al genoeg topics hierover, gebruik de zoekfunctie maar


Wat is dat voor baggerantwoord? Waarom zit iedereen hier toch altijd te zeuren over die zoekfunctie.. tjezzzzzz :evil:

Omdat als je van elk onderwerp 20 topics maakt, het forum onnodig traag wordt!

harrie-beton
10 juni 2004, 09:45
laten we gewoon antwoord geven.

als je geluidskaart niet kan opnemen en weergeven tegelijk moet je eerst de achtergrond basis-track opnemen naar iets anders bijvoorbeeld op CD of md (zijn die nog?) ,cassette, mp3 speler, 2e computer enz.
Dan afspelen via een MENGTAFEL en deze mengen met je gitaar en dan opnemen op je pc.
Er zijn hele goedkope mengtafels van Behringer van 15 euri ofzo.

dus

pc backing drums + eventueel bas of synth-> opname apparaat

opname apparaat + solo gitaar -> MENGTAFEL -pc line in.



<hr>
Als je pc wel kan opnemen en weergeven tegelijk kan ik COOL EDIT PRO 2 aanbevelen of FRUITY LOOPS. Dat zijn programma's die dit in 1 keer kunnen. CUBASE is misschien te high-tech.
Dit is wel te downen op Napster :lol: en kazaa-lite gnutella en anderen.

ewoud
10 juni 2004, 17:22
oke bednakt!

ik ben nu bezig music maker aan het downloaden, zeg zeggen dat je hiermee ook kan opnemen, en dan de drum en gitaar samenvoegen.

gaat dit goed komen??

Hempo
10 juni 2004, 18:45
zorg dat je aan cool edit komt, kun je veel meer mee op het gebied van wat je van plan bent.

Retinite
9 juli 2004, 22:22
cool edit => Adobe Audition

Daniël_san
23 juli 2004, 14:54
je kan wel er aan komen via download.com