PDA

View Full Version : Bandit en rp200



ar250artist
8 juni 2004, 19:47
Hoi,

Ik ben eigenlijk nog nieuw op dit forum al volg ik het al wel een tijdje. Ik had een vraag over mijn setup, Peavey Bandit versterker en Digitech rp200 effectending, die ik voor mijn (cover)bandje gebruik. De laatste tijd baal ik er van en dat geldt met name voor de rp200: die is in een band vrijwel onbruikbaar, wel geinig voor de slaapkamer. Ik zou graag de setup wat verbeteren, maar helaas is er geen geld voor grote investeringen. Dit zou ik willen:

De bandit klinkt nogal schel, dat is algemeen bekend, maar verder is het voor zijn klasse best een aardig ding en heeft hij genoeg ballen om in de band mee te kunnen. Zou je de speaker kunnen vervangen zodat het schelle geluid minder wordt of helpt het misschien om de achterkant (gedeeltelijk) dicht te maken?

De rp200 mag er sowieso uit, maar hoe vervang ik die het best? Ik wil eigenlijk het liefst de kanalen van de versterker gebruiken in combinatie met een aantal effecten zoals wah, chorus, overdrive-distortion en delay. Is er een betaalbaar multieffect dat je ook als stompbox in kunt stellen of is het toch beter losse pedaaltjes te kopen?

Ik ben benieuwd?