PDA

View Full Version : Pod XT evt (pro) vs. Rocktr0n voodu online



Nairozar X
8 juni 2004, 20:18
welk zou jij kiezen

Negative K3 fan
8 juni 2004, 22:21
wat zijn de specs/verschillen tussen pod en voodoo dinges? ik dacht dat die rocktron shit 19" was?

Nocki
8 juni 2004, 23:12
rocktron all the way!

NOcki

lennartengel
10 juni 2004, 21:44
interressante topic. Ik zoek naar een back-up systeem voor m'n rack, en zat te denken over een pod xt, maar ik heb er een geprobeerd en was niet echt onder de indruk. Misschien dat zo'n rocktron alles-in-een ding met een transistor eindverserkertje een idee is?

Wat ik me dus eigenlijk afvraag, zijn er mensen die een pod in een live setting gebruiken? Of klinkt dat niet over een gitaarversterker...

harrie-beton
21 juni 2004, 11:33
topic beetje laat gelezen.


Wat ik me dus eigenlijk afvraag, zijn er mensen die een pod in een live setting gebruiken? Of klinkt dat niet over een gitaarversterker...

gitaarversterker niet doen. de vervorming moet uit de pod komen en nergens anders.
ik gebruik de podxt live. Ik heb nu een paar concerten gehad en dat is wel even wennen. Ik heb mijn marshall met 4X12 kast weggedaan en speel over een neutrale 150 watt (bas)versterker als monitor.
Mijn eerdere oplossingen waren zangversterkers - een gewone zangmonitor heeft te weinig "ballen".
Vrijdag opgetreden met PA en de geluidsman was onder de indruk. Hij dacht echt dat het buizen waren.
Het is wel stoer - even een u2 nummer op een VOX ac30 en dan een rocker op een dual rectifier. 8-)

Albert
21 juni 2004, 11:42
Gebruik zelf een POD XT Pro live. Gewoon rechtstreeks het mengpaneel in. Krijg regelmatig complimentjes over hoe direct en goed het klinkt. Wel even een goede relatie met je geluidsman onderhouden, ben nu wat afhankelijker van mn monitorgeluid dan met een eigen versterker on stage.
Eigenlijk is het wel cool (en handig): je komt binnen met een rackje, gitaar erin, controller aansluiten, 2 XLRs er in en spelen maar.