PDA

View Full Version : Behringer Ultrastack



The_RockeR13
7 juni 2004, 16:53
Nu ik dacht een redelijke combo te kopen, denk ik dat ik dan toch maar gelijk een stack moet nemen want ik heb al een combo.

Ik ga denk voor een leuk 2 hands top zoeken onder de 1000 euro.
En ik dacht aan een behringer ultrastack omdat die heel goedkoop zijn:

http://www.v-amp.com/BG412S/index.cfm // 356 EURO
http://www.v-amp.com/BG412F/index.cfm // 284 EURO
http://www.v-amp.com/BG412H/index.cfm // 284 EURO
http://www.v-amp.com/1_products/prodindex.cfm?id=BG412V&mid=1&smid=1&gid=601 // 249 EURO

Maar is het wel verstandig zo'n behringer speaker? Vervormt het je sound ofzoiets? Heeft er iemand ervaring met een van deze speakers?

Jeroenvanhulsteijn
7 juni 2004, 17:00
volgens mij kun je voor 1000 euro ook hele leuke marshall half stacks of mss wel engl half stacks krijgen. of wel je stereo spelen?

ik heb er trouwens zelf ook wel eens aan gedacht om een complete behringer set up te kopen. maar die kasten zijn niet voor niets zo goedkoop. dan is er ergens op beknibbeld. betekend niet persé dat het slechter klinkt. mss zijn ze gewoon minder stevig. dunner hout, geen fingerjoints en dat soort dingen. de recensies zijn wel redelijk goed geloof ik over die behringer cabs. mss moet je het eens vragen op de engelstalige forums. want er is wel het één en ander al over gezegd.

The_RockeR13
7 juni 2004, 18:33
Thnx man, nog iemand anders hierover?

EmgMaster
7 juni 2004, 18:39
Als je een van die kasten wilt kopen, moet je de 's' kopen, die heeft jensen speakers, dit is een goed merk, en er komen goede reacties vandaan

The_RockeR13
7 juni 2004, 19:18
Oke bedankt voor het advies 8)

The_RockeR13
7 juni 2004, 19:28
Zijn ze geschikt voor optredens en voor in een band?

ewoud
7 juni 2004, 19:39
is zown kast net zo goed als 1 van engl?? nee zeker, wat jullie al zeiden er is vast ergens iets 'mis' anders kunnen ze niet zo goedkoop zijn....kunnen ze wel gebruikt worden voor metal?

Bigfoot414
7 juni 2004, 19:39
Lijkt me wel he, als je er een goeie buizentop op aan sluit wil dat best wel.

The_RockeR13
7 juni 2004, 19:54
oke, zie goeie reacties op harmony central...


Quote:

Very good sounding. The bright tones are very good and the bass are very good too. It's sound very good with my BRUNETTI XL-Revo 120Watt Valve Head. The crunch now is very awesome and in my opinion this cab is better than the famous Marshall 1960, it has a better response to the basses and in the distorted sounds.

ik denk dat het wel wat is... vooral voor de prijs... ik ga maar eens uitproberen.... dank voor alle reacties!! Meer zijn nog welkom :razz:

doncker
7 juni 2004, 20:19
Ik heb de s, en hij doet het uitstekend. Zowel qua geluid als qua opbouw, hij is heel stevig. Alleen de wieletjes zijn kut maar die heb je voor een paar euro's in de gamma. Nu moet ik wel zeggen dat ik er alleen de marshall 1960a heb tegen gezet en daar kwam geen winnaar uit . Een engl cab heb ik nog niet kunnen testen.

ewoud
7 juni 2004, 20:33
jow das wel stoer jah

doncker
7 juni 2004, 20:35
nuttige post ewoud

Michael AE
7 juni 2004, 20:40
Tsja, Marshall speakercabs zijn ook niet echt "je van het" naar mijn mening. Ik heb laatst een paar Bogners getest, en dat is toch wel het summum. Mijn Mesa en Koch cabs zijn ook best goed overigens. Misschien is het een beter idee iets van Avatar te kopen of iets zelf te bouwen.

ewoud
7 juni 2004, 22:08
nuttige post ewoud
:-D

Lutz
7 juni 2004, 22:13
ik heb de ultra stack H


ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit cab en dat het voor het geld zeker geen miskoop is/was


owja,


nog wat,

ik zag hier iemand posten dat de S jensen equipped is,

aan mijn H hing ook zo'n kaartje :-D

nuja, als het waar is of niet daar ga ik mij ni over uitspreken ik ga het ding niet openschroeven maar ik weet wel dat het voor z'n prijs verdomd goed klinkt

ewoud
7 juni 2004, 22:19
zou ik zown kast op mn marshall combo kunnen plaatsen en er dan later een goede top op zetten?? of is dat niet mogelijk, mn versterker is 8ohm

doncker
8 juni 2004, 07:54
De behringer cabs zijn 8 ohm mono, dus je kunt er je combo en later je head gerust op aansluiten.

The_RockeR13
8 juni 2004, 16:41
Cool dat kan ik hem dus ook op m'n behringer combo doen :D

ewoud
8 juni 2004, 16:53
oke....zijn het verder kwalitatief goede kasten. dus om later een powerball op te plaatsen?? of is dat niet verstandig??

doncker
8 juni 2004, 17:05
Waarom zou je er geen powerball op kunnen plaatsen ?
De kast is even betrouwbaar als bv. een marshall of een engl

ewoud
8 juni 2004, 17:07
dus het zou geen misskoop zijn?? maar ik bedoelde eigenlijk meer of een powerball dan wel tot uiting komt op een behringer...

doncker
8 juni 2004, 17:13
ewoud,

Rij gewoon is naar een muziekwinkel en neem je powerball en je gitaar mee, je zet hem op een engl kast en op een behringer kast. Hoor je verschil ?zoja moet je afwegen of dat het extra geld waard is .
Zo nee , niet twijfelen en die behringer kopen .

ewoud
8 juni 2004, 17:21
ik heb NOG geen powerball....alleen ik probeer zo hier en daar mn geluid alvast wat te verbeteren zodat ik een jaar of 2jaar doorkan en dan een powerball of iets in die buurt kopen

maar ik zou dus eerst mn geluid ook flink kunnen verbeteren door mn combo op een half stack aan te sluiten

en dan later een head erbij te kopen

maar dat gaat dus wel goed? een combo erop, kan ik dan nog mn speaker van mn versterker gebruiken? of die draaden rechtstreeks in de speaker kast?

The_RockeR13
8 juni 2004, 17:30
Volgens mij kan het niet bij elke combo... bij mijne wel en het stond in de handleiding, moet je daar dus ook even kijken. Je kan ook achter op je combo kijken en als het kan staat er speaker..

ewoud
8 juni 2004, 17:33
ik heb er geen handleiding bij. en er zit alleen een line out op....maar ik kan toch wel mn draden verleggen om zo een 4x12 er tussen kunnen te plaatsen??

The_RockeR13
8 juni 2004, 18:00
Doncker hoelang heb je die behringer al?

Phyrexian
8 juni 2004, 18:08
ik heb er geen handleiding bij. en er zit alleen een line out op....maar ik kan toch wel mn draden verleggen om zo een 4x12 er tussen kunnen te plaatsen??

Je hebt een speakerout nodig.
Lineout is enkel het 'signaal', daar zit geen 'power' bij om de speakers te kunnen aansturen.

Een 4x12 aansturen met een combo kan perfect. Een vriend van me heeft een tijdje met z'n Valvestate 8080 over een JCM900 1960A 4x12 gespeeld.
Werkt perfect.

ewoud
8 juni 2004, 18:10
oke, het lijkt mij ook wel wat, alleen dan wil ik wel de speaker in mn versterker ook houden dus dat ik die kan gebruiken als 'monitor'...
hoe kan ik dan mijn combo op die kast aansluiten?

Phyrexian
8 juni 2004, 18:15
oke, het lijkt mij ook wel wat, alleen dan wil ik wel de speaker in mn versterker ook houden dus dat ik die kan gebruiken als 'monitor'...
hoe kan ik dan mijn combo op die kast aansluiten?

Meestal lukt dit niet...

ewoud
8 juni 2004, 18:23
maar ik kan dus wel mn versterker gebriuken voor een kast? maar als je de draden in serie of juist paralel legt dan houd je toch gewoon 8ohm?
en dan moet het imo lukken

doncker
8 juni 2004, 20:35
Kheb hem ongeveer een jaar nu , waarom ?

[/list]

Phyrexian
9 juni 2004, 09:40
Af en toe zie'k wel eens underground death metal bands spelen over die behringer 4x12's (backline). Eerlijk gezegd klinken ze meer dan goed en hoor ik (live) geen verschil met een 1960A.

Ik vrees wel dat zo'n Behringer moeilijker is om door te verkopen.

ewoud
9 juni 2004, 11:11
ja ok, dat kan ik me voorstellen, maar verder zal het dus geen misskoop zijn, en wat bedeolen julie met 'backline' ?? dat ze hem gebruiken voor de 2e gitaar? en niet voor solo werk?

Phyrexian
9 juni 2004, 11:38
ja ok, dat kan ik me voorstellen, maar verder zal het dus geen misskoop zijn, en wat bedeolen julie met 'backline' ?? dat ze hem gebruiken voor de 2e gitaar? en niet voor solo werk?

Backline slaat op de aanwezige versterkers en cabinets in een zaal.
De huisversterkers van een zaal zeg maar.
De zaal kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat er (tijdens een concertavond) steeds twee Marshall 1960A 4x12's op het podium staan die elke groep kan gebruiken als ze dat wenst.

Het handige hieraan is dat je dan zelf geen cabinets moet meenemen.
In grotere zalen zie je dit wel vaker.
Veel (death) metalbands die in een groep van 3 à 4 bands touren in Europa hebben meestal een backline van 4 à 6 (2à3 fullstacks dus) Marshall cabs bij. Zodoende moet dus niet elke band voor cabinets zorgen en dat is toch wel handig qua transport.

ewoud
9 juni 2004, 12:41
ozo.oke

doncker
9 juni 2004, 13:13
de 2dehands waarde is goed hoor. Kheb de mijne voor 233 € gekocht in keulen en heb er al zien gaan voor 250 €, dus beter kun je niet af zijn

The_RockeR13
9 juni 2004, 14:58
Kheb hem ongeveer een jaar nu , waarom ?

[/list]

Om te vragen of de kwaliteit nog steeds goed is na een tijdje...
Ik neem aan van wel???

rsterren
9 juni 2004, 15:28
backline, zijn je eigen spullen, drumstel gitaarversterkers etc.. heeft geen F$%k met de zaal te maken..

doncker
9 juni 2004, 16:27
@rocker 13 : over de kwaliteit niets te klagen

@rsterren : je hebt gelijk, de bacckline is gewoon al de instrumenten en de amps

Phyrexian
9 juni 2004, 16:58
backline, zijn je eigen spullen, drumstel gitaarversterkers etc.. heeft geen F$%k met de zaal te maken..

woops, dan ben ik ooit eens fout ingelicht :)

Ronald
9 juni 2004, 18:11
heeft behringer eigenlijk ook 2x12 cabs ? of van een andere merk die ongeveer even kosten als die van behringer

doncker
9 juni 2004, 18:49
Voorlopig niet, ze brengen op het einde van dit jaar nog wel vanalles uit , maar ik betwijfel ofdat daar een 2x12" tussen gaat zitten.
Andere merken zijn direct al beetje duurder.

Ronald
9 juni 2004, 19:06
eigenlijk wel een maf idee dat je dan voor een 2x12 meer betaalt dan een 4x12 :roll:

ja ik vroeg da omdat ik een 4x12 cab voor mij met mn 2 jaartjes gitaar ervaring en geen vaste band wa overdreven zou zijn, ook nie gelijk verkeerd natuurlijk

ewoud
9 juni 2004, 19:23
ik zou wel een 4x12 nemen...dan heb je die alvast, heb je later niet dat probleem om weer een nieuwe te kopen, of dat is juist wel goed want als je dan iets hebt ontdekt over wat je beter ligt of klinkt, dan kun je een nieuwe kast kopen met die andere eisen...maar het lijkt mij wel een goede kast, waar kun je ze goedkoop halen?? die behringer bg412s....de s is het beste??

Ronald
9 juni 2004, 20:40
ja heb je ook wel gelijk in , als je het geld ervoor hebt kun je beter gewoon meteen wa goeds kopen, maar ik geef liever meer geld uit aan een head dan aan een cab en zo te horen zijn die behringers nie slecht

doncker
9 juni 2004, 23:35
Ik heb het zo gedaan :
Musicstore keulen gereden , die bg412s dan gekocht en dan moet je zeggen dat hij voor 233 € in de catalogus stond , en dan heb je hem daarvoor (stond er ook een jaar geleden daarvoor in). Je moet hem wss wel in een magazijn wat verderop gaan afhalen maar verder no problem.
Of je gaat naar een andere winkel :-D

ewoud
10 juni 2004, 15:56
die variac cabs, die zijn wel in 1x12, 2x12 en 4x12 te krijgen...maar die zijn zeker slecht?? of valt dat mee?? ze zijn nog ies goedkoper dacht ik

EmgMaster
10 juni 2004, 21:55
Niet echt kwaliteit geloof ik, huismerk van MP geloof ik???

ewoud
10 juni 2004, 22:20
oke...dus behringer is het goedkoopste merk dat een beetje goed is nog.

doncker
13 juni 2004, 11:11
Je hebt ook nog wel een goedkoop peavey cab, voor een euro of 380 maar of die direct beter is. :???: