PDA

View Full Version : Clean-boost shootout????



jpb
8 juni 2004, 16:53
test

Guinness
8 juni 2004, 16:55
Ja? :???:

jpb
8 juni 2004, 16:55
Kan dat hier??? er is in ieder geval op dit forum een fat-boost (oud-model-jpb; nieuw ook dacht ik-Thumb?); een SHO (Lucky) maar dat is alles wat ik hier weet. Niemand (ervaring met) een Pharao class-A; Sonic Boom!; Bad Bob; Tone Wizard; McBoost etc. etc.
Mischien komt dit topic ( :cool: ) hier van de grond???

jpb
8 juni 2004, 16:57
Ja? :???:
Mag ik even rustig typen?!?!?

Speeddemon
8 juni 2004, 17:06
MiG*Boost. 8-)

gister nog effe op normaal volume op m'n Engl Savage 60 geprobeerd.
Hij is vet. Even kort door de bocht: een Vox AC30 sound maakt ie een JCM800 sound (full throttle). :)

jpb
8 juni 2004, 17:18
MiG*Boost. 8-)

Hoe kon ik het vergeten.....

Nielsje
8 juni 2004, 17:37
MiG*Boost. 8-)

gister nog effe op normaal volume op m'n Engl Savage 60 geprobeerd.
Hij is vet. Even kort door de bocht: een Vox AC30 sound maakt ie een JCM800 sound (full throttle). :)

eerlijk gezegd heb ik liever dat je een pedaal fixed waarmee je van een jcm geluid naar een vox gaat..

sash
8 juni 2004, 17:50
MiG*Boost. 8-)

gister nog effe op normaal volume op m'n Engl Savage 60 geprobeerd.
Hij is vet. Even kort door de bocht: een Vox AC30 sound maakt ie een JCM800 sound (full throttle). :)

eerlijk gezegd heb ik liever dat je een pedaal fixed waarmee je van een jcm geluid naar een vox gaat..

+1 ja :)

Speeddemon
8 juni 2004, 18:15
waarom zou je DAT nou weer willen? :o :???:

en bestaat zoiets niet al? Footswitch van je versterker? :razz:

sash
8 juni 2004, 18:17
waarom zou je DAT nou weer willen? :o :???:

en bestaat zoiets niet al? Footswitch van je versterker? :razz:

Uh... Plexi remember. ;)



En waarom je dat zou willen.... Wel es Lenny Kravitz gehoord?

Speeddemon
8 juni 2004, 18:46
Sash, Lenny speelt met een behoorlijke fuzzy boost op z'n Vox.

Dus volgens mij een lichte fuzz voor je plexi komt ook in die buurt.

sash
8 juni 2004, 18:48
Dus volgens mij een lichte fuzz voor je plexi komt ook in die buurt.

Nope niet echt. Gewoon dikke fuzz en strat op brugelement komt aardig in de buurt. Lichte fuzz werkt niet.

Mitch
8 juni 2004, 20:07
Weer even on-topic ladies.

Volgens mij had Robbert de Bruce Bennett Boost-e-a, die ook clean boost kan geven. En ik las dat Thumb nu aan de Bog Tone Tri-boost was, daar zit ook een clean boost in. Zelf heb ik nog mijn geliefde Tone Press die een prima clean boost geeft en de Banzai Cold Fusion die daarvoor te gebruiken is.

Volgende pedalendag dus in ieder geval een fuzz, delay en boost-shootout. 8-)

jpb
8 juni 2004, 20:17
Weer even on-topic ladies.[.....]

Je haal me de woorden uit de mond; wat een gemuts!

Weer even on-topic ladies.
. Zelf heb ik nog mijn geliefde Tone Press die een prima clean boost geeft en de Banzai Cold Fusion die daarvoor te gebruiken is.

Volgende pedalendag dus in ieder geval een fuzz, delay en boost-shootout. 8-)
Ja de Tone-Press natuurlijk. wil ik nog wel eens wat langer over spelen; heeft ook goede kritieken. Ik vind het toch wel belangrijk om over mijn eigen spullen te spelen, jullie ook denk ik. Zeker bij clean-boosts is dat wel nodig.
verder nog clean-boost bezitters/kenners????

Mithrandir
8 juni 2004, 21:15
Is de Banzai New Rising Sun 2 ook clean-boost genoeg?

Mitch
8 juni 2004, 22:01
Juist, die hoorden we op Pedalendag 1. Gaf ook wel een tikkie tophoog extra à la Z Vex SUper Hard On toch ? Tenminste, zo herinner ik het me.

Ik geloof wel dat ik de boost van de Carl Martins de meest neutrale vind. Niet het lekkerst, maar het meest neutraal.
Tone Press is tot heden mijn favoriete lead boost, vooral bij weinig gain. Luca was er van onder de indruk, als dat je iets zegt :)

Mitch
8 juni 2004, 22:02
Trouwens Robbert heeft de Java Boost :D :wink: :razz:

Robbert
8 juni 2004, 22:03
Michel, you're totally correct. Ik heb inderdaad nog die Boost-e-a, maar bij die overdrive test toen door Luca, was wel een randje te horen, dus echt clean was hij niet. Maar ik blijf het een leuke boost vinden!

De Javaboost ook boost genoeg? Niet clean en er zit een duidelijke fuzz-rand aan, maar wel leuk :D

sash
8 juni 2004, 22:13
Moet die Javaboost nog steeds een keer proberen, lijkt me een cool ding.

Robbert heb jij de Everman nog ontvangen? Heb niets meer gehoord van je.

Robbert
8 juni 2004, 22:16
Hij is prima overgekomen. Weet nog niet welke ik nu weg ga doen, omdat de mijne nog in maagdelijke staat is ;)

sash
8 juni 2004, 22:22
Als je em wegdoet, laat het eerst ff aan X-Pensive Wino weten, hij wil een 2e everman :)

Rock&Roll
8 juni 2004, 22:40
bij mij komt er ook zo'n everman aan...maar dat is niet echt on-topic :-D


:cool:

sash
8 juni 2004, 22:55
bij mij komt er ook zo'n everman aan...maar dat is niet echt on-topic :-D


:cool:

Maar wel een goeie keus :D

Robbert
8 juni 2004, 22:59
Zeker weten! :D

Phyrexian
9 juni 2004, 09:54
Ik gebruik met momenten m'n Fulltone Bassdrive als cleanboost (in compcut mode en de overdrive op nul). Klinkt prachtig en de tone knob geeft eventueel meer van die hi-end sizzle/sparkle/ ... whatever je weet wel wat'k bedoel :wink:

Ik gebruik ook simpelweg de level-slider op m'n Boss GE-7 als volume/signaal-boost. Eenvoudig en klinkt goed om de preamp op z'n doos te geven.

Andere boosters die beschikbaar zijn en (misschien) de moeite. Sommige zijn overdrives die ook als booster kunnen gebruikt worden niet zozeer een cleanboost dus.

• Seymour Duncan Pickup Booster
• MXR Microamp
• Fulltone Fatboost
• Keeley Javaboost
• Z.Vex Super Hard On
• Z.Vex Super Duper 2-in-1
• DOD Preamp 250
• Timemachine Boost
• ...

Persoonlijk vind de boost mogelijkheden van een EQ pedaal ook niet niks.
Die nieuwe MXR M108 10 band eq lijkt me ook goed om te boosten.
Het is anders dan een echte clean boost pedaal als zo'n Fulltone maar toch niet te onderschatten vind'k.

Phyrexian
9 juni 2004, 09:58
Wie heeft er hier nu zo'n Fatboost en gebruikt em samen met een buizenamp?
Wat zijn de resultaten?

Ik zit al zo lange te gassen op die pedaal :roll:

LordRiffenstein
9 juni 2004, 10:02
Niemand met een RC Booster?

Phyrexian
9 juni 2004, 10:05
Niemand met een RC Booster?

lol
Die was'k vergeten :)

Lucky
9 juni 2004, 10:49
ik heb ook nog een monkey effects cheekey monkey (#0000001) :)
klinkt erg goed als fat clean boost met de mogelijkheid om gain toe te voegen,
topbakkkie!

Mithrandir
9 juni 2004, 11:10
We hebben nu dus een heleboel boosts op een rijtje gezet, maar is het de bedoeling dat er uiteindelijk van allemaal wat soundsampletjes hier komen te staan, want ik neem aan dat dat met een shoot-out bedoelt wordt.

Phyrexian
9 juni 2004, 11:33
We hebben nu dus een heleboel boosts op een rijtje gezet, maar is het de bedoeling dat er uiteindelijk van allemaal wat soundsampletjes hier komen te staan, want ik neem aan dat dat met een shoot-out bedoelt wordt.

Sounds nice... klote dat'k thuis geen PC heb om op te nemen.

Lucluc
9 juni 2004, 14:48
De RC-boost. bijna vergeten!

Ik heb twee cleanboosten op m'n plankje, te weten de Zvex Super Duper en de Xotic RC-Boost.

De Super Duper voegt veel hoog toe, maar blijft daardoor wel clean klinken als je je versterker hard aanstuurt. In sommige gevallen vond ik de Super Duper de hard en agressief en clean, vandaar dat ik er een RC-Boost bij heb. Daarvan draai ik de treble ietsje terug. Op de een of andere manier geeft de RC de eindtrap meer op z'n flikker. Dus als dat je doel is, dan moet je voor de RC gaan. Is sowieso met z'n vier knoppen erg veelzijdig. De Super Duper heeft gewoon een erg gaaf karakter. Twee kanalen is ook een plus. Vooral met de tussenstanden van de strat heb je een bijzonder mooie sprankel.

Ik heb ook nog een Red Snapper. Die kan met een beetje wil ook cleanboosten, maar dan niet bepaald neutraal. Die Red Snapper wordt overigens op dit moment aangepast, zodat ie wat minder schel en agressief wordt. Dat is een nare eigenschap van die dingen.

O ja, mijn versterkers zijn een bandmaster of tremolux. En ik gebruik alleen single coil gitaren.

jpb
9 juni 2004, 16:10
We hebben nu dus een heleboel boosts op een rijtje gezet, maar is het de bedoeling dat er uiteindelijk van allemaal wat soundsampletjes hier komen te staan, want ik neem aan dat dat met een shoot-out bedoelt wordt.
Soundsamples zou wel mooi zijn maar CB's werken vaak zo subtiel dat gitaar/amp etc. ook nogal invloed heeft (bv Fat-Boost is heel goed met sc elementen, veel minder met hb's).

Eerst maar eens inventariseren wat iedereen hier heeft, wat ze er van vinden en welke andere CB's men op het oog heeft en waarom.
Zou al een goede eerste stap zijn. Op pedalendag III kan wellicht een echte shootout plaatvinden.

In principe geeft een CB precies hetzelfde geluid als uit je amp komt, maar dan harder (=transparant). Kun je uittesten op 'unity-gain' (volume van pedaal hetzelfde als in bypass; true-bypass is dan natuurlijk een must). De CB voegt dan geen enkele kleuring v/h geluid toe: Laag/mid/hoog komen dan in dezelfde mate door en er is geen 'randje' in het geluid.
Soms worden OD's of zelfs fuzzes gebruikt als booster, met de gain op nul en volume hoog; kan mooi zijn (SRV) maar dat is natuurlijk geen CB in de juiste zin v/h woord

In de praktijk hebben de meeste CB's wel altijd een lichte kleuring van het geluid: Fat-Boost heeft een vetheid waarmee je cleane signaal wat voller klinkt en een licht accent in het hoog en (nauwelijs hoorbaar) in het laag. De SHO heeft wat meer presence in het hoog. Bij andere pedalen kun je een licht 'randje' indraaien met extra knop ('Contour' bij Pharaoh CAB en de 'drive' bij nieuwe Fatboost).
Puristen vinden dat elke vorm van toonregeling ten koste gaat v/d transparantie, dat is ook zo. Daarom gaan ze voor eenknop-CB's. Zelf vind ik een toon/drive regeling wel prettig. Het is een kwestie van afwegen.