PDA

View Full Version : pitch-shift



Nocki
8 juni 2004, 23:16
Hoi. al jaren vind ik het pitchshift geluid ontzettend leuk! brian may en wat metal gassie gebruiken het bij sommige nummers en klinkt geweldig. nu heb ik diverse multi fx gehad en er nooit echt een leuk geluid mee gehad. nu heb ik een boss pitchshifter en dat gaat. het leukste klinkt het met solo's met mn octaver maar met de pitch shifter wil ik het ook gaan doen. ik gebruik m nu alleen als delay maar wil er toch meer mee gaan doen.

wat klinkt nu goed? een kwint of een terts van je grondtoon af? of... ik heb echt geen idee. wat hoor je nu echt vaak. ik kom ern niet echt aan uit wat nou goed klinkt. als ik met iets aande slag kan wat anderen ook hebben kan ik mischien iets sneller op weg zijn. wie weet er een leuke toon hoogte?

NOcki

skanky
8 juni 2004, 23:38
Ik vind een kwart onder de grondtoon altijd wel goed klinken een kan terts soms ook wel goed klinken. Ik zou iig tonen ONDER de grondtoon nemen, als je boven de grondtoon gaat zitten hoor je de toegevoegde noot vaak als grondtoon

Nocki
9 juni 2004, 00:14
das idd een goede hint. dat heb ik waarschijnlijk altijd fout gedaan.

NOcki

habberdoedas
13 juni 2004, 12:22
Hé Nocki,

Ik gebruik al een tijdje de Super Shifter van Boss. Op dit pedaaltje zitten div functies. Octaaf, Pitch, Harmonics. Je kan er ook een expressie peaal op aansluiten om het wammy effect aan te sturen. Gaaf ding. Ik gebruik hem vaak voor tweestemmige solo's en octaaf solo's. Hij is er makkelijk in het gebruik. Je stelt de grondtoon in waarin je je solo speelt en met de pitchknop zoek je je juiste tweede toon erbij en klaar is kees..