PDA

View Full Version : effecten...



justin007
8 juni 2004, 16:55
hi,
weet iemand of fulltone effecten (fulldrive2, '69, distortion pro) goed werken en een mooi geluid hebben in combinatie met een standaard strat(fender) en een vox pathfinder 15reverb? zo nee, weet iemand een goed alternatief?
alvast bedankt, Justin

jpb
8 juni 2004, 16:59
Als die Vox een klein transistor bakkie is dan haal je lang niet het beste uit die pedalen.

Nielsje
8 juni 2004, 17:39
idd..die effecten zijn simpel goeie pedalen, maarop een simpel vox transistor bakje...neh..

Mitch
8 juni 2004, 20:17
Ik wil het er ook nog wel een keer inwrijven, maar je snapt het al wel hè ?
Je kan ze natuurlijk al wel kopen als je denkt later een goeie amp te kopen, maar koop anders iets goedkopers, want je hoort anders het verschil er niet van af.

justin007
8 juni 2004, 22:03
bedankt voor de reacties. dan ga ik denk ik eerst maar eens voor een goede amp sparen....

Mitch
8 juni 2004, 22:04
A wise decision. :harmony:

Phyrexian
9 juni 2004, 09:25
+1

Die Fulltone pedalen zijn prachtig maar ze klinken alleen maar prachtig en super op een goede buizenamp vind'k.

Ik heb een Fulltone Bassdrive. Ik gebruik die zowel voor bass als guitar. In feite is het een Fulldrive 2, maar gevoiced voor bass (meer behoud van de lage frequenties en zo).
Thuis op een kleine solid state Peavey Microbass klinkt deze pedaal goed, maar niet beter dan goedkopere Boss overdrive pedalen. Zonde van het geld denk je dan.
Soms gebruik ik die Bassdrive met m'n Framus Dragon (over het clean kanaal) en dan hoor je wel al die kwaliteiten van zo'n Fulltone pedaal.
Enorme helderheid en de klankjes zijn héél af en goed.

Zoals de andere zeggen, misschien even doorsparen voor een goede amp.
Dan is de combinatie van goede amp + Fulltone (of andere betere boutique pedalen) eens zo leuk.

Lucky
9 juni 2004, 10:57
met name fulltone pedalen zijn pedalen die vlammen in live situaties en minder in slaapkamer situaties.
de dist pro klinkt thuis eerder als een pruttel fuzz maar live als een vintage buizen bak.

justin007
9 juni 2004, 15:12
deze amps lijken me wel wat:

marshall dsl401
Marshall avt50
marshall jcm800
fender hot rod deluxe

gaat het hier wel goed mee?

heeft die hot rod eigenlijk een beetje een goed scheurkanaal??
(ik speel voornamelijk led zeppelin en jimi hendrix achtige dingen)

Mitch
9 juni 2004, 15:22
AVT50 is niet slecht, ik heb 'm thuis, maar is geen buizenbak, heeft alleen een voorversterkerbuisje (die overigens vrij behoorlijk werkt).
De rest zijn wel buizenbakken. JCM800 is een wat oudere bak die pas beter klinkt op hoger volume en is veelal éénkanaals. DSL is nieuwer, minder robuust gebouwd maar klinkt al wel redelijk op wat lager volume. Hot Rod: klinkt clean op laag volume heel mooi, maar het scheurkanaal klinkt als een slecht pedaal :D
Maar misschien wel de beste buizenbak voor thuis. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ook hiervan de constructie niet denderend is, maar voor thuis: geen probleem.

Het hangt er dus een beetje vanaf waar je speelt: oefenruimte, optredens of thuis. Voor thuis zou ik de Fender nemen, voor oefenruimte/optreden eerder JCM800

jaywalker
9 juni 2004, 15:26
De marshall jcm800 is zeker goeie amp. Van de andere versterkers weet ik niet zo heel veel van af. Als je van plan bent om een nieuwe versterker te kopen kan je beter naar het forum "versterkers"gaan

Mitch
9 juni 2004, 15:27
Nee joh, is juist lekker, een beetje off-topic.
En dan: op het Versterkers forum zeggen ze toch alleen maar: koop een Engl :D

justin007
9 juni 2004, 16:40
ik speel thuis en in een oefenruimte, dus die jcm800 lijkt me niet zo handig als ie alleen mooi klint als hij hard staat. misschien is die hotrod met een goed distortion pedaal dan een goede oplossing... heeft er iemand een hot rod deluxe of een dsl401?