PDA

View Full Version : onbekende merken



anoniem
3 september 2001, 18:53
hey,

even een vraagje aan jullie.
ik kan van iemand heel goedkoop een aantal gitaren krijgen.
maar heb er verder niet veel verstand van.
het zijn een kimaxe, en een samick.
ikzelf heb er nog nooit van gehoord dus was mn vraag aan jullie of jullie misschien ervaring hebben met deze gitaren?
alvast bedankt :smile:

danielblikman
3 september 2001, 20:12
Ik speel zelf op een Cheri,
een oosters merk en ook wel genoemd de
'one day flies'.
Misschien zijn de merken die jij bedoeld ook wel one day flies.

anoniem
3 september 2001, 20:46
speelt dat nog een beetje, zo'n "one day flie" ?

anoniem
5 september 2001, 13:00
Kimaxe zegt mij ook niets. Wel ken ik Samick, ik heb er zelf een acoustische gitaar van. Ik kan me vergissen maar ik heb ooit eens iemand horen roepen dat Samick eenvoudige, low budget Ibanezes zijn dus...... volgens mij helemaal niet zo verkeerd :smile:

Ic3gl0vE
5 september 2001, 15:29
Toen ik voor het eerst gitaar ging spelen in een winkel heb ik op een linkshandige Samick copy-strat gespeeld, 275,- toen vond ik 'm wel fijn maar nou speel ik rechtshandig en ben ik weer meer dan een jaar verder dus weet ik het niet echt. Kimaxe ken ik niet maar als die gitaren erg goedkoop zijn en ze zien er nog goed uit heb je wat leuks om aan de muur te hangen :wink:

sleep_to_saturate
5 september 2001, 17:29
Samick heeft een vrij grote collectie.
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Samick/

Kimaxe staat er niet bij, wel een Pro Axe wat dat ook moge zijn?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sleep_to_saturate op 2001-09-05 16:29 ]</font>

Ditmar
5 september 2001, 21:22
Mijn ervaringen met Samick:

Ik had een Samick SSM-05 (namaakstrat) bij Staffhorst voor 585,- (geloof ik). Na ongeveer een half jaar brak de bovenste gordelschroef af, na anderhalf jaar ook de andere. Tussendoor gingen ook nog eens de elementen los zitten, en de middelste single coil kwam zelfs geen geluid meer uit. Daarna ging ook nog eens de snoeringang kapot (serieus kapot, dus echt fataal naar mijn idee) en toen heb ik 'm maar in een zwembad gegooid.

Maar ja, misschien had ik gewoon een maandagmorgen gitaar.....

anoniem
17 september 2001, 20:47
ok, bedankt allemaal voor jullie reactie's :smile: ben nu al wat wijzer geworden hihi.
TNX !

Kitaarhiero
18 september 2001, 11:59
Over onbekende merken gesproken...Kent iemand Gerinez?
M'n eerste Elektrische gitaar ha dik van m'n oom geleend en was van dat merk, het was een les paul SG, naar de eerste versie van de gibson sg die toen nog maar 1 cutaway had en nog les paul heette.
Hij heeft echter geen tuimelschakelaar maar een strijkboutvormige draaiknop en 4 toonregelaars. de pickupselector zit op een verlengstuk van de slagplaat, ala fender.

sleep_to_saturate
19 september 2001, 14:02
Nee nog nooit van gehoord, ook niks over kunnen vinden.
Misschien is het een gitaarbouwer geweest die de Sg met de Les Paul gecombineerd heeft.

Kitaarhiero
19 september 2001, 14:47
Ja, kan, hij heeft echter ook wat van een telecaster, hij heeft nl dezelfde soort uitsparingen voor je buik en armen. Hij heeft niet de scherpe randen die kenmerkend zijn voor sg's.

EdJ
23 november 2002, 20:30
Gerrinez was het huismerk van muziekzaak
Gerritsen in den Haag.
Als je bij de fabrikant van Ibanez genoeg
bestelde kon je erop laten zetten wat je
wilde.Bij Gerritsen vonden ze Gerinez wel wat.
Echt gebeurt!
Groeten,EdJ

BLOK182
23 november 2002, 21:39
hehe ik heb nog een ouwe samick, al een wat bekender merk, maar tis het bewijs dat die maffe oosterse merken best leuke dingetjes maken. Heb dat akoustisch geval voor 159 piek gekocht, en na 3 kopbreuken, 6 jaar spelen en pas 1 keer de snaren te hebben vervangen speelt ie nog steeds lekker en ontstemd ie amper.

Ic3gl0vE
24 november 2002, 19:13
hmm zwarte snaren :grin:

lars
24 november 2002, 19:25
samicks is zat van te vinden,zijn over et algemeen goedkope copies iig.
Kimaxe is zo'n goedkoop koreaans ofzo budget merk, ook niet echt veel soeps dus
En over die gerrinez dingen zijn ook een helehoop verhalen te vinden, dat et omgebouwde ibanezzen zijn en bovenstaand verhaal. ik heb er 2 gehad en dat waren allebei ontzettende klote gitaren en die hadden absoluut niks met ibanez te maken. gewoon een fabeltje om het duurder te laten lijken dan et is.
gerinez=klotegitaar

hoofd
24 november 2002, 19:45
Op 2002-11-23 20:39, schreef BLOK182:
6 jaar spelen en pas 1 keer de snaren te hebben vervangen speelt ie nog steeds lekker en ontstemd ie amper.


Vind je het gek dat ie niet ontstemd man, de rek is helemaal weg uit die snaren! En ik vraag me toch af hoe dat lekker kan spelen...ik moet mijn snaren om de 2 maanden ofzo vervangen, anders spelen ze gewoon niet.

Marc Oblivian
26 november 2002, 14:55
Wel raar dat jullie Samick een onbekend merk vinden: het is de grootste gitaarproducent ter wereld....
Dat gezegd hebbende moet ik toegeven dat je dan gelijk je vraagtekens bij de kwaliteit van deze gitaren kan zetten :wink:

hippie99
26 november 2002, 16:19
laatst op een Stagg gespeels , 250 Euro voor een Fender look al like ,, echt niet verkeerd

Neals
26 november 2002, 21:19
yamaha kan ook heel erg leuke kloontjes maken, en de cort X serie wekt bij mij ook wel een beetje het idee van een low budget ibanez.