PDA

View Full Version : Bandit en rp200



ar250artist
8 juni 2004, 16:17
Hoi,

Het is lang geleden dat ik een berichtje heb gepost, maar volg het forum wel altijd. Ik wil jullie graag het volgende voorleggen. Ik speel in m'n (cover)bandje met een peavey bandit (laatste model) in combinatie met een rp200 en jullie raden het waarschijnlijk al : klinkt ruk. Vooral de digitech is live niet te gebruiken; alleen geinig voor de slaapkamer. Ik wil nu proberen e.e.a te verbeteren, maar helaas zijn er geen centjes voor grote investeringen, dus vroeg ik me het volgende af:

De bandit klinkt nogal schel, maar verder is hij best bruikbaar. Zou het zinvol zijn een andere speaker er in te zetten? Of zou je de achterkant, die helemaal open is, gedeeltelijk dicht moeten/kunnen maken?

De tweede vraag is wat ik het beste met de effecten kan doen. De rp200 gaat er uit en wil ik het liefst vervangen. Ik wil beide kanalen van de versterker gebruiken met wat effecten (overdrive, chorus, wah, delay) in de vorm van stompboxjes. Is er een multieffect wat op die manier goed te gebruiken is of zouden jullie toch losse pedaaltjes nemen? Het moet wel betaalbaar blijven natuurlijk, want een duur multieffect met een bandit is waarschijnlijk ook zonde!

Ik ben benieuwd!