PDA

View Full Version : auto wah?



Nocki
9 juni 2004, 00:50
hoi. ik hoorde vandaag de aw-3 van boss op hun site. klonkn wel leuk. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? het lijkt me wel een leuk pedal.

Nocki

Mark S
9 juni 2004, 01:06
Is niks Nocki, klinkt irritant blikkerig, de AW-2 klinkt beduidend beter in mijn oren maar die heeft weer erg veel bijgeluiden...

Rooligan
9 juni 2004, 06:47
Ik heb het niet zo op auto-wah's. Ik heb liever controle over dat type geluid; dwz dus aansturen (met de voet uiteraard).
Wil je iets in de trant van een auto-wah; kijk dan uit naar een enveloppe filter (hoewel ik reacties verwacht dat er het wereld van verschil zal zijn tov een auto-wah :razz: ). Ik gebruik al jaren de Q-tron van EHX; die wil ik nooit meer kwijt :lol:

Shaggy
9 juni 2004, 07:52
Je kunt een autowah wel een beetje aansturen door harder of zachter de snaren aan te slaan. Het is wel grappig maar ik gebruik het niet. Een echte wah klinkt beter en je hebt controle.

Nocki
9 juni 2004, 08:18
ok. bedankt voor de reacties zover. ik zal dan wel eens kijken naar een echte wah. wat me nog opviel aand e aw-3 is dat je er een expressie pedal op aan kon sluiten. maak je daar dan gelijk een wah mee? ik kon er niks over vinden.

Nocki

Lucky
9 juni 2004, 08:55
idd blikkerig!

er zijn wel goede envelope filters (aanslaggevoelige wahs) op de markt maar over het algemeen zijn ze niet erg goedkoop.

het ehx model is goed
Emma heeft een goede
en er zijn nog wel een paar boutique merken die iets in die richting doen.
Ik geloof dat die nieuwe Pigtronix wel een heel end in de buurt komt bij de holy grail van env. filters...de onbetwiste, onevenaarde, chewylicious...
MUSITRONICS - MUTRON III

http://junior.apk.net/~tofu/pix/mutronIII.jpg

jaywalker
9 juni 2004, 15:45
Ik ben er dus laatst achtergekomen dat ik liever mijn tubezipper (envelope filter) gebruik dan mijn wah (is dus al verkocht).
Aangezien ik van een beetje vrijheid hou (ik moet al zoveel voetenwerk doen) heb ik de wah verkocht. Mijn tubezipper kan heel erg toffe autowah-like geluiden maken, maar ook spaceguns etc.

Ik vind een envelop heel fijn omdat ik in kan stellen vanaf welke frequentie begint te envelope en bij welke frequente hij ophoud.

De tubezipper blijft een tof pedaal. Je moet hem gehoord hebben om hem te begrijpen : Ik begrijp hem zelf ook nog niet zo lang.

InternEd
9 juni 2004, 16:27
wat me nog opviel aand e aw-3 is dat je er een expressie pedal op aan kon sluiten. maak je daar dan gelijk een wah mee? ik kon er niks over vinden.Nocki
Ja, dan gedraagt ie zich als een normale wah.

Groeten, Ed.

Mark S
9 juni 2004, 17:25
Je kunt een autowah wel een beetje aansturen door harder of zachter de snaren aan te slaan

dat is precies de reden waarom ik de 'gewone' wah niet meer gebruik, je kan met een auto-wah na enig oefenen en met de juiste instellingen bij elke speelsnelheid elke noot afzonderlijk of korte passages accentueren wat je met een trap-wah never nooit voor elkaar krijgt (ook niet als je Fred Astaire heet)

klinkt in mijn oren veel beter dan het gebruikelijke 'gedonald duck' :wink:

jaywalker
9 juni 2004, 17:36
Je kunt een autowah wel een beetje aansturen door harder of zachter de snaren aan te slaan

dat is precies de reden waarom ik de 'gewone' wah niet meer gebruik, je kan met een auto-wah na enig oefenen en met de juiste instellingen bij elke speelsnelheid elke noot afzonderlijk of korte passages accentueren wat je met een trap-wah never nooit voor elkaar krijgt (ook niet als je Fred Astaire heet)

klinkt in mijn oren veel beter dan het gebruikelijke 'gedonald duck' :wink:

+1

is echt ideaal. Je kan dingen met envelope/autowah pedalen doen die niet mogelijk zijn met een wahpedaal

Nocki
9 juni 2004, 19:52
Carlos Santana gebruikt welleens zn wah door m gewoon aan te zetten en op een stand te laten staan daardoor krijg je een bepaald neuzig geluid wat heerlijk klinkt. zoiu je dat er ook mee kunnen?

en doet brian may dat ook?

NOcki

Mark S
9 juni 2004, 20:00
Mark Knopfler doet dat ook op 1 van z'n hits met de Dire Straits, ik ben alleen de titel vergeten...


uuuhhhh WTF was dat ook alweer?.......jongens help me eens.... :lol:

Mark S
9 juni 2004, 20:17
Laat maar...Het is 'Money for Nothing' een Les Paul met een Wah in een bepaalde stand!

Rooligan
9 juni 2004, 22:37
Carlos Santana gebruikt welleens zn wah door m gewoon aan te zetten en op een stand te laten staan daardoor krijg je een bepaald neuzig geluid wat heerlijk klinkt. zoiu je dat er ook mee kunnen?

en doet brian may dat ook?

NOcki

Brian May voor zover ik weet niet, dat geluid is met geen enkel single-effect te benaderen!
Maar Jimmy Page daar in tegen; die deed dat vaker!

Mark S
9 juni 2004, 22:48
Maar om even op je vraag terug te komen: volgens mij gaat dat niet met een auto-wah want ook al draai je alle knoppen naar links, het effect blijft toch (weliswaar heel langzaam) roteren zeg maar...

jaywalker
10 juni 2004, 16:30
met mijn electro harmoix-tubezipper kan ik dat wel :D