PDA

View Full Version : Hoe het beest te temmen?



RouwGrasSlayer
8 juni 2004, 21:24
Aan gezien Engl nog steeds geen powerball combo heeft uitgebracht zit ik er toch aan te denken om een powerball top aan te schaffen.
Wat kan ik allemaal doen om het volume acceptabel te maken voor huis tuin en keuken gebuik?

BartL
8 juni 2004, 21:27
Geen idee hoeveel watt dat beestje heeft, maar ik heb vanmorgen een ENGL Screamer 50 hier thuis getest, maaruhm...als de master boven de 1 komt, pfff...


:cool:

BLOK182
8 juni 2004, 21:33
Een powerball klinkt al heel aardig op lagere volumes hoor. Evt kan je der een powerbreak oid achter zetten, maar of dat zo heel veel toegevoegde waarde heeft op een powerball... ipv van een 4x12 kan je der ook een 2x12 onder zetten, scheelt ook weer. Of een 1x12 met meer dan 100 watt aan speaker....

gerrekat
8 juni 2004, 21:35
Ik gebruik mijn halfstack ook gewoon thuis de PB klinkt goed op laag volume.

Hoe raar het klinkt mijn Mesa Mark III is veel "harder" dan de PB, terwijl ze beiden 100 watt zouden moeten leveren!

Negative K3 fan
8 juni 2004, 22:17
misschien THD yeallowjackets en als dat niet genoeg is daar nog een attenuater overheen... dan heb je het vermogen wel heel erg naar beneden gebracht.

sash
8 juni 2004, 22:37
misschien THD yeallowjackets en als dat niet genoeg is daar nog een attenuater overheen... dan heb je het vermogen wel heel erg naar beneden gebracht.


Dan zou ik eerst beginnen met een attenuator, die Yellowjackets geven je amp een heel ander karakter.

Negative K3 fan
8 juni 2004, 22:40
heb ik ook van gehoord, maar het is volgens mij wel net iets goedkoper dan een dure attentuater.

heb jij ervaring met het klankverschil dat ontstaat?

andy
8 juni 2004, 22:42
De Powerball klinkt op laag volume idd nog aardig goed, maar waarom zou je zo"n bak thuis gebruiken. :???: Beetje over the top, denk ik dan, maar goed dat is mijn bescheiden mening.

maarten
8 juni 2004, 23:32
nou omdat je anders meerdere versterkers moet aanschaffen..
ik vind het echt totaal geen probleem om em thuis te gebruiken..
hier staat standaard een 4x12 kast, daarop een case met een gmajor, en daarbovenop de top

bij een repetitie gewoon hup, top meenemen en klaar is kees.. mn gmajor haalt wel nog voor een deel het volume omlaag zodat t allemaal wat minder pielen is met de volumeknop.

jorrit
9 juni 2004, 16:33
yellowjackets? wat doen die precies?

Negative K3 fan
9 juni 2004, 17:02
dat zijn een soort adapters waarmee je el84 eindbuizen in je amp kunt steken zonder enige moeilijkheid ofzo. el84s hebben een stuk minder vermogen (of kunnen leveren) dan 6l6s of el34s ofzo.

roger
9 juni 2004, 20:28
Ik heb yellowjackets in mijn Engl thunder combo gehad. Qua volume ga je niet echt achteruit, je versterker "voelt" wel heel anders aan, veel dynamischer, dwz je kunt met de volumepot op je gitaar meer doen. Engl combo is verkocht, de yellowjackets heb ik nog te koop (voor de liefhebber).

sash
9 juni 2004, 21:14
heb ik ook van gehoord, maar het is volgens mij wel net iets goedkoper dan een dure attentuater.

heb jij ervaring met het klankverschil dat ontstaat?

Heeft ook heel wat minder werking dan een dure attenuator. Yellowjackets geven mijn 50W plexi een Vox AC30 karakter. Wattage gaat terug naar 30W, maar omdat het klasse A is klinkt het wel even hard.

sash
9 juni 2004, 21:15
heb ik ook van gehoord, maar het is volgens mij wel net iets goedkoper dan een dure attentuater.

heb jij ervaring met het klankverschil dat ontstaat?

Heeft ook heel wat minder werking dan een dure attenuator. Yellowjackets geven mijn 50W plexi een Vox AC30 karakter. Wattage gaat terug naar 30W, maar omdat het klasse A is klinkt het wel even hard.

Thijssie
10 juni 2004, 12:35
heb ik ook van gehoord, maar het is volgens mij wel net iets goedkoper dan een dure attentuater.

heb jij ervaring met het klankverschil dat ontstaat?

Heeft ook heel wat minder werking dan een dure attenuator. Yellowjackets geven mijn 50W plexi een Vox AC30 karakter. Wattage gaat terug naar 30W, maar omdat het klasse A is klinkt het wel even hard.


Weet je dat wel zeker?

Volgens mij klinkt een 30w klasse a versterker niets harder dan een 30w klasse a/b versterker.

Het enige verschil zit hem in het feit dat een klasse a versterker altijd zijn volle vermogen verbruikt, of het nu naar de speakers wordt verstuurd wordt of niet maar ik dacht toch zeker niet dat je het als een hoger volume ervaart....