PDA

View Full Version : Jackson DKMG



VaderSlayer
8 juni 2004, 19:54
Ik ben nogsteeds opzoek naar een gitaar en ditmaal is de Jackson DKMG het slachtoffer.

Op www.musik-produktiv.de staat hij voor 735,- is hij dit waard?
Enzo ja, wat zijn de voor en nadelen van het ding?

Ibanez
8 juni 2004, 20:38
Ok ff een nutteloze toevoeging: Tis een geile gitaaar!! 735,- lijkt me niet zoveel maar ik heb geen verstand van Jacksons.

SiNiSTRaL
8 juni 2004, 20:41
volgens mij wassie bij thomann.de 999, dus is 7nogwat wel netjes....

lupoloco
8 juni 2004, 21:12
695 bji thomann slmg is 999

VaderSlayer
8 juni 2004, 22:39
Maarja als ik naar THomann rijd ben ik netzoveel kwijt aan benzine :)
Musik-produktiv ligt net over de grens... speelt hij fijn? Ik neem aan van wel aangezien ik de meeste jacksons fijn vind spelen...

SiNiSTRaL
8 juni 2004, 23:15
695 bji thomann slmg is 999

o dan haalde ik ze door elkaar...

lupoloco
8 juni 2004, 23:27
Maarja als ik naar THomann rijd ben ik netzoveel kwijt aan benzine :)
Musik-produktiv ligt net over de grens... speelt hij fijn? Ik neem aan van wel aangezien ik de meeste jacksons fijn vind spelen...

check ook de charvels (komen standaard met seymour duncans) als je toch naar daar gaat! zitten in dezelfde prijsregio. http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?node_id=93

Megadeth
9 juni 2004, 00:26
Mooie gitaar, maar ik ben zelf geen groot fan van Bolt-on in combinatie met een Floyd Rose...Blijft amper sustain en toon over, zoek dan iig een set neck uit.
Tenminste, dat zou ik doen.

Swan
9 juni 2004, 10:50
Mooie gitaar, maar ik ben zelf geen groot fan van Bolt-on in combinatie met een Floyd Rose...Blijft amper sustain en toon over, zoek dan iig een set neck uit.
Tenminste, dat zou ik doen.

wat n onzin
dan zou 99% van de ibanezzen geen toon en sustain hebben

Megadeth
9 juni 2004, 11:26
Da's gewoon mijn ervaring met dat type gitaren. Ik heb zelf een (bolt on) Ibanez RG550LTD gehad, en die had bij lange na niet de toon en sustain als m'n Dean Custom450, die een setneck heeft. (en zelfs slechtere elementen)
En niet 99% v/d Ibanezzen is bolt on i.c.m Floyd Rose, da's pas echt een onzin statement!

Swan
9 juni 2004, 11:28
t is ook onzin als je zo'n conclusie baseert op 2 gitaartjes.

SiNiSTRaL
9 juni 2004, 11:30
Da's gewoon mijn ervaring met dat type gitaren. Ik heb zelf een (bolt on) Ibanez RG550LTD gehad, en die had bij lange na niet de toon en sustain als m'n Dean Custom450, die een setneck heeft. (en zelfs slechtere elementen)
En niet 99% v/d Ibanezzen is bolt on i.c.m Floyd Rose, da's pas echt een onzin statement!


die custom450 was toch neck through?

Swan
9 juni 2004, 11:43
Da's gewoon mijn ervaring met dat type gitaren. Ik heb zelf een (bolt on) Ibanez RG550LTD gehad, en die had bij lange na niet de toon en sustain als m'n Dean Custom450, die een setneck heeft. (en zelfs slechtere elementen)
En niet 99% v/d Ibanezzen is bolt on i.c.m Floyd Rose, da's pas echt een onzin statement!

en t ligt trouwens wel aan meer dan de constructie..mijn bolt on jacksons met floyd hebben meer toon en sustain dan elke bolt on ibanez met floyd die ik heb gehoord

gerrekat
9 juni 2004, 11:43
Da's gewoon mijn ervaring met dat type gitaren. Ik heb zelf een (bolt on) Ibanez RG550LTD gehad, en die had bij lange na niet de toon en sustain als m'n Dean Custom450, die een setneck heeft. (en zelfs slechtere elementen)
En niet 99% v/d Ibanezzen is bolt on i.c.m Floyd Rose, da's pas echt een onzin statement!


die custom450 was toch neck through?


is idd neckthrough.....maar bedenk wel dat een floyd of welke trem dan ook een hoop sustain en vooral tone killt!

Megadeth
9 juni 2004, 11:45
t is ook onzin als je zo'n conclusie baseert op 2 gitaartjes.
Ik heb wel op meer gitaren gespeeld dan m'n eigen hoor. :-? Ik geef gewoon een voorbeeld. Maar goed, beestje stom om hier over te gaan debatteren, ik vind bolt on+Floyd sustain en toonzuigend, jij niet, iedereen blij. :cool:
@Sinis, ja Custom 450 is neckthrough

gerrekat
9 juni 2004, 11:48
Dat is een feit...ik heb zat gitaren gehad zelfs met een set neck en kahlers en Floyds en dan niet van die goedkope licensed knockoff maar echte USA kahlers en Floyds en het zuigt enorm veel tone in vergelijking met mijn string thru body hardtail brug gitaren...

Ik zweer wat dat betreft bij string thru body en tone pro's tune o matics.

Anders Destium
9 juni 2004, 13:22
Al dat sustain geouwehoer ook altijd, als je een beetje kunt spelen heb je toch hoe dan ook geen problemen met sustain. Ik ben misschien niet zo'n tonesnob, maar uit een bolt-on gitaar met floyd krijg ik voor mijn doeleinden echt wel voldoende sustain! Het is misschien minder dan bij een string thru, maar toch nog voldoende!

>VaderSlayer
Ik weet niet of je perse een floyd wil, er is namelijk ook een DKMGT zonder trem maar met string thru body constructie!

gerrekat
9 juni 2004, 13:44
het gaat me niet zo zeer om de sustain, maar de toon...

Ik gebruik zelden ellenlange sustain maar er gaat een heel stuk tone weg, minder attack en een beperkter klankbeeld...

Ik heb dat zeer sterk ervaren met alle gitaren met een trem die ik ooit gehad heb, nu moet ik zeggen dat een trem mijns inziens daar veel meer invloed op heeft dan bolt-on constructie.

Anders Destium
9 juni 2004, 13:57
Dat van die tone is waar inderdaad, dat kun je wel duidelijk merken :) Gitaren met een string thru trem klinken al snel beter dan gitaren met een floyd!

Izegrim
10 juni 2004, 15:56
Hee VaderSlayer, ik heb de iets goedkopere DXMG zonder turbocharger en carved top maar verder met ruim genomen dezelfde specs (mits elzen/alder body). Prima sustain en super bespeelbaar. Trem is ok maar kun je nog vervangen, is niet echt nodig maar toch... De PU's zijn een onderwerp van discussie. Door Jacksonfans begint zo langzaamaan de vergelijking met SD distorions geaccepteerd te raken (voor de EMG HZ3 dan). De potmeters zijn eigenlijk het enige hekelpunt aan gitaren uit de MG serie: ze gaan op den duur kraken en je kunt ze beter vervangen maar hoeveel geld en moeite kost dat nou? Ik zou zeggen ga ervoor als je hem vet vind. Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

Michael AE
10 juni 2004, 16:46
Ik ben geen fan van neck-through/gelijmde poep.

Ik wil mijn halzen kunnen aanpassen en kunnen vervangen, en dat is bij een neck-trough bijna onmogelijk. Bovendien heeft een ECHT goed geconstrueerde bolt-on dezelfde eigenschappen als een neck-trough/gelijmde hals. Het ligt er maar net aan of het door een vakman of een prutser is gedaan. Anderson Cobra's bijvoorbeeld, hebben naar mijn ervaring meer sustain dan menig Gibson LP of neck-trough Jackson/Dean. Ze zijn dan ook wel een paar duizend euro'tjes duurder, maar dat mag de pret niet drukken. :razz:

Dat string through verhaal is waar. Het is bij mij echter een kwestie van gewenning. Ik heb een trem nodig en het liefst een floyd. Het verschil tussen een floyd en een tune-o-matic is echter wel weer dusdanig verwaarloosbaar dat het verschil door (bijna) niemand wordt gehoord, behalve door jezelf misschien. Ik heb ooit eens ergens een test gelezen waarbij ze een LP met floyd en 1 zonder met dezelfde pickups naast elkaar hadden gezet, met als conclusie dat er erg weinig verschil tussen zat. Het grootste verschil was hooguit te wijden aan het feit dat het twee verschillende gitaren waren.

Het is een kwestie van smaak, maar voor mij is een floyd best te doen.