PDA

View Full Version : Wie bezit er hier een Rickenbacker kopie gitaar (geen bas)



Spirit of Strings
9 juni 2004, 00:35
Ik ben gewoon even nieuwsgierig, of er hier veel mensen zijn met een Rickenbacker-kopie (320 of 330) en van welk merk deze dan is. Ik kom ze in Nederland nooit tegen in winkels en van Ebay worden ze altijd meteen afgegooid onder druk van Rickenbacker.
Zelf heb ik een 330 kopie van Legend en een 320 kopie van Vintage. Deze twee zijn overduidelijk van dezelfde makelij. Alle onderdelen en bijv. de uitvoering van de hals zijn volkomen identiek en bijvoorbeeld duidelijk anders dan de Johnson Rickenbacker kopie-gitaren. Ik heb ooit een Tokai 330 kopie gezien, die weer volkomen identiek aan mijn Legend-330 kopie was.
Zelf ben ik erg tevreden over de gitaren, maar ik vroeg me gewoon af: zijn er meer mensen hier met zo'n kopie. Ik weet, dat ik hier ooit een foto van iemand heb gezien die van zijn Rickenbacker-kopie een Lennon uitvoering had gemaakt, maar dat bericht kan ik niet meer vinden.

AntY
9 juni 2004, 01:41
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=17727&postdays=0&postorder=asc&start=15

rickenbackers zijn de shit :)

ik heb er ook een maar toch een bas, en dan geen kopie maar een echte :)

www.rickbeat.com
www.ricpage.com
www.pickofthericks.com

Spirit of Strings
9 juni 2004, 13:54
Bedankt voor die forum-link naar bebe's bericht. (bebe, die foto's zal ik maken)

Die pickofthericks-site kende ik nog niet.
Erg mooi is natuurlijk ook:

http://www.rickenbacker.com/us/catalog.htm
(Kun je de oude folders downloaden)

Wat heb je trouwens voor bas? Een 4000-serie? En hoe ben jij tot zo'n model gekomen? Bij mij speelt het leven lang Beatles-fan-zijn een grote rol. Alhoewel ik eigenlijk altijd al een voorkeur heb voor gitaren, die je niet in iedere band ziet.

AntY
9 juni 2004, 14:05
er zijn nog vele andere rick-sites, via rickpage en de rickenbacker registration page kom je op hele mooie sites

zelf geen beatle fan, eerder cliff burton :)

maar t heeft natuurlijk een apart geluid, voordeel is ook dat je hoorbaar bent binnen een band dankzij de sterke middenfrequenties

op talkbass vind je een schat aan informatie over rickenbacker bassen, en mede daardoor ook wel over gitaren

Akira
9 juni 2004, 14:15
voordeel is ook dat je hoorbaar bent binnen een band dankzij de sterke middenfrequenties

Sorry, ik zie het "voordeel" niet echt... :-D

AntY
9 juni 2004, 14:20
mja, je hebt gelijk, toch maar die rick o sound gaan gebruiken met 2 versterkers, dan hoor je t beter :-D

bebe
13 juni 2004, 09:44
Spirit of strings ik ben nu al vol ongeduld op je foto's aan het wachten.
Zal na mijn examens nog eens wat foto's van de mijne posten; heb er nu niet direct binnen mijn bereik.
De bigsby staat er ondertussen ook op; nu is hij nog echter :wink:

9-3 Schenk Sedan
17 november 2006, 09:48
Ik volg deze discussie al een tijdje met grote belangstelling. Ik ben helemaal gek van de Rickenbacker Model 350V63 Liverpool. Nieuwe is veel te duur. Nu ben ik op zoek naar een goede kopie. Ik heb al een Silver Star gezien en een Johnson (is volgens mij dezelfde) maar ik lees op dit forum slechte ervaringen. Weet iemand wel een goede kopie (geen 330) en waar kan ik die vinden (winkel en/of internetsite). Ik kan helaas geen verzameling kopen dus ik heb een goede allrounder nodig (voor het lichte en wat zwaardere werk).
Ik hoor graag!

almarvk
17 november 2006, 09:50
Je volgt dit topic dan wel heel langzaam of er anderhalf jaar over te doen om te reageren ;)

Kelly maakt geloof ik Rickenbacker modellen.

hendrix_appendix
17 november 2006, 09:52
Ik volg deze discussie al een tijdje met grote belangstelling.

Dan heb je em al mooi lang gevolgd zo te zien:o

fok, almar was me voor.:P

9-3 Schenk Sedan
17 november 2006, 11:28
Mooahahahahahahahahaha!!!!
Ben een 2mnd. aan het zoeken naar zo'n gitaar en kwam op deze manier hier terecht! Ik had niet gezien dat het zo'n oud berichtje was.
Zijn die van Kelly wel goed dan? Die Johnson en SilverStar in ieder geval niet!
Heb je een website van Kelly (ik heb effe gegoogled maar vind niets!)

almarvk
17 november 2006, 14:26
Mijn fout, tis niet van Micheal Kelly, maar Indie gitaren.