PDA

View Full Version : blue moon - tommy emmanuel



Janne
7 juni 2004, 17:01
Weer wat rustige muziek in deze hitte:
http://janne_van_berkel.tripod.com/bluemoon.mp3 (rechter muisknop => opslaan als).

blues_traveller
7 juni 2004, 17:46
hoe krijgen jullie het toch voor mekaar.....dit is een echt moeilijk spel.
Natuurlijk vloeit het nog niet allemaal maar na een paar maanden als je het nummer "eigen"hebt gemaakt dan zal het zeker fantastisch klinken.

Petje af....

John

Janne
7 juni 2004, 19:04
Bedankt John,

Hey jij ook uit weert? Dit nummer valt best mee, het staat op www.acousticpower.com dus als je het eens wil proberen. En die foutjes die speel ik niet als ik gewoon zit te oefenen, maar met een microfoon erbij gaat er ineens vanalles fout wat normaal gewoon goed gaat :-? . Maar dat gaat gelukkig al steeds beter :) .

Janne

Picker
7 juni 2004, 20:58
Weer wat rustige muziek in deze hitte:
http://janne_van_berkel.tripod.com/bluemoon.mp3 (rechter muisknop => opslaan als).

Goed gedaan Janne. Als die foto met dat winkelwagentje nog niet zo oud is, heb je nog heel wat jaartjes te gaan om NOG beter te worden. Ik ben benieuwd hoe je klinkt tegen de tijd dat je even oud bent als Tommy (over 30 jaar?). Complimenten!

rien
7 juni 2004, 22:47
janne

helemaal top !!

ben het roerend met picker eens

keep on picking

rien

Janne
8 juni 2004, 07:35
Bedankt!

En Picker, volgens mij scheel ik niet veel minder dan 30 jaar met Tommy, ik ben nu bijna 18 en hij was 48 ofzo dus wie weet :D .

roppie
13 juni 2004, 22:05
zeg sorry dat ik het hier post. Ik probeer dit nummer al een hele tijd maar 't lukt me echt niet, windy and warm lukt me dn nog wel, maar dit ARGH frustrerend :o . Is er misschien een site met wat info over dit gepick, want er zit niet echt een systeem in m'n spel ik speel het gewoon op de manier dat het voor mij het makkelijkst gaat :)

Janne goed gedaan trouwens! :)

Diedo
14 juni 2004, 11:11
sppel je dit in één take??? dus met bas en melodie partij tegelijk!? dikke respect!

Janne
14 juni 2004, 13:02
@ Diedo: Ja dit is in 1 take gespeeld, bedankt

@ roppie: Ik zou zo geen site weten waar je meer info kan vinden. Volgens mij is het voor de rechterhand (als je rechtshandig bent) belangrijk dat je voor elke melodiesnaar 1 vinger gebruikt en met de duim de bassnaren speelt, dit heb ik ooit ergens gelezen, ik wijk er ook redelijk vaak van af. Maar het is bij sommige ritmes heel slim om eens te kijken welke vingers je wanneer gebruikt en dit gewoon goed oefenen, dan komt dat systeem vanzelf denk ik.
Tja ik speel dit nummer ook zoals het mij het best uitkomt, en gelukkig gaat dat best goed (andere nummers liggen mij net niet ofzo en die lukken niet zo snel).
Gewoon oefenen denk ik en een keer goed kijken op welke manier het het gemakkelijkst gaat en het nummer dan zo leren.

(ik hoop dat je er iets van snapt en dat t een beetje klopt, want zoveel verstand heb ik hier ook niet van)

Janne