PDA

View Full Version : Effecten voor metal?



nigi215
8 juni 2004, 12:16
Hoi,ik ben op zoek naar een aantal losse effecten.Ik speel nu op een multieffect...maar dat vind ik niks.Mijn muziek stijlen zijn:Megadeth,Death,Testament,Iron Maiden enz..Ik heb al wat gelezen over een Boss MT2....??

Mijn budget is ongeveer 200 euro

Wie kan mij helpen...

Fuhgawz
8 juni 2004, 12:27
Ik ben zelf niet zo'n metalhead, maar over het algemeen wordt voor metal geloof ik brute (amp)distortion gebruikt en ook veel chorus. Voor 200 euro heb je natuurlijk geen high gain buizenversterker, dus dat wordt een pedaaltje.
Van de metalzone wordt gezegd dat hij erg schel is. Het metal pedaal van Zoom, Tri-Metal heet het geloof ik, heb ik goeie dingen over gehoord. Verder kun je ook eens kijken naar de Metal Master van Digitech. Op deze site staan geluidsfragementen: Klik op mij! (http://www.digitech.com/products/metalmaster.htm)
Maar zoals ik zei, ben ik niet zo'n metalhead, dus je kunt het beste gewoon even de zoekfunctie gebruiken in de balk bovenaan de site, want hier zijn wel een flink aantal topics over gemaakt.

Trocar
8 juni 2004, 15:21
Hey daar!
Ik zou willen zeggen, neem geen MT-2. Heb zelf zo'n ding gehad en wat ze zeggen is waar (zoek maar eens op dit forum).
Ik gebruik thuis een Jeckyll & Hyde waar ik erg tevreden mee ben, en in de oefenruimte haal ik de scheur uit een amp.

Ik zou ook de suggesties van Fuhgawz even checken, en de zoekfunctie natuurlijk. Succes ermee!

ewoud
8 juni 2004, 18:31
ik ben zelf wel tevereden over de mt2 maar wat ik hier erover hoor vind ik eigenlijk ook wel waar, ik heb verder nog niet veel pedalen 'live' geprobeerd. de metal master is ongeveer hetzlefde als de mt2, alleen misschien ietsjes zwaarder geluid. de death metal vanm dod wordt nu door digitech gemaakt, misschien is dit wat, deze heb ik nog niet gehoord maar deze schijnt ook wel goed te zijn
de MD2 van boss heeft minder gain dan de mt2, maar gain is niet alles, dit maakt het alleen amar rommelig als je verder niet goed afsteld, deze heeft wel veel bottom-end, maar pure bottom-end is natuurlijk de warp factor van Hughes&Kettner(afgeleid van de amp) deze bak moet je alleen gebruiken als je je snarenm op je knieene hebt hangen en knetterhard speelt. hoe harder en lager je stemd hoe mooier die wordt!!!

je hebt ook nog een X-tortion van boss, dit is een heel uniek geluid vind ik, niet echt super veel gain maar als je melodicmetalcore een speciaal tintje wil geven is het zeker een aanrader

nigi215
11 juni 2004, 00:01
Zeg harstikke bedankt voor jullie reacties en tips... Ik zo het een en ander rondgekeken op het web.En ik denk dat ik ga voor de Metal Master van digitech..Ik zit ook nog twijfelen over een Delay van Digitech en een wammy van Dunlop/digitech.Hier ben ik nog niet over uit.Zijn de Delay en een wammy echt nodig of niet???

Ik heb gelezen dat je van digitech 20 dollar korting krijgt.Geld dit alleen voor de U.S.??? Kan iemand mij dat vertellen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

nigi215
11 juni 2004, 00:02
Zeg harstikke bedankt voor jullie reacties en tips... Ik zo het een en ander rondgekeken op het web.En ik denk dat ik ga voor de Metal Master van digitech..Ik zit ook nog twijfelen over een Delay van Digitech en een wammy van Dunlop/digitech.Hier ben ik nog niet over uit.Zijn de Delay en een wammy echt nodig of niet???

Ik heb gelezen dat je van digitech 20 dollar korting krijgt.Geld dit alleen voor de U.S.??? Kan iemand mij dat vertellen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

nigi215
11 juni 2004, 00:02
Zeg harstikke bedankt voor jullie reacties en tips... Ik zo het een en ander rondgekeken op het web.En ik denk dat ik ga voor de Metal Master van digitech..Ik zit ook nog twijfelen over een Delay van Digitech en een wammy van Dunlop/digitech.Hier ben ik nog niet over uit.Zijn de Delay en een wammy echt nodig of niet???

Ik heb gelezen dat je van digitech 20 dollar korting krijgt.Geld dit alleen voor de U.S.??? Kan iemand mij dat vertellen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Swan
11 juni 2004, 00:24
nix is echt nodig....wat voor amp heb je?

je kan t beste naar n grote zoals zoals feedback gaan en daar de MT2 en de Trimetal etc uitproberen....aan clips op internet heb je vaak niets..

daarnaast wil n gitaar met n humbucker helpen...misschien nog n wah, delay, chorus

nigi215
11 juni 2004, 09:57
IK heb zo'n 15 watt van Marshall..wat eigenlijk ook aan vernieuwwing toe is,maar ja..

Mithrandir
11 juni 2004, 10:04
Ik zou de Digitech whammy maar even laten voor wat hij is als ik jou was, hij is duur en voegt weinig toe aan je sound. Het is wel een gaaf ding, daar niet van, maar voor goed gedosseerd gebruik en niet om je basis geluid mee te bepalen.

Een delay is natuurlijk wel altijd leuk om te hebben, ga eens op zoek naar 2e hands DD-3 of DL-7's.

En een andere versterker is geen overbodige luxe, maar je moet vooral voor jezelf nagaan of je dat al nodig vindt. Als je bijvoorbeeld ook in een band wilt gaan spelen, denk ik dat je meer aan een nieuwe versterker hebt dan aan een rits effecten, maar dat betekent ook dat je meer geld uit moet gaan geven.

AllodoX
12 juni 2004, 00:25
Boss DS-1 is ook lekker voor het stevige Riff-werk. :)