Mr.Bluesbreaker
7 juni 2004, 19:56
Okee, het idee achter deze opname was zegmaar gewoon wat aankloten met goedkope opnamerommel en een redelijke geluidskaart, en we zien wel wat we op de opname zetten. Samen met de drummer van mijn oude band opgenomen. Het werd iets lounge-achitigs, ben zelf niet echt thuis in het genre. Laag rock n roll gehalte, maar werd uiteindelijk wel okee gezien de lakse manier van opnemen en kwaliteit van de spullen. Behalve de "hoofdbeat" (ivm tekort aan goede mics) en 1 synth effectje ergens alles zelf ingespeeld, muziek, thema, solo alles ter plekke bedacht en ingespeeld. In 1 middag tot laat in de avond opgenomen, beetje afgesteld en klaar, op cd gezet, meer uit tijdverdrijf en probeersel. Alles op een rijtje:
-Cool edit pro 2.0. als ik het me goed herinner,
-Fruity Loops,
-Gitaar via een huhges en knetter attax 50 (blerk maar was het enige wat dr stond), soms met teese RMC-1 wah ertussen. Bas via di out van een Warwick amp. Dit klinkt wel okee.
-Synth en orgelgeluiden uit een Yamaha PSR, oud model.
-Djembee, ride, hi-hat, cliche reverse crashes, snare met brushes en overige percussie opgenomen met een hele slechte dynamische microfoon. Het snoer was zo slecht dat we soms maar een pot bier gingen drinken totdat de brom er uit was. :roll:
-Voor de wah-gitaarstukjes een oude Squire strat, voor de rest van de gitaarpartijen een Gibson LP Standard.
-Solo is in 1 keer opgenomen, niet echt over nagedacht en expres niks aan veranderd, behalve zoals bij veel dingen dikke bak digitale galm eroverheen. Alle afzonderlijke tracks klinken niet echt jofel, maar in de mix is het wel okee geworden uiteindelijk.
Okee, ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, tis wel niet mijn pakkie an qua stijl, maar iig wel (bijna) alles zelf ingespeeld. Al met al een snel inelkaargeflansde low budget opname. Hier is de link:
http://members.home.nl/de.baat/Chill_v2.0.mp3
-Cool edit pro 2.0. als ik het me goed herinner,
-Fruity Loops,
-Gitaar via een huhges en knetter attax 50 (blerk maar was het enige wat dr stond), soms met teese RMC-1 wah ertussen. Bas via di out van een Warwick amp. Dit klinkt wel okee.
-Synth en orgelgeluiden uit een Yamaha PSR, oud model.
-Djembee, ride, hi-hat, cliche reverse crashes, snare met brushes en overige percussie opgenomen met een hele slechte dynamische microfoon. Het snoer was zo slecht dat we soms maar een pot bier gingen drinken totdat de brom er uit was. :roll:
-Voor de wah-gitaarstukjes een oude Squire strat, voor de rest van de gitaarpartijen een Gibson LP Standard.
-Solo is in 1 keer opgenomen, niet echt over nagedacht en expres niks aan veranderd, behalve zoals bij veel dingen dikke bak digitale galm eroverheen. Alle afzonderlijke tracks klinken niet echt jofel, maar in de mix is het wel okee geworden uiteindelijk.
Okee, ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, tis wel niet mijn pakkie an qua stijl, maar iig wel (bijna) alles zelf ingespeeld. Al met al een snel inelkaargeflansde low budget opname. Hier is de link:
http://members.home.nl/de.baat/Chill_v2.0.mp3