PDA

View Full Version : tuner?



Gretsch6120
8 juni 2004, 12:44
Wat is eigenlijk een goeie tuner?
eentje die dus niet hoorbaar schakeld, makelijk af te lezen is en precies is, en ook nog eens weinig signaalverlies heeft.
Het liefst in stompbox vorm.
Had tot dusver een fender tuner, maar die kon ik niet met de voet omschakelen dus dat was lastig. gelukkig issie nou kapot :lol:

schizo910
8 juni 2004, 12:47
Ik zelf gebruik de Boss TU-2. Werkt prima en kan ook nog eens andere pedaaltjes van voeding voorzien.
Ik heb hier ook gelezen over een Korg tuner die goed beviel.

Fuhgawz
8 juni 2004, 12:57
Kijk eens naar de DT10 van Korg. Zeer de moeite waard ;)

Mitch
8 juni 2004, 20:16
Ik zeg het nog één keer:

KORG DT-10 !






:D

niels_r
11 juni 2004, 17:32
Die Korg ziet er inderdaad goed uit, alleen vermoed ik dat hij vrij prijzig is. Zelf ben ik ook een beetje aan het rondkijken voor een pedaaltunertje en ben de volgende tegen gekomen:

- Boss TU-2
- Korg DT-10
- Fender PT-nogwat

Deze dingen kom je tweedehands nagenoeg niet tegen, dus zal het wel een nieuwe worden. Van deze 3 is de Fender het goedkoopste en de Korg zal wel het duurste zijn. Ik heb zelf de volgende eisen gesteld:

1) Hij hoeft niet true-bypass te zijn, zolang mijn toon maar goed blijft. In een bandsituatie zal dat kleine beetje toon wat dat ding weghaalt toch niet te horen zijn. Fender en Boss zijn niet true-bypass, maar ik heb er geen slechte dingen over gehoord. Van de Korg heb ik geen idee.

2) Moet goed af te lezen zijn in het donker. Van de Boss weet ik dat het zo is, iemand ervaringen met de anderen?

3) Moet geen problemen hebben met de lage B van mijn bas. Ik weet van geen van allen of dit zo is. Mocht iemand dit toevallig weten of bij de eerstvolgende repetitie even de bassist laten stemmen met zo'n ding?

4) Moet een beetje stevig gebouwd zijn. Zijn ze allemaal volgens mij wel.

Ik denk dat ik voor de Fender ga vanwege de prijs, of heeft iemand een goed argument om toch te kiezen voor de Boss of Korg?

Mitch
11 juni 2004, 19:41
Hoezo "zal wel de duurste zijn " :???:
Was bij Feedback in de aanbieding voor 89E. Weet niet of -ie dat nog is.

Fender PT10 zit niet echt op hetzelfde niveau als TU-2 en DT-10

niels_r
13 juni 2004, 12:29
Is inderdaad nog in de aanbieding zag ik gister in het krantje van Feedback. Grote kans dat ik die dan maar koop. Alweer bedankt voor de tip ;)

Die EBS compressor bevalt me trouwens uitstekend!

Mitch
13 juni 2004, 13:20
Uw persoonlijk adviseur staat altijd voor u klaar :D

gibls6
28 juni 2004, 22:09
Heb ook maar meteen gebruik gemaakt van de aanbieding. Mooi ding! lekker handig ook die grote display.

Waar ik nog wel ff mee zit is of de batterij nou echt nodig is? D.w.z. naast de normale adapter. Als ik de gebruiksaanwijzing goed lees dan zou hij ook zonder batterij moeten kunnen en blijft hij dan op de standaard fabrieksinstelling staan. De batterij is dan alleen nodig als je zelf een andere stemming wil vasthouden. Right???

Verder ook, wáár zet ik hem in de chain? Heb hem nu helemaal vooraan gezet. Dus gitaar>tuner>PSM5>rest van de chain. Betere ideeen??

Mitch
28 juni 2004, 22:40
Gefeliciteerd !
Batterij is inderdaad niet nodig voor gewone stemmingen.
Plaats in de keten maakt niet zo bar veel uit omdat -ie een redelijke ingangs impedantie heeft. Je kunt wel overwegen 'm aan een modulatie pedaal te koppelen dat een dry out uitgang heeft die altijd aktief is (Ibanez 10-serie bijvoorbeeld), dan staat -ie uit de feitelijke signaalketen.

gibls6
29 juni 2004, 06:32
OK, thanks voor de informatie!

zjanke
29 juni 2004, 21:14
stapeltje gezien bij conijn in eindhoven voor 85 euri :D Wie kan er nog goedkoper? de DT10 dus...

gibls6
1 juli 2004, 19:30
stapeltje gezien bij conijn in eindhoven voor 85 euri :D Wie kan er nog goedkoper? de DT10 dus...

Shit, weer € 4,- te veel betaald :???: