PDA

View Full Version : Reparatie/upgrade



Robs
8 juni 2004, 14:13
Hoi,

Ik heb het volgende probleempje: van mijn fender strat (50's re-issue mex) loopt de hals volgens mij ietsje krom. Daardoor slaat de hoge E dood als je hem opdrukt. Dit is wel op te lossen door opnieuw af te stellen, maar dan is de actie kut. Volgens mij moeten de frets dus afgevijld worden(?). Iemand een idee of dit inderdaad de oplossing is en, zo ja, hoe duur dat ongeveer is?

Trouwens, als mn gitaar toch ga laten fixen, zit ik ook te overwegen om hem een flinke upgrade te geven. Er zit een nogal waardeloos dun mexicaans slagplaatje op dat wat opbolt, waardoor de elementen iets te hoog staan. Eventueel ook nieuwe slagplaat dus. Laatste: zitten van die 'vintage' strat pickups in. Op zich ben ik best tevreden met het geluid maar het kan altijd beter (stijl: Funk en jazz, moet wel kunnen scheuren). Ook maar nieuwe pickupjes?

Anyway, het is een heel verhaal geworden. Belangrijkste vraag: vijlen, werkt het en hoe duur is het? Of: iemand leuke ideeen voor een totale upgrade (plus kostenplaatje)? Goede adresjes hiervoor?

Thanx!