PDA

View Full Version : Solo a la Elisa Krijgsman



e_lukather
8 juni 2004, 13:07
Waarom ook niet.. ik probeer het gewoon. De opname kwaliteit is echt erg. Gewoon met mn laptop opgenomen.. Let er dus niet op. Er zitten ook een paar flinke slordigheids foutjes in. En ja.. hij suckt misschien een beetje.

Maar laten we het van de vrolijke kant bekijken :-D toch?

http://www.wepsite.net/elukather/gitaar/opwek3.mp3

Luc-O
8 juni 2004, 13:38
:( Eeehhhh.... tja, je zegt het zelf al, het suckt best wel een beetje. Maar ik heb het idee dat je die solo op zich wel beheerst als je hem lekker ongedwongen meespeelt, maar dat nu de 'zenuwen' van het opnemen je een beetje parten hebben gespeeld. Het klinkt een beetje onrustig, bendjes zijn ook niet helemaal zuiver. Maarre... hoor ik je nou 'fuck'zeggen op het einde??? :D :D

Predator
9 juni 2004, 10:32
Vind het niet eens zo slecht nog niet, wel erg veel zenuwen jah want die bends kloppen soms niet. Ga er nog eens voor zitten man, de solo is mooi en je beheerst em wel!

e_lukather
9 juni 2004, 16:30
:) Bedankt! Ik zal hem ff proberen opnieuw in te spelen. Waar ik erg mee zit.. als ik gewoon normaal speel lukt alles gewoon goed. Maar als ik een bepaalde druk krijg... bv. opt podium op opnames ga ik heel haastig spelen.

Hebben jullie tips hoe ik hier mijn zwakke punt kan verbeteren?

alvast bedankt

Luc-O
9 juni 2004, 17:17
Ik denk dat het vooral een kwestie is van wennen. Hoe vaker je optreedt/opneemt, hoe beter je met die zenuwen/druk om leert gaan. Een beetje spanning is natuurlijk nooit verkeerd, houdt je scherp. Uit eigen ervaring weet ik dat je ook meer fouten maakt op een moment dat je iets eigenlijk nog niet helemaal beheerst. Het geeft veel meer zekerheid als je je stukken bij wijze van spreken kunt dromen.

Succes!!

Luc-O
9 juni 2004, 17:20
Trouwens, who the f*** is Elisa Krijgsman?????

Predator
10 juni 2004, 10:04
Dat weet ik ook niet... Mijn eigen ervaringen met datsoort dingen zijn... Hey, dat weet ik eigenlijk niet want ik heb nooit last van die dingen. Ik kan mezelf 1 keer herinneren dat ik tripte omdat ik een solo moest spelen. Toen was ik net begonnen met spelen namelijk, maar de solo ging vet en ik kreeg een applaus! :) Dit stimuleerde mij natuurlijk om verder te pielen! :razz: Maar tegenwoordig ga ik juist beter spelen als mensen mij aanstaren. '

Met opnames werkt dit anders omdat ik een perfectionist ben, ik probeer het allemaal zo goed mogelijk op plaat te krijgen maar ik hou het real, ik ga mezelf niet vastbinden aan mijn stoel totdat ik het 100% heb. Goed is goed.

Speel vaker met vrienden zou ik zeggen, dat helpt altijd. En post vaker mp3s, feedback daarop stimuleert je om beter je best te doen.

Nocki
10 juni 2004, 23:03
Elisa krijgsman is DE opwekking gitarist...


klinkt goed leuk opwekkingsnummertje ook. leuke solo...


succes met spelen. en Gods zegen...

Nocki