PDA

View Full Version : badass brug, hoger?



emielow
8 juni 2004, 11:30
is de badass brug hoger als een standaar fender brug?

ik wil misschien een badass brug op mn fender zetten, maar kheb nu de snaren zo laag mogelijk staan. als ik een badass brug er op zet, kan dat dan nog steeds? of liggen ze dan automatisch hoger? (en dus neit meer om laag te krijgen :???: )

hier een redelijk vage foto van mijn huidige brug:
http://groups.msn.com/_Secure/0QQANA7ATd4so!xGzcn!qEIYPwGgRL!3VPsK51su8Arzn0luiC rbwPkEteCwfS81DU5k2PNX3wJ2Sx8QkYYvV78RsApjznfz!aZk PkKcJCE0/j-retro.jpg?dc=4675469711733397626

pseek
8 juni 2004, 12:04
Ik heb een badass II op mijn aerodyne laten zetten. En volgens mij maakt het qua hoogte geen of zeer weinig verschil.

wimpie
8 juni 2004, 16:12
Op mn vorige bas (fenderjazz) ook de originele brug vervangen door een badass. De badass is idd wat hoger dan de standaard brug, als je van een hoge actie houd is het geen probleem, maar voor een lage afstelling vond ik m niet zo geschikt.

Btw: is dat een Retro ?? :-D

emielow
8 juni 2004, 21:37
ja van wie heb ik die toch?? :-D bevalt wel goed overigens...

maar eventueel vijlen in een brug is geen optie?

pseek
9 juni 2004, 08:01
Ik zou eerder de brug in je body (laten) frezen.

iglo
9 juni 2004, 09:17
Ik heb een BA-V op m'n JB-5, en er zat een BA-II op m'n "gewone" Jazz die ik onlangs verkocht heb.
Nou speel ik niet met een superlage actie, maar om nou te zeggen dat ie niet laag te krijgen is....

hou trouwens ook in de gaten, dat mocht de actie echt hoog zijn (wat ik betwijfel, het is nog steed DE replacement brug), je een heel stuk kan compenseren door je hals wat rechter te zetten

Venomer
9 juni 2004, 13:18
Waarom wil toch (bijna) iedereen een BadAss?

Volgens mij is het een hype en niet meer dan dat.

iglo
9 juni 2004, 13:58
Waarom wil toch (bijna) iedereen een BadAss?

Volgens mij is het een hype en niet meer dan dat.

is zeker geen hype...
er zijn legio bassen waar ik niet eens aan een BA zou denken, of uberhaupt niet aan de brug zou (hoeven te) komen.

heb je het over Fender P- of J-bassen, dan is het qua brug huilen!
niets meer dan een stukje hoekstaal met wat gaatjes...vandaar!

het feit dat de M.Miller van fender af fabriek met een BA-II komt, en veel andere signatures ook een andere brug dan het hierboven genoemde stukje "vintage" hoekstaal, zegt voor mij genoeg

pseek
9 juni 2004, 13:59
De badass II is een directe vervanging voor een Fender brug, geen
gepiel en geboor. Dus lekker makkelijk.
Aangezien ik de meeste originele Fender bruggen nogal iel vind, is een badass brug een logische vervanging. Vooral op de mexicaanse/japanse Fenders is een andere brug geen overbodige luxe. Een hype is het niet ze bestaan al een tijdje (1972). Maar de voornaamste reden om voor deze brug te kiezen is natuurlijk het geluid. Daarbij komt voor mij dat ik gedempt fijner speel op deze brug.

Venomer
9 juni 2004, 15:11
Sorry, Emielow. Ik heb je topic gekaapt.

Ik begin even een nieuw topic over mijn vraag.

emielow
9 juni 2004, 17:34
hier wordt niet gekaapt he!!

ik had nl nog een vraag, ik hem nl van mijn brug element (of weetikveelwaarvandaan) naar de brug, een aardingsgeval lopen...

hoe werkt dit als ik een badass brug eropzet? gewoon dat ding er weer onder drukken en is het dan goed?
hier nog een foto, waar als je goed kijkt een koper(?)ding ziet lopen naar mn brug toe...
http://groups.msn.com/_Secure/0WABJHyIYLQVvpYHOxq!vZdXYWow5hlBfAuDecHrbJWO9gJ6Br alJ3GDc*1PkXHvj0FpPpfrgxozDpYoWZo9fhyg4gFx5Fdt7jU8 ZW8l2WxiyKoI1ksl9VxePjLa1wGx3MgAAAP****8/hartke%20410%20XL%20%2B%203500.jpg?dc=467546006914 2507954

niels_r
9 juni 2004, 18:54
Ja hoor, geen probleem :)

Venomer
10 juni 2004, 09:34
Volgens mij zit die aardingsstrip niet aan de brug vast, maar zit hij er gewoon onder geklemd. Dat zal dus geen probleem zijn bij het vervangen van de brug.

iglo
10 juni 2004, 10:41
nee zit idd niet vast...is gewoon een los stripje
gewoon weer onder je brug leggen (als je'm vervangt) en zorgen dat ie contact maakt

bassopotmus
12 juni 2004, 13:58
en even recht eronder leggen, beetje scheef gevalletje nu, hoe kom je aan die aardingsstrip? wat voor bass is dat?

emielow
12 juni 2004, 18:45
die aardingsstrip zat er standaard op. kheb um wel 2e hands gekocht, een fender jazz bass... tis een koreaan. uit 1986 ofzow