PDA

View Full Version : nog maar 's een elementenvraagje



Iced Dragon
8 juni 2004, 11:04
'k weet niet of er al's iets over gevraagd werd maar is er een verschil als je een normale humbucker ipv van een trembucker gebruikt in de brugpositie bij een FR? Bedoel, de snaren lopen niet precies over de poolstaafjes bij een gewone humbucker. Maakt dit veel verschil in volume, kwaliteit,...?

spanks

gerrekat
8 juni 2004, 11:06
koop een humbucker met blade polepieces dan heb je dat probleem niet...die klinken altijd goed!

Swan
8 juni 2004, 11:28
op de meeste fora lees je dat t bijna nix uitmaakt

Lacrymosa
8 juni 2004, 11:38
Nee doet et ook niet, et is puur voor et uiterlijk

mischien dat het bij low-output elementen wel iets uit maakt, dat weet ik niet precies

maar bij medium of high gain elementen maakt et nix uit

CheerS!!

Negative K3 fan
8 juni 2004, 15:42
ik heb een p90 (niet f spaced) in een f spaced igtaar zitten en ik merk er niets verkeerds van. kwa sound kan het dus wel.

Thom TK
8 juni 2004, 23:16
Nee doet et ook niet, et is puur voor et uiterlijk

mischien dat het bij low-output elementen wel iets uit maakt, dat weet ik niet precies

maar bij medium of high gain elementen maakt et nix uit

CheerS!!

Het maakt WEL een groot verschil.
Ik heb in de brugpositie een Dimarzio Evolution ( 8-) ) zitten, en ik had hem eerst zonder F-spacing.
Hij klonk toen echt een heel stuk minder; palmmuten ging ook voor geen meter.
Toen ik een f-spaced had, dacht ik: WOOW, toch een goed element!
Het maakt dus erg veel uit (met mijn Dimarzio wel iig, en ik neem aan dat dit ook het geval is met andere elementen).

BartL
28 juli 2004, 00:43
...ok, weer ff topic omhoog kicken;

Stel ik wil nieuwe elementen in mijn LAG (...STEL!) zonder tremolo. Als ik daar F-spaced elementen inknal, verneuk ik m'n sound dan? Of is het verschil niet erg groot? :???:

Edit: Misschien belangrijke info bij deze vraag;

Op de brug, afstand van 'E' naar 'e': 53 mm
Op de topkam, afstand van 'E' naar 'e': 36 mm
Breedte topkam: 40 mm

jorrit
28 juli 2004, 10:06
nee je verneukt je sound niet, ik heb ook een tijdje een f spaced element in een normaal gespacede gitaar. je hoge e snaar is iets zachter als normaal maar te verwaarlozen. dat is het enigste wat je merkt

jaywalker
28 juli 2004, 10:24
dan draai je de elementen weer wat hoger bij de hoge E-snaar (schuin dus)

BartL
28 juli 2004, 10:54
Ik denk dat dat bij mij wel mee zal vallen. Nu klinkt mijn hoge e namelijk een beetje zachter, omdat het element te ver naar binnen zit :-? Terwijl hij bij de dikke E er WEL goed onder zit :???: Heel raar, maar misschien heb ik juist wel F-Spaced nodig :-?