PDA

View Full Version : Les Paul onderweg



Punt
8 juni 2004, 22:12
Deze kon ik niet laten staan :roll:
Ik ben verslaafd :-(
Hoop hem vrijdag binnen te hebben :lol:

http://members.chello.nl/triekwel/GG%20Land%206-7-04%20006%20Vert.jpg

John P
8 juni 2004, 22:16
Ja, wat moet ik zeggen.........Ben er stil van, dus.

Sliver
8 juni 2004, 22:24
Die is zo mooi.




Ruilen voor een squier? 8-)

Luca P
8 juni 2004, 22:25
Puntgaaf, Punt!
Pas op ze neppen je.
Waar is het knopje van de schakelaar?
Daar gaat je vakantie geld zeker?

ben???
8 juni 2004, 22:26
m00i3 sHiT m4ng 3cHt B0engZzZzZ!i!i!i!i




proficiat dus

Mitch
8 juni 2004, 22:27
:o

Da's een ont-zet-tend mooie LP. Diep respect......

Punt
8 juni 2004, 22:33
Puntgaaf, Punt!
Pas op ze neppen je.
Waar is het knopje van de schakelaar?
Daar gaat je vakantie geld zeker?

Knopje zit in de koffer :)

Tja vakantie, die gaat niet door...
Moet ik m'n vrouw nog vertellen :oops:

amon
8 juni 2004, 22:41
hehe, als je vrouw de gitaar dan wil kapot gooien, omdat haar felbegeerde vakanti niet door kan gaan, geef haar dan even mijn adres, voordat ze hem in duigen mept... :D

SiNiSTRaL
8 juni 2004, 23:16
damn man :o

The Mule
8 juni 2004, 23:16
Mooi, mooi! Had je er nou al meer, ik krijg de indruk van wel? Wat je vrouw betreft, gewoon je best doen om uit te leggen waarom dit nou juist zo'n superdeal was, wat het unieke aan dit exemplaar is, dat het een echte toevoeging is aan je collectie, dat ze alleen maar meer waard worden in de loop der tijd en dat ze voor leken (hoe belangstellend en lief ze ook zijn) nu eenmaal allemaal op elkaar lijken. Met die tactiek zit ikzelf zonder enorme guerrillaoorlogen uitgevochten te hebben nl. stiekempjes aan al op m'n derde Alembic in 5 maanden tijd... :wink:

Mithrandir
8 juni 2004, 23:44
Egoist.....je vrouw haar welverdiende vakantie door de neus boren voor je zielige koopdrang.


Wel mooi gitaartje, gefeliciteerd ermee. Wat is het er exact voor een?

Punt
9 juni 2004, 00:13
Het is een R9 (Customshop Historic '59 Reissue dus)

gershwin5150
9 juni 2004, 00:32
GAAAAAF :D
En tsja groot gelijk, een vakantie is toch voorbij voor dat je het doorhebt, dus weg geld....
Dit is tenminste ene goede investering :cool:

gerrekat
9 juni 2004, 08:24
Mooi!

Sjakie
9 juni 2004, 08:33
Ohhh ja, die wil ik ook hebben. :D Zeer mooi! Even slagplaatje er af halen en spelen maar.

Ik heb sowieso een zwak voor Les Pauls. Deze is prachtig!

V!N
9 juni 2004, 10:17
Zo Punt, alweer een Historic ? :)

Je hebt al gewonnen hoor, je had je R7 eerder dan ik. :-D

Wat gaat er nu daarmee gebeuren en je Classic ?

Paultje-k
9 juni 2004, 12:36
Geile gitooaaar! :o :o :o

Anders Destium
9 juni 2004, 13:25
Als je ze allemaal wilt ben je nog wel een tijdje bezig hoor :wink:

Gefeliciteerd ermee :)

Punt
9 juni 2004, 18:01
Zo Punt, alweer een Historic ? :)

Je hebt al gewonnen hoor, je had je R7 eerder dan ik. :-D

Wat gaat er nu daarmee gebeuren en je Classic ?

Hi V!N :)

De Classic probeer ik te verkopen, met of zonder de mods.
Ik ga eerst een tijdje met de R9 aan de slag voor ik besluit wat ik met de R7 doe. De intentie is om hem te houden, maar als de toon echt veel op elkaar lijkt dan heeft dat niet zo veel zin....

V!N
10 juni 2004, 18:39
Verhip, dat van die Classic had ik ook aan je sig kunnen zien :oops: *ahum*.

Is dit een Classic met een body uit twee delen ? Ik weet niet in welk jaar ze daarmee zijn begonnen. Ze hadden in '94 toch wel al "Les Paul Classic" in plaats van "Les Paul Model" op de kop .. toch ?

Hoe ervaar je de verschillen in electronica ? Je hebt nu wel alles gehad. Standaard in je Classic, RS-kitje, Standaard in je R9 en niet te vergeten die sterk verbeterde versie in de R7.

Dit wordt leerzaam 8-)

Punt
12 juni 2004, 03:37
V!N, wat bedoel je met de sterk verbeterde versie in de R7?

De Classic standaard klinkt als een Classic :)
Met RSkit en tonepros brug en staartstuk klinktie veel volwassener, beetje Allman achtig. Smalle neck natuurlijk.

De R7 heeft een nek als een honkbalknuppel en speelt wat lastiger. Je krijgt er wel een lekkere toon voor terug. Vet met veel mid en harmonics. Beetje Free / Badcompany sound (Kossov).

De R9 heb ik nog maar 1 dag. Wat ik nu kan zeggen is dattie makkelijker speelt dan de R7 vanwege de dikkere frets en de dunnere nek. Niet zo dun als de Classic. Hij klinkt gebalanceerd, lijkt iets dunner van toon dan de R7, maar wel met mooie ronde toon. Kan ook de nieuwigheid zijn, morgen maar eens wat meer op de R9 spelen.

Je zou de R9 het paradepaardje kunnen noemen en de R7 de Zeeuwse knol :) Beide zijn ok!

BLOK182
12 juni 2004, 09:28
U rock!! Geile LP man!! Daar ga je veel plezier mee hebben 8-)

V!N
12 juni 2004, 10:13
V!N, wat bedoel je met de sterk verbeterde versie in de R7?

De electronica, toen je een paar maanden geleden je R7 binnenkreeg, zei je dat hier (nog) geen RS-kit in hoefde omdat deze van binnen al flink verbeterd is.
Hebben ze bij Gibby de R9's ook aangepakt ?


Je zou de R9 het paradepaardje kunnen noemen en de R7 de Zeeuwse knol :) Beide zijn ok!

Ha ! Precies, de '57 is eigenlijk een '58 burst .. maar dan zonder burst. :) En dat scheelt wel een boel centjes.

Zou je de vorm van de halzen van de R7 op de R9 omschrijven ten opzichte van de slim taper op je Classic ? Meer een C of een D ?

Oeh, al dit gepraat over Historics .. M'n handen jeuken om ook weer eens een zessnarige hals te kietelen. :)

Punt
12 juni 2004, 13:08
Heb vandaag wat meer op de R9 gespeeld. Die is dus niet dunner dan de R7 maar veel ronder van toon met vollere harmonics. Ik vind hem echt een klasse hoger dan de R7. Dat verhaal dat het enige verschil in de burst zit (en frets en hals) is niet waar. Het is een ander instrument met een andere klank.

De R7 heeft echt de classic sound (Southern Rock), de R9 wat moderner (Gary Moore, dat vind ik dus modern :) ).

Hals:
De Classic hals noem ik maar C, komt overeen met de hals op een ES335.
De R7 is dikke D (Honkbalknuppel)
De R9 is een iets dunnere D, maar nog altijd behoorlijk.

De R7 is super voor slag, denk aan Allright now van the Free (Kossov).
De R9 super lead, denk aan Still got the blues.

Nou ik hoop dat ik een beetje een beeld hem kunnen schetsen, het is altijd moeilijk tone en feel te beschrijven :)

V!N
12 juni 2004, 20:46
Aha ! Bedankt, hier heb ik al wat aan.

Die tikgeiten van wat ze bij Gibson de custommer "service" durven te noemen, zeggen dat er maar twee verschillende soorten halzen zijn, waarvan de "50's rounded" de dikste is ..
Nee, dan weet ik genoeg hoor, dan hoef ik geen gemeten getallen en C of D aanduidingen te zien.

Het verschil tussen de R7 en de R9 is groot, dat kan ik me wel voorstellen. Maar of het tussen de R7 en de R8 erg veel groter zal zijn dan alleen de lak ?



Maar dan heb ik nog steeds één nieuwsgrierig vraagje over de potmeters en condensatoren, wat je bij je classic hebt vervangen met dat RS-kitje.
Toen schreef je over je R7:


Sinds 2003 heeft de Cusromshop veel effort gestopt in de remake van de electronica (Bumblebee caps).

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=401564&highlight=#401564

Maar halen "nep bumblebees" het bij een RS kit ?
En zitten deze ook in je R9 ?

Dat is mijn laatste vraagje over historics, voorlopig .. :-D


Over vier weken begin ik met geld verdienen voor mijn Historic. Nou ja .. voor de eerste afbetaling hierop waarschijnlijk. :cry:
Over twee weken begin ik namelijk al met de verbouwingen aan het pand wat ik ga huren. Daar begin ik een oefenruimte in voor zowel eigen gebruik als verhuur en naast het verbouwen moet er natuurlijk ook een batterij aan apparatuur in.

MAARRR .. als dat eenmaal begint te lopen, kan ik misschien zelfs een nieuwe kopen in plaats van een gebruikte. :-D

Punt
13 juni 2004, 00:14
De 'nep' bumblebees zitten ook in de R9.

Of ze het halen bij de RS kit weet ik niet.
Ik zie op dit moment geen reden om de RS kit te installeren net zomin als ik reden zie om andere elementen te kopen. Ik ben zeer tevreden met de toon zoals die nu is. Ik vind de Customshop Burstbuckers goed.
Wellicht kan het beter, maar ik heb ook wel eens het idee dat het een hype is om meteen pups en pots te vervangen op dit soort gitaren. Zeker als ik zie dat er lui zijn die de elementen al vervangen voordat ze de gitaar een kans hebben gegeven. Iedere CS LP is anders. Door de hoge kwaliteit hoor je de individuele verschillen ook beter. Je moet dus eerst de gitaar eens proberen voor je wat veranderd. Als je dat niet doet, maakt dat op mij de indruk dat je achter de hype aanloopt :)

Gezien de kwaliteit en de verschillen tussen de R7 en R9 en de inspanningen die verricht worden om de oude kwaliteit terug te halen, heb ik sterk de indruk dat de CS weet wat ze doet en dat ze dus niet zomaar willekeurig kiezen voor de onderdelen die ze gebruiken.

Halzen:
Wat ik in de vorige post vertelde klopt. Het is echter wel zo dat de hals van iedere gitaar iets afwijkt omdat ze in de CS met de hand bewerkt worden.

Als je vragen hebt over Historics kun je die beter stellen op het forum van de CS. Daar krijg je over het algemeen wel goede antwoorden.

Succes met je oefenruimte!
In welke stad komt die?

IndiepoprockJesse
13 juni 2004, 12:06
Hey, mooie gitaar, gefeliciteerd ermee :-D , lijkt wel een beetje op de mijne:

http://student-kmt.hku.nl/~jesse/lp/2.jpg

Vlammen op een Les Paul maken de gitaar toch wel heftig hoor..

Jesse//

Punt
13 juni 2004, 12:35
Hoi Indie, mooie gitaar!
Wat voor type?
Hmm zonder slagplaat is ook mooi :)

Heb zelf nog wat foto's gemaakt van de mijne, hier zijn de links:

http://members.chello.nl/triekwel/PuntsR9a.jpg
http://members.chello.nl/triekwel/PuntsR9b.jpg
http://members.chello.nl/triekwel/PuntsR9c.jpg
http://members.chello.nl/triekwel/PuntsR9f.jpg

IndiepoprockJesse
13 juni 2004, 12:49
Een 'gewone' standard..
maar kocht em zonder slagplaat en ik ga mooi niet in mijn LP boren om die slagplaat er op te zetten.. zonder is ie ook veel mooier..

en toffe foto's, aan de foto's te zien is die van jou nog wat donkerder en roestiger gekleurd nog als die van mij, erg mooi :)

Jesse//

Josdevos
13 juni 2004, 12:58
Nice... :dance:

Punt
13 juni 2004, 13:15
@ Indie.
Ze maken die R9 nu in 3 kleuren:
Washed Cherry, Faded Tabacco en Iced tea.
De mijne is Iced Tea.

V!N
13 juni 2004, 13:38
@ Indie.
Ze maken die R9 nu in 3 kleuren:
Washed Cherry, Faded Tabacco en Iced tea.
De mijne is Iced Tea.

Vroeger was er ook een Lemon Burst, die mocht er ook zijn.


Ik heb geen plannen direct de electronica te vervangen, maar jij hebt nu zo'n beetje alles erin gehad en gehoord. Classic, RS en de nieuwe bumblers, vandaar die vragen. :)


Hoe minder kennis over de halzen, hoe minder verwarrend de verhalen hierover zijn.

Op het LPF zijn eerdere vragen van mij over halzen genegeerd, misschien had ik de woorden "tenon" en "truss rod condom" erin moeten zetten, dan waren er wel zeven pagina's uit voortgekomen. :)

Toen ben ik maar zo brutaal geweest om een enthousiasteling een mail te sturen en weet nu hetvolgende:

- De halzen op een '01 R9 zijn enorm.
- Een '98 R8 heeft een hals bijna net zo dun als een slim taper.
- De dikste zitten op de R4 en R6.
- De halzen van R8's zijn nog wat meer D-achtig dan die op de R9's.

:???: :???: :???:

Als het me voor het eind van de zomer lukt, heb ik waarschijnlijk een '02 R8. Die dunne fretjes daarop zullen wennen worden, als het benden niet lekker gaat, komen hier wat ferme jumbo's op.

V!N
13 juni 2004, 13:45
Oh ! Enneh .. De oefenruimte komt in Meppel, dat gaat gaaf worden. :)

Er zit een bar in !!! Geen tap, maar toch. Zo'n bar staat bijzonder sfeervol. ;) Hier zet ik een koelkast onder voor drinken en bier. :wink:

Ik zet er ook nog een bankstel en wat stoelen in. Ik wil namelijk eens per week er op een avond niet een band in hebben, maar hup het hele pand open voor jamsessies en publiek.

Dat gaat gaaf worden. :)

IndiepoprockJesse
13 juni 2004, 15:02
@ Indie.
Ze maken die R9 nu in 3 kleuren:
Washed Cherry, Faded Tabacco en Iced tea.
De mijne is Iced Tea.

ok, heftig.. heeft ook wel een theevlek kleurtje nu je het zegt :wink: :-D

maar ff serieus:

hebben ze allemaal zo'n heftige vlam? nee toch?! dan heb jij wel een uniek exemplaartje lijkt me?

Jesse//

Josdevos
13 juni 2004, 15:03
Denk wel dat dat bij Historics wel altijd is...


EDIT:(met een figured top natuurlijk, niet plaintops :-? )

Punt
13 juni 2004, 15:15
Deze is wel uitzonderlijk, zeker voor een 2004 model.
Vaak heb je visgraat of grill figuren.

Punt
13 juni 2004, 15:19
V!N, klinkt goed dat van die oefenruimte.

Waarom wil je een 02 R8?
Vanaf 03 zijn ze toch beter....
Koop mijn R7 maar, ik speel nu toch alleen nog R9 :)

V!N
13 juni 2004, 21:24
Je komt maar eens langs bij een jamsessie, dan nemen we een bier en praten we over Les Pauls.

Ik ben erg enthousiast over de pre '02 R8's omdat deze nog een flamed top hebben.
Ik zou je R7 graag van je willen overnemen, :) maar ik zeg al zeven jaar lang tegen mezelf dat ik ooit een flamed burst ga kopen.
Eerst die maar eens, daarna komen de leuke hebbedingetjes als Goldtops.

Sommige mensen zijn wel erg enthousiast over Les Pauls: :)

http://www.lilypix.com/photos/data/c20ad4d76fe97759aa27a0c99bff6710/1167_p30916.jpg

space ace
15 juni 2004, 17:05
Heel mooi, kost ook wel wat zo iets geloof ik? En nu maar hopen dat je er geen deukjes en krasjes op krijgt ;-)

Punt
15 juni 2004, 19:07
V!N spaar door voor een R9. Vergeleken met de R7 is de kwaliteit veel beter. Dat moet ook wel voor de R8 gelden.

ReinoutV
15 juni 2004, 20:13
Some guys have all the fun.... 3 LP's.... Damn....

IndiepoprockJesse
15 juni 2004, 21:00
Some guys have all the fun.... 3 LP's.... Damn....

nouja, ik heb liever 3 verschillende gitaren dan 3 lp's, het is natuurlijk leuk als je 3 LP's hebt maar daarnaast ook een heleboel andere gitaren, maar alleen 3 LP's zou ik niet fantastisch vinden.. heb dan liever een LP, een Gretsch en een goeie Strat..

Jesse//

soup
15 juni 2004, 21:10
Some guys have all the fun.... 3 LP's.... Damn....

nouja, ik heb liever 3 verschillende gitaren dan 3 lp's, het is natuurlijk leuk als je 3 LP's hebt maar daarnaast ook een heleboel andere gitaren, maar alleen 3 LP's zou ik niet fantastisch vinden.. heb dan liever een LP, een Gretsch en een goeie Strat..

Jesse//
ik heb liever een lp , prs en euuuu een fender telecaster

Punt
15 juni 2004, 21:47
Naja ik heb ook andere gitaren hoor, een gave ES335, mare die zou ik zo voor nog een LP ruilen :)

abbys
15 juni 2004, 22:17
:o oh man...het zijn die gitaren die mij nou es echt overhoop kunnen halen :o

wat een prachtstukje, gratz :cry:

:amp: :lp: :amp:

V!N
15 juni 2004, 23:39
V!N spaar door voor een R9. Vergeleken met de R7 is de kwaliteit veel beter. Dat moet ook wel voor de R8 gelden.

De R9 is duurder omdat er meer werk bij komt kijken. Normaal rollen ze een boom de werkplaats binnen, splijten deze in tweeën en hopla .. weer twee halzen voor op de R8's.
Voor de R9's moet er na het splijten nog flink geschaafd en geschuurd worden. :)


Geld speelt geen rol in deze, binnen het redelijke dan natuurlijk. :) Ik kan op dit punt in m'n leven niet een paar ton lenen voor een originele burst. Wel enige duidenzen voor een puike historic en of ik dan een paar maanden meer of minder voor moet aflossen, daar kan ik niet wakker van liggen.

De hals, daar draait in deze alles om voor mij. Dit wordt mijn duurste gitaar tot nu toe en ik wil dat hij perfect in m'n hand ligt. Mochten de elementen me niet bevallen, mei 2005 kan ik horen of de Vinbuckers beter zijn. Mochten de potmeters me niet bevallen, alles wat RS kan, kan ik ook (en beter). Mocht de etc. me niet etc .. Maar de hals, daar is niets aan te doen.
Ik heb nog nooit een hals in handen gehad waarvan ik kon zeggen dat hij te dik was. Veel dikkerds in de collectie, maar nog niets is té dik.


Maar leg eens het verschil volgens jou uit tussen de kwaliteit van een R9 en de rest ?
Hij is voor het oog natuurlijk stukken mooier en ligt je blijkbaar lekkerder in de hand. De toon is door minder hout dus meer lead, ook iets wat je zo te horen past.
Maar dit zegt mij eigenlijk meer over jouw persoonlijke smaak en stijl.

Zit er ook verschil in de zorgvuldigheid en afwerking ?

V!N
15 juni 2004, 23:41
V!N spaar door voor een R9. Vergeleken met de R7 is de kwaliteit veel beter. Dat moet ook wel voor de R8 gelden.

De R9 is duurder omdat er meer werk bij komt kijken. Normaal rollen ze een boom de werkplaats binnen, splijten deze in tweeën en hopla .. weer twee halzen voor op de R8's.
Voor de R9's moet er na het splijten nog flink geschaafd en geschuurd worden. :)


Geld speelt geen rol in deze, binnen het redelijke dan natuurlijk. :) Ik kan op dit punt in m'n leven niet een paar ton lenen voor een originele burst. Wel enige duidenzen voor een puike historic en of ik dan een paar maanden meer of minder voor moet aflossen, daar kan ik niet wakker van liggen.

De hals, daar draait in deze alles om voor mij. Dit wordt mijn duurste gitaar tot nu toe en ik wil dat hij perfect in m'n hand ligt. Mochten de elementen me niet bevallen, mei 2005 kan ik horen of de Vinbuckers beter zijn. Mochten de potmeters me niet bevallen, alles wat RS kan, kan ik ook (en beter). Mocht de etc. me niet etc .. Maar de hals, daar is niets aan te doen.
Ik heb nog nooit een hals in handen gehad waarvan ik kon zeggen dat hij te dik was. Veel dikkerds in de collectie, maar nog niets is té dik.


Maar leg eens het verschil volgens jou uit tussen de kwaliteit van een R9 en de rest ?
Hij is voor het oog natuurlijk stukken mooier en ligt je blijkbaar lekkerder in de hand. De toon is door minder hout dus meer lead, ook iets wat je zo te horen past.
Maar dit zegt mij eigenlijk meer over jouw persoonlijke smaak en stijl.

Zit er ook verschil in de zorgvuldigheid en afwerking ?

keef
16 juni 2004, 16:03
Verschillen qua sound tussen R7, R8 en R9 zijn er in principe niet. Wat je aan verschil hoort -want dat is er altijd- heeft meer te maken met het specifieke instrument (en ook de pickups etc. die per jaar/model verschillen). In het algemeen wordt het lichtste mahonie voor de R9 gebruikt, dan de R8/R7, dan de historic Customs. Is lichter beter? Nee - ook dat verschilt per gitaar. Wel beter voor je rug. :-D

Zie voor alle discussies het LPF...maar dat weet Punt al.

Mijn 02 R8:
http://www.lilypix.com/photos/data/a02ffd91ece5e7efeb46db8f10a74059/1830_p27217.jpg

keef
16 juni 2004, 16:04
:evil:

keef
16 juni 2004, 16:05
:roll:

keef
17 juni 2004, 08:38
test

IndiepoprockJesse
17 juni 2004, 13:22
Maar eehm, vinden jullie niet dat de volgende stelling een beetje klopt, dat op het moment dat je zulke dure gitaren gaat kopen dat je dan eigenlijk kwa geluid alleen maar aan het mierenneuken bent..

want het is toch zo dat het verschil tussen een R9 en een Standard kleiner is dan tussen een Standard en een Studio?!

Jesse//

Punt
17 juni 2004, 18:09
Mijn R7 heeft meer harmonics en een vollere toon dan mijn Classic.
Mijn R9 heeft meer harmonics en nog meer sustain en is resonanter dan mijn R7. Mogelijk toeval, maar ik geloof dat niet zo.
De R9 is lichter, de Classic het zwaarst.

Indie
De Historics zijn niet te vergelijken met productie modellen.
Je hoort en voelt een wereld van verschil.
Ik geloofde het ook niet totdat ik mijn R7 binnen kreeg. Ik was meteen verkocht en heb een R9 besteld. Al mijn andere gitaren mogen weg. Alleen die twee blijven.
Ze klinken gewoon muzikaler...

Keef, mooie LP :)

sash
17 juni 2004, 18:32
Punt: No offence, maar is 1700 voor een classic niet een beetje duur? Nieuw kosten ze 1500 in Duitsland.

soup
17 juni 2004, 18:33
Punt: No offence, maar is 1700 voor een classic niet een beetje duur? Nieuw kosten ze 1500 in Duitsland.
punt heeft er wel wat aan verandert dus mss daardoor wat duurder

V!N
17 juni 2004, 18:35
Oeh Keef, dat is dé gitaar waar ik het over heb. Wanneer kan ik hem komen ophalen ? :-D



want het is toch zo dat het verschil tussen een R9 en een Standard kleiner is dan tussen een Standard en een Studio?!

Integendeel, :) een Studio is een USA Standard zonder binding en een Historic is (wat constructie betreft) eigenlijk een totaal ander instrument.

Een paar van de belangrijkste belangrijke verschillen:

Historic: massieve body, lange halslip en zo'n beetje het beste lichtgewicht hout wat er bij Gibby binnenkomt.

USA Standard én Studio: willekeurig geboorde gewichtsbesparende gaten, korte halslip en doorsnee hout. Alles wat te zwaar is, wordt weggeboord.

En reken maar dat je dergelijke verschillen merkt, mits je die plank natuurlijk in een volwassen versterker prikt.


Het kopen van een historic of onderdelen hiervoor, zou ik geen mierrenneuken over toon noemen, dan moeten we alles zo noemen.
Als je een gitaar koopt, ongeacht de prijs, kun je daarna alles fijner afstellen aan je eigen smaak en stijl. Hoeveel gaan er wel niet lekker prutsen aan de wat meer betaalbare gitaren: andere condensator voor betere toonregeling, ander elementje voor wat meer body .. je herkent het vast wel. :)

Punt
17 juni 2004, 19:52
Punt: No offence, maar is 1700 voor een classic niet een beetje duur? Nieuw kosten ze 1500 in Duitsland.

Er zitten voor meer dan 600 euro nieuwe modificaties op ( Burstbuckers etc.).
En je krijgt er de oude pickups en hardware bij.
Die mods wil ik er best afhalen, dan wordt de prijs natuurlijk lager.
En dit is een '94 er je weet in ieder geval zeker dat de hals niet meer krom trekt :)

Ga jij nou maar eens aan die website voor Jay werken :lol: :-D

soup
17 juni 2004, 20:03
Punt: No offence, maar is 1700 voor een classic niet een beetje duur? Nieuw kosten ze 1500 in Duitsland.

Er zitten voor meer dan 600 euro nieuwe modificaties op ( Burstbuckers etc.).
En je krijgt er de oude pickups en hardware bij.
Die mods wil ik er best afhalen, dan wordt de prijs natuurlijk lager.
En dit is een '94 er je weet in ieder geval zeker dat de hals niet meer krom trekt :)

Ga jij nou maar eens aan die website voor Jay werken :lol: :-D
en ik had weer gelijk , zoals ik zei dat er veranderingen aan gebracht waren :)

sash
17 juni 2004, 20:05
Punt: No offence, maar is 1700 voor een classic niet een beetje duur? Nieuw kosten ze 1500 in Duitsland.

Er zitten voor meer dan 600 euro nieuwe modificaties op ( Burstbuckers etc.).
En je krijgt er de oude pickups en hardware bij.
Die mods wil ik er best afhalen, dan wordt de prijs natuurlijk lager.
En dit is een '94 er je weet in ieder geval zeker dat de hals niet meer krom trekt :)

Ga jij nou maar eens aan die website voor Jay werken :lol: :-D


Damn.... helemaal vergeten :oops: Issie al af of moet er nog wat gebeuren? Stuur anders die zipfile nog ff een keer met alle tekst enzo, zorg ik dat je begin Juli een site hebt :)

Maar hoeveel zou dat worden zonder al die mods dan? Wil heel stiekem eigenlijk ook een LP erbij.... :D

Negative K3 fan
18 juni 2004, 08:43
tja, sash, als ik aan de les paul zou gaan zou ik zelf geen classic nemen. JMO, maar ik vind die halzen (slim tapers ofzo toch?) niet lekker, die groene inlay lelijk en ik heb er 2 gespeeld en die voelden een stuk slechter aan dan mijn agile van 250 dollar.

les paul standards daarentegen....

ik eraad het je niet af, maar ik zou hem eerst eens aan de tand voelen voor je tot de koop over gaat.

Negative K3 fan
18 juni 2004, 08:47
tja, sash, als ik aan de les paul zou gaan zou ik zelf geen classic nemen. JMO, maar ik vind die halzen (slim tapers ofzo toch?) niet lekker, die groene inlay lelijk en ik heb er 2 gespeeld en die voelden een stuk slechter aan dan mijn agile van 250 dollar.

les paul standards daarentegen....

ik eraad het je niet af, maar ik zou hem eerst eens aan de tand voelen voor je tot de koop over gaat.

V!N
18 juni 2004, 17:47
als ik aan de les paul zou gaan zou ik zelf geen classic nemen. JMO, maar ik vind die halzen (slim tapers ofzo toch?) niet lekker,

les paul standards daarentegen....


.. hebben in 19 van de 20 gevallen een hals met exact hetzelfde slim-taper profiel. :roll:


Er is een tijd geweest dat de kwaliteit van de Classics enorm hoog lag. Je kon ze toen ook met flamed top krijgen.
Thans hebben ze een body uit twee delen en is dat het enige grote verschil met een USA Standard. Verder een "plain top" en andere elementen en het is precies dezelfde gitaar (op kleinigheden als opdruk, slagplaat en inlays na).

Met of zonder modificaties, ik zou veel liever de Classic van Punt hebben dan een nieuwe. Het liefste met de modificaties natuurlijk.

Punt
18 juni 2004, 20:44
Juist, die Classic blaast iedere nieuwe standard weg :)
Hij moet het echter afleggen tegen de R9, maar dat is gezien de prijs ook logisch

Punt
18 juni 2004, 21:27
Damn.... helemaal vergeten :oops: Issie al af of moet er nog wat gebeuren? Stuur anders die zipfile nog ff een keer met alle tekst enzo, zorg ik dat je begin Juli een site hebt :)

Sas, wat is je mailadres, dat hotmailadres werkt niet?

sash
19 juni 2004, 01:11
You've got mail :)

SiNiSTRaL
19 juni 2004, 09:54
ghehehehehe sash de sitebouwer :D
echte mannen gebruiken photoshop om een site te maken..

schizo910
19 juni 2004, 11:38
Zo punt, da's een plaatje!

Toen ik mijn Les Paul kocht heb ik er 5 uitgeprobeerd van hetzelfde type en bouwjaar. Ze klonken en speelden echt allemaal anders. Uiteindelijk kon ik tussen 2 gitaren niet kiezen, het geluid was enigszins verschillend maar ik vond beide even mooi, toen heb ik tussen die 2 gekozen voor de looks.

Wat ik dus wil zeggen is dat zelfs 2 zogenaaamd dezelfde gitaren kunnen behoorlijk verschillen. Eerst proberen en testen dus..

http://62.166.9.101/schizo-graphics/zzzgear/GigGear.jpg